• Empresas
  • Salários
  • Entrevistas
  • Vagas

Vaga de Tech Evangelist DX
Microsoft em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Tech Evangelist DX

The Commercial Software Engineering (CSE) enables high-impact organizations and developer communities to achieve more and drive the value of our intelligent cloud and edge. How do we do it? We are an industry-leading software engineering team who codes with partners and customers every day. We accelerate platform adoption and serve as trusted technical experts by coding side by side with other dev teams.

We are hiring a Software Engineer with deep experience and expertise designing and delivering commercially-competitive software using modern software engineering practices and cloud technologies to deliver the most leading-edge applications and solutions in partnership with high-impact customers and partners, startups and developer communities.

Key Responsibilities:

In this role, you would be responsible for developing and deploying highly visible, scalable, reliable, commercially available Microsoft technology based solutions, working with top companies in the industry.

Demonstrating technical subject matter expertise to scope projects, architect design solutions, and resolve issues.

Developing and maintaining strong relationships, and engaging with technical audiences and influencers (MVPs, RDs, and faculty) through presence and active participation at Microsoft and third-party events - reach them where they are and where they go.

Driving early platform and technologies adoption wins with customers and partners through deep build-with/coding engagements.

Driving digital transformation with key accounts from all segments by participation in technical coding engagements and hack fests.

Bringing market/technology insights to Engineering.

Developing and maintain relationships with key influencers - MVPs/RDs, and faculty. Engage with student developers.

Key Skills, Experiences and Education Required:

Distributed cloud computing experience on one of the following platforms is required: Microsoft Azure or Amazon Web Services.

Experience with one of the following is required:
* Cloud Connectivity (eg Identity, Networking, Event Hub)
* Cloud Scale complete (eg, IaaS, containers, service fabric)
* High-scale data system (eg SQL/noSQL, cloud storage)
* Machine learning / artificial intelligence

Experience working with 3rd party communities, social media and blogging is a plus.

Strong business acumen to partner with other key leaders across Microsoft engineering teams to deliver on our platform priorities.

Ability to speak with influence and impact.

BS, BA, or MS Computer Science Degree / Masters in Computer Science required.

Fluency in English and demonstrated ability to communicate concisely and effectively with other executives, employees, partners, and communities.

Minimum 25% travel, incl. International travel.

Leia mais

Avaliações da Microsoft


Satisfação geral dos funcionários

4.19
  • Remuneração e benefícios
    4.03
  • Oportunidade de carreira
    3.64
  • Cultura da empresa
    4.39
  • Qualidade de vida
    4.22

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 2 meses

    Muita propaganda, na prática não é o que acontece.

    Account ExecutiveEx-funcionário, saiu em 2018

    São Paulo, SP


    Prós: Liberdade com horários, trabalho home office, férias de 01 dia e ou antecipação de férias mesmo sem estarem vencidas, day off no dia do seu aniversário.

    Contras: A empresa sempre divulgou que é super inclusiva, respeitando as diversidades, mas não é bem assim. Se os funcionários não se juntarem isso não ocorre. Pressão por metas são constantes. Ninguém ajuda ou auxilia ninguém, as pessoas se acham!!!!

    Conselhos para presidência: Ser mais presente junto aos funcionários. E ser uma empresa mais inclusiva, na pratica e não somente na mídia!

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há aproximadamente 1 mês

    Sonho que logo se torna um pesadelo

    Analista de MarketingEx-funcionário, saiu em 2017

    São Paulo, SP


    Prós: Upgrade no CV, abre portas para o mercado de trabalho, home office, horário flexível, snacks, frutas e bebidas à vontade, boa localização, produtos de qualidade.

    Contras: Tinha tudo para ser a melhor empresa, mas possui um péssimo clima organizacional, funcionários com ego inflado, te julgam pelo o que vc veste e pode comprar. As pessoas das próprias e de outras equipes se odeiam, por isso não há colaboração e os projetos não acontecem ou atrasam. Muita fofoca, pessoas puxando o tapete uma das outras, puxação de saco com os superiores, principalmente os de fora, não há meritocracia. Muitos superiores sem nenhuma habilidade em gestão de pessoas. Cargos como assistentes, analistas e coordenadores são terceirizados, salários, benefícios e o tratamento são muito aquém de toda a cobrança.

    Conselhos para presidência: Melhorar o clima organizacional, começando pela escolha dos gestores. Dar oportunidades para pessoas competentes e não através de politicagem.

    Recomenda a empresa: Não