Love Mondays


Vaga de Telefonica
DXC em Araraquara - SP

Descrição da Vaga

Telefonica - Analista de Testes
  • Works as a member of the testing team under general direction.
  • Utilizing an appropriate testing methodology, analyzes testing requirements as the basis for developing and executing test cases, test scripts, and test data for a test level to be executed on a project.
  • Designs/constructs repeatable test cases that will demonstrate conformance to all functional and non-functional requirements, relative to the test level, as defined in business or technical specifications.
  • Executes tasks related to the production of test cases, test scripts, and test data.
  • Analyzes the results of the testing process and recommends solutions.
  • Defines, identifies, collects, and organizes detailed information relating to testing requirements.
  • Analyzes requirements to ensure the planned testing activities meet project needs and expectations.
  • Interacts with the project team to gain an understanding of the business environment, technical context, and conformance criteria.
  • Understands and uses appropriate automated testing processes and tools.
  • Participates in testing discussion and contributes to process improvements.
  • Performs work assigned by others.
  • Accountable for own work.

Education and Experience Required:

  • Associates degree strongly preferred in Engineering or Computer Science

Knowledge and Skills:

  • 6-12 months experience in developing and executing Test cases, Test scripts. Knowledgeable in testing and development methodologies. Good verbal and written communication skills. Fluency in English. Knowledgeable in testing analysis and design, and test specifications to: develop test cases and scripts, develop test specifications, validate testing coverage, in order to develop test specifications.
  • Proficient in testing processes and tools to: execute test cases and scripts, analyze test results, report on testing progress and results, facilitate defect resolution and document final test results in order to execute testing engagement. Knowledgeable of testing processes and testing metrics to: review test summary report, provide testing project feedback and archive testing assets in order to verify completion of testing.
Leia mais

Avaliações da DXC


Satisfação geral dos funcionários

4.00
  • Remuneração e benefícios
    3.50
  • Oportunidade de carreira
    2.75
  • Cultura da empresa
    3.63
  • Qualidade de vida
    4.00

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há aproximadamente 1 mês

    Boa empresa, falta mais objetividade e lado comercial

    Consultor de Sistemas

    São Bernardo do Campo, SP


    Prós: Localização com ônibus fretado, liberdade de contato, bom ambiente, ótima infraestrutura, possibilidade de home-office, salário compatível mercado

    Contras: Falta de documentação sobre os sistemas implantados, localização longe de tudo (apesar do fretado para o metrô), contratos com prazo curto, falta treinamento.

    Conselhos para presidência: Mais atenção à parte comercial da empresa e possiblidade de carreira para colaboradores

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há 18 dias

    Verdadeira e sincera.

    Técnico de Suporte I

    São Bernardo do Campo, SP


    Prós: Empresa com grandes oportunidades para funcionários capacitados. Flexibilidade, trabalho em casa(alguns casos), ótimos profissionais atuando.

    Contras: Poucas vagas, para outras oportunidades que não estejam próximas a atividades de call center. Cobrança de conhecimento e certificações alta para cargos com baixa remuneração, tendo em vista o tamanho da empresa, e seu papel no cenário internacional.

    Conselhos para presidência: Transparência em processos seletivos, renovação de funcionários em cargos de gestão.

    Recomenda a empresa: Sim