Love Mondays


Vaga de Systems Analyst 4-Support
Oracle em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Systems Analyst 4-Support

Preferred Qualifications

Skills: 5 years or more as an Oracle MW with knowledge of Oracle SOA, IDM,
WebCenter, BIEE . Experience in troubleshooting in critical environments,
MyOracle Support knowledge and interaction with Oracle Global Support.
Experience with Admin WLS and Cluster procedures, advanced English is
mandatory.
As an Senior Advanced Support area, we work 7x24 to help our customers in the
mission critical environments, and this position requires availability to work
in a shift.

Detailed Description and Job Requirements

As a member of the Support organization, your focus is to deliver post-sales
support and solutions to the Oracle customer base while serving as an advocate
for customer needs. This involves resolving post-sales non-technical customer
inquiries via phone and electronic means, as well as, technical questions
regarding the use of and troubleshooting for our Electronic Support Services.
A primary point of contact for customers, you are responsible for facilitating
customer relationships with Support and providing advice and assistance to
internal Oracle employees on diverse customer situations and escalated issues.

As an Advisory Systems Engineer, you are expected to be an expert member of
the problem-solving/avoidance team and be highly skilled in solving extremely
complex (often previously unknown), critical customer issues. Performing the
assigned duties with a high level of autonomy and reporting to management on
customer status and technical matters on a regular basis, you will be expected
to work with very limited guidance from management. Further, the Advisory
Systems Engineer is sought by customers and Oracle employees to provide expert
technical advice.

Leading contributor individually and as a team member, providing direction and
mentoring to others. Work is non-routine and very complex, involving the
application of advanced technical/business skills in area of specialization.
Because of substantial customer interfacing, a demonstrated ability to work
with customers on an independent basis with exceptional communication skills,
while consistently achieving the absolute highest levels of customer
satisfaction. Both a Bachelors and Masters degree in Computer Science,
Engineering or equivalent experience 8 years related experience prior to
taking this position. In addition, experience with Oracle*s core products,
applications, and tools.
Organization: Regular Employee Hire
Travel: Support

Leia mais

Avaliações da Oracle


Satisfação geral dos funcionários

3.82
  • Remuneração e benefícios
    4.24
  • Oportunidade de carreira
    3.38
  • Cultura da empresa
    3.08
  • Qualidade de vida
    3.28

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 18 dias

    Em transformação, mas questionável

    System Solution Architect Senior

    São Paulo, SP


    Prós: Salário fixo competitivo, produto de boa aceitação no mercado, plano de saúde e odontológico excelentes e bastante conteúdo disponível para aprendizagem online.

    Contras: Turnover alto devido à mudança no plano de compensation non-sales, deixando a empresa pouco competitiva. Não há foco no cliente de verdade, há quase nenhuma automatização de relatórios (há 95% de dependência em Excel), zero cultura de trabalho Home Office para colegas de presales, sales e operations. Perguntar sobre ponte de feriado pode ser danoso para sua imagem, independente do quão focado você e seu resultado demonstrem.

    Conselhos para presidência: RH mais presente e uma boa política de acompanhamento de BP, com o uso de uma simples ferramenta de feedback 360 pode ajudar na contrução de uma cultura melhor

    Recomenda a empresa: Não

  • Há 26 dias

    Empresa ápice de carreira.

    Gerente

    São Paulo, SP


    Prós: Pacote de salário e benefícios acima do mercado com certeza chamam a atenção. A Oracle também tem ótimos profissionais dispostos a ajudar com tudo, há um sentimeto de conquista conjunta, a conpetição interna é saudável.

    Contras: Postura self-service. Não é bem um ponto negativo, mas complica um pouco os primeiros meses de trabalho. Há muito o que aprender sobre a empresa e muitos sistemas diferentes a serem acessados - só para comunicação são três aplicativos diferentes.

    Conselhos para presidência: Continuar com o ótimo trabalho desenvolvido no último anos: transparência e oportunidades.

    Recomenda a empresa: Sim