• Empresas
  • Salários
  • Entrevistas
  • Vagas

Vaga de Systems Analyst 3-Support
Oracle em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Systems Analyst 3-Support

Preferred Qualifications

Oracle RDBMS versions 10g, 11g and 12c
Oracle Real Application Cluster
Oracle Grid Control 11g and 12c
Oracle RMAN
Oracle Date Guard
Portuguese Spoken
English Spoken

Detailed Description and Job Requirements

As a member of the Support organization, your focus is to deliver post-sales support and solutions to the Oracle customer base while serving as an advocate for customer needs. This involves resolving post-sales non-technical customer inquiries via phone and electronic means, as well as, technical questions regarding the use of and troubleshooting for our Electronic Support Services. A primary point of contact for customers, you are responsible for facilitating customer relationships with Support and providing advice and assistance to internal Oracle employees on diverse customer situations and escalated issues.

As a Senior Systems Engineer, you will interface with the customers IT staff on a regular basis. Either at the clients site or from a remote location, you will be responsible for resolution of moderately complex technical problems related to the installation, recommended maintenance and use and repair/workarounds for Oracle products. You should be highly experienced in some Oracle products and several platforms that are being supported. You will be expected to work with only general guidance from management while advising management on progress/status.

Job duties are varied and complex utilizing independent judgment. May have project lead role. Because of substantial customer interfacing, a demonstrated ability to work with customers on an independent basis with exceptional communication skills, while consistently achieving the highest levels of customer satisfaction is essential. A Bachelors degree in Computer Science, Engineering or equivalent experience is preferred with five years related experience. Experience with Oracles core products, applications, and tools is important.
Organization: Oracle
Travel: Yes, 25 % of the Time

Leia mais

Avaliações da Oracle


Satisfação geral dos funcionários

3.96
  • Remuneração e benefícios
    4.32
  • Oportunidade de carreira
    3.52
  • Cultura da empresa
    3.30
  • Qualidade de vida
    3.43

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 20 dias

    Ótimo ambiente, momento de transformação

    Consultora

    São Paulo, SP


    Prós: Liderança com canal aberto para ouvir ideias, criticas e sugestões, ótimos benefícios, ambiente bom e divertido, inclusão é um dos pontos mais importantes desse momento de transformação cultutal.

    Contras: A cultura está em processo de transformação e ainda há coisas a melhorar, primacialmente sobre os processos de gestão de pessoas. Cada gestão atua de maneira diferente o que traz a sensação de falta de oportunidades para algumas pessoas.

    Conselhos para presidência: Trabalhar mais comportamento de gestores

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há 22 dias

    Proud to Be Oracle

    Executivo Comercial Enterprise

    São Paulo, SP


    Prós: Desafiadora e com grande impacto no Bussiness dos clientes. Na Oracle você é o dono da sua loja e desenha a melhor estratégia para entregar os melhores resultados para os clientes e consequentemente para Oracle

    Contras: Forte pressão e driver por vendas. Seria muito bacana que outros componentes fizessem parte dos KPIs, são componentes já valorizados pela empresa de maneira informal, mas poderiam fazer parte da meta.

    Conselhos para presidência: Continue brilhando os olhos com a vontade de mudar e impactar! É insipirador

    Recomenda a empresa: Sim