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Vaga de Technical Account Manager, Android Partner Engineering, LatAm (English, Spanish and/or Portuguese)
Google em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Technical Account Manager, Android Partner Engineering, LatAm (English, Spanish and/or Portuguese)

As a Technical Account Manager, you are responsible for providing technical solutions and managing relationships with Google's largest and most strategic online publishers. As a liaison between clients and our technical staff, you flawlessly lead deployments, implementations and integrations of a variety of our product lines (such as Search, Mobile, Video and Commerce). From monitoring product performance to debugging and troubleshooting product code, you are the resident expert that addresses partner needs. You are a technical expert with an entrepreneurial drive and passion for client management.

You are the engagement manager taking responsibility for the success of our largest Android partnerships. You lead deployments, optimize implementations and integrations to drive new business opportunities, and manage the overall technical aspects to build strong, successful, long-term partnerships. You are a creative thinker who thrives in a fast-paced, market-driven environment. You should be a self-motivated individual looking to solidify Google's strategic partnerships on Android.

Whether working with next-gen chipset manufacturers or emerging market telcos, Google's Android Partner Engineering team helps solve some of the toughest mobile technology problems. We work with teams throughout Google to develop solutions for strategic partners around the globe. We maintain crucial relationships with and build technical solutions for our long-term partners who are making Android into a world-changing platform. But we're just getting started.

Responsibilities

  • Perform implementation reviews, advocate new product features, and ensure the prompt and proper resolution of technical challenges.
  • Improve product feature offerings by providing partner feedback to internal cross-functional teams including Product Management and Engineering.
  • Guarantee the technical aspects of a partner’s integration (both new and ongoing) by providing necessary documentation and technical guidance.
  • Identify, drive, and optimize the business flow from new business opportunities by leveraging Google technologies.

Qualifications

Minimum qualifications:
* BA/BS degree or equivalent practical experience.
* 5 years of experience in the mobile/CE/embedded space, and experience with Internet technologies.
* Experience working with embedded systems. Experience with Linux kernel, device driver APIs, chipset, and Android.
* Ability to speak and write in English, Spanish and/or Portuguese fluently and idiomatically.

Preferred qualifications:
* Skills in scripting languages, particularly Python and shell.
* Track record of handling multiple customers and streams of work.
* Demonstrated creative problem-solving approach and strong analytical skills.
* Strong sense of ownership and a proactive can-do attitude.
* Excellent communication and project management skills.

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Avaliações da Google


Satisfação geral dos funcionários

4.67
  • Remuneração e benefícios
    4.35
  • Oportunidade de carreira
    4.55
  • Cultura da empresa
    4.65
  • Qualidade de vida
    4.50

Recomendam a empresa a um amigo




  • Há aproximadamente 3 anos

    É sim tudo o que falam - e mais

    Estagiário

    São Paulo, SP


    Prós: É uma empresa muito aberta, todo o mundo troca ideias o tempo todo e isso é super incentivado. Além disso, é muito legal você ter esse contato global, por que é um gigante da internet e você consegue se sentir perto de todo o mundo. É um lugar que se preocupa muito com o funcionário, e não só no sentido de dar comida aos montes, sala de rede pra descansar, e sim oferecendo cursos, workshops, possibilidades de trabalhar fora, job rotation, tudo pra te transformar cada vez mais num profissional valioso e mais preparado. A empresa realmente investe em você. Especialmente pra estagiários, os gerentes todos mostram muita preocupação em garantir que você tenha perspectiva, que seja acompanhado, tenha feedback, plano de carreira... É inclusiva, aberta a novas opiniões, e um lugar delicioso de trabalhar.

    Contras: Pode ser bem alarmante no começo, especialmente considerando a quantidade absurda de informações e a velocidade em que as coisas mudam. Existe bastante competitividade e as metas são bem agressivas, a cobrança não é brincadeira. Mesmo você batendo a meta, ainda tem a cobrança de bater em 120, 130, 140%... Além disso, existe uma desorganização institucionalizada, por causa da quantidade de informações.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há aproximadamente 2 anos

    Um ótimo lugar pa trabalhar.

    Manager

    São Paulo, SP


    Prós: A empresa tem uma cultura muito forte e rica. Temos flexibilidade e oportunidade para sugerir e implementar idéias, projetos, fazer críticas e ser ouvido. A comunicação é um ponto forte já que todos têm acesso às informações e novidades de forma aberta e transparente.

    Contras: O mais difícil é a distância a sede em MTV na California, que requer muitas horas de vôo para participar de reuniões e treinamentos presenciais quando necessário. Felizmente usa-se muito a tecnologia para compensar isso com Hangout e Vídeo Conferências.

    Recomenda a empresa: Sim