Love Mondays


Vaga de Tech Support Engineer
Baker Hughes em Macaé - RJ

Descrição da Vaga

Tech Support Engineer

About Us:


Baker Hughes, a GE company (NYSE:BHGE) is the world’s first and only
fullstream provider of integrated oilfield products, services and digital
solutions. Drawing on a storied heritage of invention, BHGE harnesses the
passion and experience of its people to enhance productivity across the oil
and gas value chain.

BHGE helps its customers acquire, transport and refine hydrocarbons more
efficiently, productively and safely, with a smaller environmental footprint
and at lower cost per barrel. Backed by the digital industrial strength of GE,
the company deploys minds, machines and the cloud to break down silos and
reduce waste and risk, applying breakthroughs from other industries to advance
its own.

With operations in over 120 countries, the company’s global scale, local know-
how and commitment to service infuse over a century of experience with the
spirit of a startup – inventing smarter ways to bring energy to the world.

Follow Baker Hughes, a GE company on Twitter @BHGECo, or visit us at BHGE.com.

Role Summary:

Provides top level support to the product line(s), technical selling support,
key field product applications support, and other related drilling operations,
well prognosis, and/or completion product performance support. Top
engineering/technical position at region or area. (Field Service Personnel not
included.) Handles special projects, as assigned.

Essential Responsibilities:

Expert level knowledge of product lines and process. Problem solving skills

Qualifications/Requirements:

Bachelor's Degree in Engineering. 8 years related experience. Completion of
supervisory/leadership training preferred

Locations:

Rio de Janeiro, Macaé.

Baker Hughes, a GE company is an Equal Opportunity Employer. Employment
decisions are made without regard to race, color, religion, national or ethnic
origin, sex, sexual orientation, gender identity or expression, age,
disability, protected veteran status or other characteristics protected by
law. Learn
more
Puesto: Services

Leia mais

Avaliações da Baker Hughes


Satisfação geral dos funcionários

3.87
  • Remuneração e benefícios
    3.65
  • Oportunidade de carreira
    3.00
  • Cultura da empresa
    3.65
  • Qualidade de vida
    3.22

Recomendam a empresa a um amigo




  • Há 12 meses

    Trabalho no setor de suporte

    CompradorEx-funcionário, saiu em 2016

    Macaé, RJ


    Prós: Ótimo ambiente de trabalho, empresa correta com os funcionários em relação a pagamentos e benefícios. Possui princípios de respeito a diversidade e gênero da equipe. Demonstra confiança e oferece certa autonomia no dia a dia.

    Contras: Alguns gestores não evidenciam sua equipe de forma positiva, é difícil se destacar e crescer por merecimento já que não existe plano de cargo e carreira nos setores de suporte, alguns procedimentos são feitos pela matriz e são "engessados " para a realidade brasileira. A contribuição de ideias dos funcionários com cargos menores, geralmente não tem atenção por parte dos superiores.

    Conselhos para presidência: Elaborar plano de cargos e carreiras.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há aproximadamente 1 ano

    boa

    AlmoxarifeEx-funcionário, saiu em 2016

    Macaé, RJ


    Prós: empresa multi nacional, com muito conhecimento na area de petroleo, em algumas bases parece uma familia

    Contras: nao valoriza certos funcionarios, como sempre algus profisionais nao sao valorizados conforme o merececido

    Conselhos para presidência: se a empresa melhorar deveria buscar todos os funcionarios, se.possivel que for demitidoa somente pela crise

    Recomenda a empresa: Sim