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Vaga de Technical Account Representative (TAM) 4
Oracle em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Technical Account Representative (TAM) 4

Preferred Qualifications

Technical Account Manager (TAM)

Detailed Description and Job Requirements

This position will be responsible for providing customers with the guidance
and support needed throughout the full life cycle of implementation to ensure
successful and most effective use of Oracle’s products. In addition, this
position will be a leader in ensuring overall customer satisfaction with
Oracle’s products and related implementation services.

This position will provide customers with regular assessments on the domains
of strategy, process, governance, people and technology accompanied by
recommendations for improvement in each area. The ATAM will act as the primary
liaison between Oracle, the customer, and the system integrator with respect
to the implementation. He/she will serve as Oracle*s support/services lead to
the customer and provide business process, application functionality,
technology, and implementation expertise by delivering a combination of
business specifications analysis, technical consulting and project management
skills. The TAM is responsible for escalating issues across multiple business
units within Oracle (e.g. Technical Support, Expert Services, Sales,
Consulting, Product Development, etc.) and marshalling resources as necessary
to resolve problems.

Leading contributor individually and as a team member, providing direction and
mentoring to others. Work is non-routine and very complex, involving the
application of advanced technical/business skills in area of specialization.
Demonstrated success at Oracle for at least 3 years and as a Technical Account
Manager for at least 2 years, including involvement in at least 5 successful
customer deployments. Recommended 7-10 years of professional Information
Systems implementation experience. Demonstrated experience in package systems
implementation (CRM, ERP, Consulting experiences). Understanding of various
technical architectures and operating systems including web-based
applications, networks, RDBMS (Oracle, DB2, MS SQL Server), etc. Project
Management (PMP) certification or extensive Project Management experience
across global and diverse organizations. Industry experience is desired.
Organization: Regular Employee Hire
Travel: Support

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Avaliações da Oracle


Satisfação geral dos funcionários

4.08
  • Remuneração e benefícios
    4.32
  • Oportunidade de carreira
    3.59
  • Cultura da empresa
    3.50
  • Qualidade de vida
    3.52

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 8 dias

    Uma ótima escola de vendas.

    Business Development Consultant

    São Paulo, SP


    Prós: A empresa faz muito pelo funcionário, propõe um ambiente colaborativo e nos dá autonomia para propor novas ideias. Salário e benefícios são os melhores que já vi no mercado.

    Contras: Muita competição por se tratar de uma empresa de vendas. E boa parte dos gerentes tem skills de vendas e negociação , mas não de gestão. Mudanças são constantes e nem sempre muito bem planejadas.

    Conselhos para presidência: Planejar melhor antes de agir. Incentivar a competitividade mas com certo limite, pois isso muitas vezes atrapalha os resultados.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há 11 dias

    Ser justa na avaliação a partir do meu ponto de vista

    Analyst

    São Paulo, SP


    Prós: Flexibilidade de horário na minha área, home office, garagem para PNEs cadeirantes, acesso e exposição de ideias com meus diretos e aos líderes da empresa. A estrutura arquitetônica é boa bem como a localização. O plano médico é muito bom. Reconhecimento pela liderança do trabalho do colaborador sendo acima e além da expectativa com homenagem e determinado valor monetário.

    Contras: O piso do estacionamento para visitantes é péssimo para deambulação. É necessário treinamentos para não usar banheiros adaptados entre outros. Faixa salárial é ótima quando entra mas, ao solicitar promoção ou aumento salarial não é aceito e raramente acontece. Dessa maneira corre o risco de não reter talento no time e na empresa. Gera desmotivação nas pessoas. A única forma de ter aumento ou promoção é migrando para outra área ou empresa. Muitas vezes o sistema fica lento, como por exemplo internet.

    Conselhos para presidência: Sei que a demanda de procura para trabalhar na Oracle é muito grande, mas, reter talentos é uma arte e desafio. É uma empresa de vendas, mas, existe todo um time dedicado ao suporte da mesma que merece reconhecimento e atenção: backstage. Os colaboradores PNEs merecem ter esse tipo de cuidado também...

    Recomenda a empresa: Sim