• Empresas
  • Salários
  • Entrevistas
  • Vagas

Vaga de UX Strategist
Loggi em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

UX Strategist

Loggi is connecting Brazil, re-inventing logistics with technology and creating new experience of express delivery.

Through a software-first approach, we are creating from the ground-up a last-mile logistics network which is fast, cost-efficient and reliable. Our technology connects businesses (e-commerce, restaurants and offices) to a network of thousands of independent couriers cutting though Brazilian urban congestion, making user’s life easier and improving their living standards.

As a UX Strategist you'll be in charge of researching, planning and designing solutions to the problems we face, both as a company as well as from our user's perspectives. You'll work from the company's strategic vision to low fidelity prototypes. You'll lead and collaborate with several heterogeneous teams and user bases. You'll be capable of thinking what's next for the business while making pragmatic decisions

We expect you to not only to solve problems, but more importantly, to explore problems worth solving. You can argue your ideas from senior level management to end-users with assertiveness and cool.

Design degree it is not obligatory, but must posses relevant experience for the position.

We believe different people think differently, which leads us to diverse solutions and new ways of making it happen. We are committed with diversity in multiple ways: race, gender, sexual orientation, gender identity, age, religion and disabled person. Join the transformation!

You're proficient in the following practices:

  • Use case & scenarios
  • User flow
  • User stories
  • Stakeholders interview
  • Task analysis
  • Value proposition
  • Consumer map
  • Competitive audit
  • Content audit
  • Shadowing
  • Wireframes & prototypes
  • Usability testing & validations
  • Metric analysis
  • Others (what are we missing?)

You:

  • An excellent communicator, from written to verbal skills, you can present your ideas clearly and listen to others carefully.
  • Self-driven: can manage your own work and time. We don't micro-manage, but still expect high-throughput output from your work
  • Have a positive, open attitude towards work and life. We deal with difficult problems all the time. Attitude trumps everything.
  • Can deal with a high-pressure environment and conflicting expectations.
  • A perfectionist but knows when to let go.
  • Analytical, can plan and extract meaning out of data, both user interaction and business metrics.
  • Are looking for long term commitment, an opportunity to help build a great product in depth and detail.

We provide:

  • A work environment that values throughput, commitment and vision.
  • Fun, laid-back environment in a fast paced startup.
  • Feedback and brainstorming directly with the founders. No bureaucracy, no bull****.
  • Competitive compensation based on your experience.
  • Freedom to contribute to our workflow and process.

You will be part of Design team and will work directly with several different teams to deliver your results: Engineering, Customer Experience, Finance, Sales and Drivers.

Leia mais

Avaliações da Loggi


Satisfação geral dos funcionários

3.63
  • Remuneração e benefícios
    4.46
  • Oportunidade de carreira
    3.54
  • Cultura da empresa
    3.77
  • Qualidade de vida
    3.58

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há aproximadamente 2 anos

    Deixou á desejar

    Ex-funcionário, saiu em 2016

    Barueri, SP


    Prós: Ambiente realmente descontraído,mas muito á desejar.. Infelizmente a empresa tinha algo bom,mas como diz o ditado "Desconfie sempre do que está sempre bom.

    Contras: Pessoas querendo ser mais que as outras, não olham para o próprio umbigo, gestor que vive no mundo de fantasias e gerente também. Gerente e gestor que não pensam nos demais, só pensam nos que favorecem a si próprio, monitores que não sabe ser humanos, lembrando que alguns já foram do atendimento,é só dá um cargo um pouco melhor que o poder sobe á cabeça. Querem chegar aos pés da Disney?, vejam a diferença de como eles tratam os funcionários, para o de vocês, totalmente diferente dos deles, jamais chegará aos pés, enquanto não for tomada as providências necessárias.

    Conselhos para presidência: Não tenho nenhuma, quem é gestor de verdade, vai começar a verificar melhor quem escolhe e tirar as peças que não prestam.

    Recomenda a empresa: Não


    People Innovation Team da Loggi respondeu:

    Oi, obrigada por ter tirado um tempinho para nos contar sua experiência como um logger!

    Já que passamos tanto tempo de nossas vidas no trabalho, nada melhor do que ter um ambiente descontraído, certo? :) Buscamos sempre formas de fazer com que os loggers se sintam em casa.

    Sobre o outro ponto de sua experiência, lamentamos muito que tenha sentido essa falta de apoio e empatia em relação a gestão. Como grande parte da nossa liderança ainda é bem jovem, sabemos que ainda temos muito a desenvolver nesse ponto.
    Nos últimos dois anos, investimos bastante tempo em melhorar os processos relacionado ao desenvolvimento de pessoas, e consequentemente dos líderes. Acreditamos que, desde então, já mudamos bastante em relação há dois anos, e vamos continuar mudando e melhorando a cada dia!

  • Há aproximadamente 2 anos

    A Loggi leva a magia para os clientes, mas a magia também passa pelos funcionários! #deliveringmagic

    Customer Experience Analyst

    São Paulo, SP


    Prós: Empresa jovem com um bom ambiente para se trabalhar. Liberdade com Responsabilidade é o "lema" da empresa e isso é realmente cumprido no dia a dia.

    Contras: O único ponto negativo, no meu caso, é a distância, porém este fator acaba se tornando um pequeno detalhe, pois a empresa disponibiliza diversos meios que facilitam o transporte.

    Recomenda a empresa: Sim