• Empresas
  • Salários
  • Entrevistas
  • Vagas

Vaga de Systems Analyst 3-Support
Oracle em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Systems Analyst 3-Support

Preferred Qualifications

4 years or more as an Oracle DBA with knowledge of Oracle Database 10, 11 and
12. Experience in troubleshooting in critical environments, MyOracle Support
knowledge and interaction with Oracle Global Support. Experience with RAC,
import/export procedures, Data Guard is desirable, advanced English is
mandatory.
As an Advanced Support area, we work 7x24 to help our customers in the mission
critical environments, and this position requires availability to work in a
shift from Tuesday to Saturday or from Sunday to Thursday.

Detailed Description and Job Requirements

As a member of the Support organization, your focus is to deliver post-sales
support and solutions to the Oracle customer base while serving as an advocate
for customer needs. This involves resolving post-sales non-technical customer
inquiries via phone and electronic means, as well as, technical questions
regarding the use of and troubleshooting for our Electronic Support Services.
A primary point of contact for customers, you are responsible for facilitating
customer relationships with Support and providing advice and assistance to
internal Oracle employees on diverse customer situations and escalated issues.

As a Senior Systems Engineer, you will interface with the customers IT staff
on a regular basis. Either at the client
s site or from a remote location, you
will be responsible for resolution of moderately complex technical problems
related to the installation, recommended maintenance and use and
repair/workarounds for Oracle products. You should be highly experienced in
some Oracle products and several platforms that are being supported. You will
be expected to work with only general guidance from management while advising
management on progress/status.

Job duties are varied and complex utilizing independent judgment. May have
project lead role. Because of substantial customer interfacing, a demonstrated
ability to work with customers on an independent basis with exceptional
communication skills, while consistently achieving the highest levels of
customer satisfaction is essential. A Bachelors degree in Computer Science,
Engineering or equivalent experience is preferred with five years related
experience. Experience with Oracle
s core products, applications, and tools is
important.
Organization: Regular Employee Hire
Travel: Support

Leia mais

Avaliações da Oracle


Satisfação geral dos funcionários

4.08
  • Remuneração e benefícios
    4.31
  • Oportunidade de carreira
    3.60
  • Cultura da empresa
    3.49
  • Qualidade de vida
    3.53

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 10 dias

    Ser justa na avaliação a partir do meu ponto de vista

    Analyst

    São Paulo, SP


    Prós: Flexibilidade de horário na minha área, home office, garagem para PNEs cadeirantes, acesso e exposição de ideias com meus diretos e aos líderes da empresa. A estrutura arquitetônica é boa bem como a localização. O plano médico é muito bom. Reconhecimento pela liderança do trabalho do colaborador sendo acima e além da expectativa com homenagem e determinado valor monetário.

    Contras: O piso do estacionamento para visitantes é péssimo para deambulação. É necessário treinamentos para não usar banheiros adaptados entre outros. Faixa salárial é ótima quando entra mas, ao solicitar promoção ou aumento salarial não é aceito e raramente acontece. Dessa maneira corre o risco de não reter talento no time e na empresa. Gera desmotivação nas pessoas. A única forma de ter aumento ou promoção é migrando para outra área ou empresa. Muitas vezes o sistema fica lento, como por exemplo internet.

    Conselhos para presidência: Sei que a demanda de procura para trabalhar na Oracle é muito grande, mas, reter talentos é uma arte e desafio. É uma empresa de vendas, mas, existe todo um time dedicado ao suporte da mesma que merece reconhecimento e atenção: backstage. Os colaboradores PNEs merecem ter esse tipo de cuidado também...

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há 7 dias

    Excelente empresa

    Consultor de Tecnologia IV

    São Paulo, SP


    Prós: Flexibilidade e Autonomia são pontos muito fortes na Oracle, pois você se torna dono dos seus projetos e atividades e colaborando em diversas áreas da companhia

    Contras: Mercado muito competitivo torna uma empresa nascida no mundo onpremisse difícil de ser vista como opção ágil no mundo Cloud. E isso reflete nas relações internas. Mas é só uma dificuldade e não um ponto negativo.

    Recomenda a empresa: Sim