Love Mondays


Vaga de Market Intelligence Analyst
Uber em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Market Intelligence Analyst

About Uber

We're changing the way people think about transportation. Not that long ago we were just an app to request premium black cars in a few metropolitan areas. Now we're a part of the logistical fabric of more than 600 cities around the world. Whether it's a ride, a sandwich, or a package, we use technology to give people what they want, when they want it.

For the people who drive with Uber, our app represents a flexible new way to earn money. For cities, we help strengthen local economies, improve access to transportation, and make streets safer.

And that's just what we're doing today. We're thinking about the future, too. With teams working on autonomous trucking and self-driving cars, we're in for the long haul. We're reimagining how people and things move from one place to the next.

ABOUT THE ROLE

A successful competitive strategy is essential to LatAm's growth and financial contribution targets in 2018, and we require a dedicated team of high performers and thought leaders. The Market Intelligence Analyst for Brazil will be responsible of creating actionable insights from the ground up, ensuring operational excellence in the deployment, and communicating to the leadership team in Brazil.

The ideal candidate for this role will have strong analytical skills, an appetite to process and synthesize insights and be obsessed about making data-driven decisions.


The role is based in São Paulo, Brazil and requires oversight of all our cities in the territory (the second most important at Uber worldwide).

W HAT YOU'LL DO

  • Manage our regional M.I. processes: Ensure we have the right systems in place to collect and process internal and external data, own the data digesting efforts, find gaps and innovate to create new processes, and hold POCs across the region accountable of local Market Intelligence responsibilities.
  • Intel & Insights generation : Crafting strategies and tactics from the ground up and executing regional initiatives in collaboration with Market Intelligence POCs across our markets, ensuring operational excellence. ContributetoLatAm'sthoughtleadership:Bringlocalinsightstoaglobalplatform.Throughforums(workshopsandsummits),unearthstrategiesthatallowustosucceedatalocallevelandscalethemfortheentireMega-Region.*

WHAT YOU'LL NEED

  • +6 months of Ops/S&P;/Analytics experience at Uber
  • Top of the line Excel and data management skills
  • SQL proficiency is a must
  • Strong communication skills is desirable
  • Python and R proficiency is a plus
  • Strong business sense and creative approach with data to identify gaps in our value proposition
  • Ability to work with limited information and an intense drive to keep Uber as the platform of choice
Leia mais

Avaliações da Uber


Satisfação geral dos funcionários

3.74
  • Remuneração e benefícios
    3.90
  • Oportunidade de carreira
    3.02
  • Cultura da empresa
    3.64
  • Qualidade de vida
    3.33

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 12 dias

    Avaliação Uber Eats

    Assistente AdministrativoEx-funcionário, saiu em 2017

    São Paulo, SP


    Prós: A equipe com quem trabalhei, funcionário do mesmo nível que eu, era ótima e muito engajada. Apenas dois Chefes eram realmente responsáveis com a equipe e pessoas que nos colocavam pra cima.

    Contras: A maioria das pessoas em cargo de chefia deixava a desejar. Alguns coordenadores tinham atitudes infantis e tomavam elas movidos por motivos ou desafetos pessoais. O salário era um pouco baixo. E o plano de carreira era quase uma fantasia. Davam cargos mas não alteravam carteira ou salário. Trabalha-se muito (tempo e esforço) e o retorno não é à altura.

    Conselhos para presidência: Avalie não apenas as pessoas de cargos menores mas permita que estes façam a avaliação de pessoas com cargos superiores pois as vezes a coisa não anda devido a má gestão destes.

    Recomenda a empresa: Não

  • Há 15 dias

    Trabalhei e gostaria de voltar a trabalhar, um dos melhores lugares para trabalhar

    Customer Service Representative (CSR)Ex-funcionário, saiu em 2017

    São Paulo, SP


    Prós: A cultura da empresa de horizontalidade funciona muito bem, você consegue trabalhar muito bem em conjunto com outras áreas. Os incentivos de qualidade de vida na empresa são ótimos. Funcionários muito prestativos.

    Contras: Novos supervisores tendem a se sentirem pressionados e acabam sendo mais rígidos do que o necessário, assim prejudicando os seus colaboradores, por terem ainda essa cultura de empresas antigas. As oportunidades de crescimento são muitas, mas não são diversificadas, acaba que algumas pessoas ficam estagnadas.

    Conselhos para presidência: Melhorar a questão de escolha de supervisores, além de maior diversidade de ofertas para crescimento e recontratar funcionários antigos

    Recomenda a empresa: Sim