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Vaga de Territory Account Manager
Amazon em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Territory Account Manager

** THIS POSITION WILL BE BASED IN RECIFE OR BRASILIA**

We are looking for an experienced Mid-Market Account Manager focused on medium sized enterprises. The ideal candidate has sales experience with a terrific reputation for over-achieving quota by growing revenues in existing customers as well as penetrating new accounts. He/she should be a self-starter who is prepared to develop and execute against an account coverage plan and consistently deliver on revenue targets. The ideal candidate will possess both a sales and deep technical background that enables him or her to drive engagement at the CXO level as well as with software developers, IT architects, and other customer executives. The Account Manager will be an exceptionally strong analytical thinker who thrives in fast-paced dynamic environments and has very strong communication and presentation skills.

Roles & Responsibilities:

Drive adoption in a defined set of accounts to meet or exceed revenue targets
Develop and execute against a strategic plan that leads to the creation and maintenance of a robust sales pipeline including opportunities in existing accounts as well as driving net new business in untapped customers
Manage numerous accounts concurrently & strategically
Create & articulate compelling value propositions around AWS
Analyze sales/metrics data from your accounts to help evolve your strategy
Accelerate customer adoption through education and engagement
When appropriate, work with partners to manage joint selling opportunities
Assist customer in identifying use cases for priority adoption of Amazon Web Services as well as best practices implementations
Develop long-term strategic relationships with key accounts

5+ years of technology sales experience with a focus on outside sales (quota-carrying)
5+ years of experience in positioning and selling technology in new customers and new market segments
5+ Years of experience in proactively growing customer relationships within an account while expanding their understanding of the customer’s business
5+ Years of experience in Translating customer business and technology priorities into technology solutions
5+ Years of experience of track record of consistent territory growth and quota obtainment
Proficient in Portuguese and English
High volume of travel (Up to 50%)

knowledgeable about Salesforce CRM tool
A technical background in engineering, computer science, or MIS a plus.

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Avaliações da Amazon


Satisfação geral dos funcionários

3.94
  • Remuneração e benefícios
    3.44
  • Oportunidade de carreira
    3.81
  • Cultura da empresa
    4.25
  • Qualidade de vida
    3.94

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 3 meses

    Boa empresa para se trabalhar

    EstagiárioEx-funcionário, saiu em 2017

    São Paulo, SP


    Prós: O ambiente da empresa é muito legal, inovador e dinâmico. As pessoas lá são muito solícitas e sempre dispostas a ajudar quando necessário. As oportunidades de aprendizado são muitas.

    Contras: A carreira, pelo menos para os estagiários, não parece ser tão importante. Por exemplo, há muitos estagiários e não há vagas para todos continuarem lá; as vagas com nível de entrada são mais escassas. Isso prejudica um pouco o desenvolvimento dos estudantes. O VR também é baixo.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há 11 meses

    Melhor empresa!

    Estagiário

    São Paulo, SP


    Prós: A empresa possui uma cultura voltada a princípios de liderança que torna o ambiente de trabalho muito produtivo e agradável. É extremamente flexível quanto a horário de trabalho, permitindo inclusive home office. Disponibiliza uma quantidade enorme de treinamentos online (tanto específicos da empresa quanto gerais), o que torna o ambiente de trabalho muito propício ao crescimento profissional. É uma excelente empresa para iniciar carreira já que estagiários têm tarefas relevantes a desempenhar e oportunidades incríveis de aprendizado.

    Contras: É esperado que os funcionários se adaptem ao uso de muitas ferramentas específicas da empresa, o que é intimidador no início. Também é esperado que os funcionários sejam rápidos e eficientes.

    Recomenda a empresa: Sim