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Vaga de Systems Analyst 4-Support
Oracle em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Systems Analyst 4-Support

Preferred Qualifications

Skills: 5 years or more as an Oracle MW with knowledge of Oracle SOA, IDM,
WebCenter, BIEE . Experience in troubleshooting in critical environments,
MyOracle Support knowledge and interaction with Oracle Global Support.
Experience with Admin WLS and Cluster procedures, advanced English is
mandatory.
As an Senior Advanced Support area, we work 7x24 to help our customers in the
mission critical environments, and this position requires availability to work
in a shift.

Detailed Description and Job Requirements

As a member of the Support organization, your focus is to deliver post-sales
support and solutions to the Oracle customer base while serving as an advocate
for customer needs. This involves resolving post-sales non-technical customer
inquiries via phone and electronic means, as well as, technical questions
regarding the use of and troubleshooting for our Electronic Support Services.
A primary point of contact for customers, you are responsible for facilitating
customer relationships with Support and providing advice and assistance to
internal Oracle employees on diverse customer situations and escalated issues.

As an Advisory Systems Engineer, you are expected to be an expert member of
the problem-solving/avoidance team and be highly skilled in solving extremely
complex (often previously unknown), critical customer issues. Performing the
assigned duties with a high level of autonomy and reporting to management on
customer status and technical matters on a regular basis, you will be expected
to work with very limited guidance from management. Further, the Advisory
Systems Engineer is sought by customers and Oracle employees to provide expert
technical advice.

Leading contributor individually and as a team member, providing direction and
mentoring to others. Work is non-routine and very complex, involving the
application of advanced technical/business skills in area of specialization.
Because of substantial customer interfacing, a demonstrated ability to work
with customers on an independent basis with exceptional communication skills,
while consistently achieving the absolute highest levels of customer
satisfaction. Both a Bachelors and Masters degree in Computer Science,
Engineering or equivalent experience 8 years related experience prior to
taking this position. In addition, experience with Oracle*s core products,
applications, and tools.
Organization: Regular Employee Hire
Travel: Support

Leia mais

Avaliações da Oracle


Satisfação geral dos funcionários

4.09
  • Remuneração e benefícios
    4.31
  • Oportunidade de carreira
    3.60
  • Cultura da empresa
    3.52
  • Qualidade de vida
    3.52

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 13 dias

    Uma ótima escola de vendas.

    Business Development Consultant

    São Paulo, SP


    Prós: A empresa faz muito pelo funcionário, propõe um ambiente colaborativo e nos dá autonomia para propor novas ideias. Salário e benefícios são os melhores que já vi no mercado.

    Contras: Muita competição por se tratar de uma empresa de vendas. E boa parte dos gerentes tem skills de vendas e negociação , mas não de gestão. Mudanças são constantes e nem sempre muito bem planejadas.

    Conselhos para presidência: Planejar melhor antes de agir. Incentivar a competitividade mas com certo limite, pois isso muitas vezes atrapalha os resultados.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há 16 dias

    Ser justa na avaliação a partir do meu ponto de vista

    Analyst

    São Paulo, SP


    Prós: Flexibilidade de horário na minha área, home office, garagem para PNEs cadeirantes, acesso e exposição de ideias com meus diretos e aos líderes da empresa. A estrutura arquitetônica é boa bem como a localização. O plano médico é muito bom. Reconhecimento pela liderança do trabalho do colaborador sendo acima e além da expectativa com homenagem e determinado valor monetário.

    Contras: O piso do estacionamento para visitantes é péssimo para deambulação. É necessário treinamentos para não usar banheiros adaptados entre outros. Faixa salárial é ótima quando entra mas, ao solicitar promoção ou aumento salarial não é aceito e raramente acontece. Dessa maneira corre o risco de não reter talento no time e na empresa. Gera desmotivação nas pessoas. A única forma de ter aumento ou promoção é migrando para outra área ou empresa. Muitas vezes o sistema fica lento, como por exemplo internet.

    Conselhos para presidência: Sei que a demanda de procura para trabalhar na Oracle é muito grande, mas, reter talentos é uma arte e desafio. É uma empresa de vendas, mas, existe todo um time dedicado ao suporte da mesma que merece reconhecimento e atenção: backstage. Os colaboradores PNEs merecem ter esse tipo de cuidado também...

    Recomenda a empresa: Sim