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Vaga de Strategic Partner Manager, Content Partnerships, YouTube Gaming (English, Portuguese and Spanish speaking)
Google em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Strategic Partner Manager, Content Partnerships, YouTube Gaming (English, Portuguese and Spanish speaking)

Google's line of products and services to clients never stops growing. Strategic Partner Managers have the unique opportunity to create a long-lasting relationship with our top partners. You cultivate these existing partnerships to make sure they can take full advantage of Google's ever-growing suite of offerings. You possess strong relationship-building skills and are apt to see win-win opportunities with partners in order to best represent our users, products and programs.

Through content partnerships and programs, YouTube works with video content producers to develop their online video businesses by combining their content creation and management expertise with the audience, monetization and analytics prowess of YouTube’s robust distribution platform.

As a Strategic Partner Manager, Content Partnerships on the Gaming team, you will work closely with some of the most vibrant and innovative creators on YouTube today. You'll manage relationships and day-to-day activities with a set of key individual content creators and gaming news/editorial companies. You’ll endeavor to translate insights from those interactions into cross-functional strategic initiatives that improve YouTube’s overall product, marketing and ad sales offering to all partners. You will play a key role in influencing the development of one of the fastest growing content categories on the world’s largest video content destination.

In just eight years, YouTube has grown into a video community that 1 billion people across the globe use to access information, share video, and shape culture. The YouTube and Video team helps budding filmmakers and musicians build careers, creates products like YouTube Live and runs collaborative projects like Life in a Day and the YouTube Space Lab. We are changing how people entertain, inform, share and change the world, one video at a time.

Responsibilities

  • Develop and maintain strong direct relationships with top YouTube creators and video game publishers.
  • Provide direct ongoing support to partners and liaise internally with other teams to secure specialized support as needed.
  • Produce analyses and recommendations to optimize performance as part of regular review cycle with managed partners.
  • Communicate key partner metrics and develop account plans for presentations to YouTube management.
  • Develop, plan and implement projects and initiatives to enhance overall gaming creator experience and results.

Qualifications

Minimum qualifications:
* BA/BS degree or equivalent practical experience.
* 5 years of experience with partner/account management in the video, media, or entertainment industry, with a focus on gaming.
* Experience with Live and VoD programming on YouTube.
* Ability to speak and write English, Portuguese and Spanish fluently and idiomatically.

Preferred qualifications:
* Talent or artist management experience.
* YouTube content creation and management experience.
* Broad understanding of video gaming and a desire to learn more.
* Project management skills.

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Avaliações da Google


Satisfação geral dos funcionários

4.23
  • Remuneração e benefícios
    4.32
  • Oportunidade de carreira
    3.59
  • Cultura da empresa
    4.27
  • Qualidade de vida
    4.27

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há aproximadamente 2 meses

    Boa empresa para trabalhar

    MapeadorEx-funcionário, saiu em 2015

    Londrina, PR


    Prós: trabalhei como mapeador de vias publicas no google entre 2014 e 2015 conheci diversas cidades e aprendi mais como mapear utilizando os equipamentos

    Contras: a forma de desligamento foi pessima fasendo me ir ate sao paulo e descobrindo que terminaria meu contrato somente no instante que cheguei ao endereco passado, poderiam ter simplesmente explicado a situacao antes.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há 3 meses

    Nosso marketing é ótimo mas sabemos que nem tudo é como parece... ainda assim, não deixa de ser bom.

    Account Strategist

    São Paulo, SP


    Prós: O escritório é desenhado para estimular a criatividade e o bem estar. A marca é muito forte e nos da muito orgulho de fazer parte da empresa. Temos alimentação, entretenimento e outras atividades aqui dentro, somos expostos a muita informação e aprendizado. Os estagiarios tem tarefas realmente importantes e desafiadoras e são tratados como efetivos, e os efetivos podem além do core, desenvolver diversos projetos com o mundo todo. A empresa faz muitos eventos e existem grupos de interesse para que voce defenda e discuta causas que goste, com suporte financeiro do Google. Quem é efetivado pode viajar para a Sede e isso é muito legal, sem contar a remuneração que é altissima e a exposição para o mercado que garante vagas em qualquer lugar, realmente as pessoas que estão aqui são muito boas e parece que 3 meses de Google equivalem a 1 ano de outras.

    Contras: A diversidade da empresa é péssima, ainda mais pela forma de contratação, você percebe que grande parte do escritório (apesar de muito competente) só entrou na empresa por ter sido indicado, logo, se você não faz parte do (clube), se não tiver estudado em escola particular, feito high school fora, vir de uma universidade cara e de uma familia rica, dificilmente consegue entrar e se enturmar de verdade, quanto mais crescer e permanecer na empresa. Como é um escritório de vendas, as pessoas que mais se dão bem são aquelas com menos aderencia aos valores da empresa, entre entregar resultados é menos importante do que aparecer no holofote. As metas vem de fora e as vezes não tem relação com a realidade, então todos devem fingir que aceitam o desafio, dizer xau para a qualidade de vida e esperar o proximo quarter.

    Conselhos para presidência: Parece que a única ação que fortalece a diversidade e cultura da empresa é a chegada dos estagiários, então invistam nesse pessoal que traz vida para o escritório e entrega tão bem quanto os efetivos. Também e importante lembrar os funcionarios que apesar de sermos realmente muito bons, não somos melhores que ninguem, apenas temos muito investimento em desenvolvimento. Diminuam a pratica do referral e quando a vaga já é certa, parem de convocar pessoas para o processo pois isso é desrespeitoso com elas, não se pode brincar com a esperança de ninguem. Se imponham mais em relação as particularidades de nosso mercado, não podemos sempre nos submeter a matriz, isso atrasa nosso desenvolvimento como negócio na maioria das vezes. Tambem creio que poderiamos fazer menos reformas e usar os recursos com mais cuidado.

    Recomenda a empresa: Sim