• Vagas
  • Empresas
  • Salários
  • Entrevistas

Vaga de Technical Account Representative (TAM) 5
Oracle em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Technical Account Representative (TAM) 5

Preferred Qualifications

TAM - ACS LAD Delivery/ BR

Detailed Description and Job Requirements

This position will be responsible for providing customers with the guidance
and support needed throughout the full life cycle of implementation to ensure
successful and most effective use of Oracle’s products. In addition, this
position will be a leader in ensuring overall customer satisfaction with
Oracle’s products and related implementation services.

This position will provide customers with regular assessments on the domains
of strategy, process, governance, people and technology accompanied by
recommendations for improvement in each area. The ATAM will act as the primary
liaison between Oracle, the customer, and the system integrator with respect
to the implementation. He/she will serve as Oracle*s support/services lead to
the customer and provide business process, application functionality,
technology, and implementation expertise by delivering a combination of
business specifications analysis, technical consulting and project management
skills. The TAM is responsible for escalating issues across multiple business
units within Oracle (e.g. Technical Support, Expert Services, Sales,
Consulting, Product Development, etc.) and marshalling resources as necessary
to resolve problems.

Provide leadership and expertise in the development of new
products/services/processes, frequently operating at the leading edge of
technology. Demonstrated success at Oracle with 3 years and as a Technical
Account Manager for at least 2 years, including involvement in at least 5
successful customer deployments. Recommended 7-10 years of professional
Information Systems implementation experience. Demonstrated experience in
package systems implementation (CRM, ERP, Consulting experiences).
Understanding of various technical architectures and operating systems
including web-based applications, networks, RDBMS (Oracle, DB2, MS SQL
Server), etc. Project Management (PMP) certification or extensive Project
Management experience across global and diverse organizations. Industry
experience is desired.
Organization: Regular Employee Hire
Travel: Support

Leia mais

Avaliações da Oracle


Satisfação geral dos funcionários

3.78
  • Remuneração e benefícios
    4.23
  • Oportunidade de carreira
    3.37
  • Cultura da empresa
    3.07
  • Qualidade de vida
    3.29

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 18 dias

    Trabalhar na Oracle tem sido muito bom pela força da empresa e soluções.

    Gerente de Contas

    Salvador, BA


    Prós: Pacote de benefícios muito bom(salário, comissão, plano médico e odontológico e carro)e superior ao Mercado. Ambiente de trabalho muito cooperativo e alegre. Liberdade para trabalhar Home Office.

    Contras: As metas de vendas são muito agressivas e as revisões anuais não refletem a evolução do Mercado. A política de comissões não é muito clara. A integração entre as Diretorias deveria ser maior.

    Conselhos para presidência: Comunicação mais clara e integração entre as unidades de produtos e soluções

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há 22 dias

    Péssima energia

    GerenteEx-funcionário, saiu em 2017

    São Paulo, SP


    Prós: Empresa é ótima. Lá fora. Produtos são bons e reconhecidos no mercado. Portfólio é grande. Marca forte. Salários competitivos. Bons benefícios.

    Contras: Na America Latina se esforça para parecer moderninha mas é careta, machista, sem flexibilidade de horário, zero foco no cliente, preza a (fake) meritocracia. Zero qualidade de vida. Promove muita gente despreparada.

    Conselhos para presidência: Trocar a alta gerência da região.

    Recomenda a empresa: Não