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Vaga de SR SALES FORCE TRAINING MANAGER
Novartis em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

SR SALES FORCE TRAINING MANAGER

Descrição

Manage the Field Force (FF) training area.
Elaborate and implement training programs, based on the needs raised in the marketing plans, map of technical and functional competences and knowledge assessments, always aligned with business strategic strategy.
Raise sales force training needs through field monitoring and close relationship with Product (Brand managers) and Regional Sales Manager.
Prepare and coordinate implementation of the FF training plan leading the area, in order to increase quality in the current deliverable and ensure the implementation of all projects and actions.

Support the development of the team.

Participation in meetings with the Global and LaCam team to exchange best practices, learn new training concepts and present new projects.

To know deeply Novartis Pharma medicines and the work Sales associates and serve as a source of information for all internal stakeholders.

Provide directional and development feedback to sales reps during field training and follow-ups, always aligned with sales managers.

Conduct field coaching with sales reps through individual follow-ups in daily activities, guiding the 4 pillars (territory management, promotional process, specialized knowledge and personal excellence) for training and consolidation of Novartis concepts.

Develop and apply face-to-face and distance learning certifications throughout the year to ensure that the sales force reaches a high level of training in specialized technical knowledge and applies this knowledge.

Monitor the performance indicators to act quickly on the knowledge needs encountered. Prepare and conduct training courses / events.

Prepare and organize training conventions.

Responsible for coordinating monthly strategic alignments with product managers and medical managers.

Ensure constant updates of training materials.

Constantly seek out new sales force training methodologies through consulting contacts and training areas of other companies seeking best practice.

Requisitos mínimos

Business Discipline or Bio/Life science
Advance Degree in Health and/or MBA
Fluently english (mandatory).
Strong and solid experience in FF training with previous experience in areas such as sales, product/brand management, etc.

Leia mais

Avaliações da Novartis


Satisfação geral dos funcionários

3.86
  • Remuneração e benefícios
    3.73
  • Oportunidade de carreira
    3.32
  • Cultura da empresa
    3.86
  • Qualidade de vida
    3.93

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 20 dias

    Vendem-se mais do que realmente é, em sua essência.

    Compras Indiretas

    São Paulo, SP


    Prós: Empresa possui um passado bastante diferenciado que justifica a sua boa fama, excelentes benefícios como medicamentos, academia, carro para gerencia, salão de estética e Itaú dentro do site da empresa, e seguem forte no endomarketing.

    Contras: Avaliação é falha e apenas de cima pra baixo, não consideram a avaliação 360 (de baixo pra cima e lateralmente), para cruzarem a informação e terem uma baliza mais honesta. Às vezes dizem que isso existe, mas é nao obrigatório, opcional e não sigiloso; ou seja, tudo que é minimamente recomendado neste tipo de avaliação para que seja realmente eficaz. Nao existe plano de carreira, apesar de dizerem que sim. A politicagem ainda fala mais alto que a meritocracia, infelizmente.

    Conselhos para presidência: Rever o formato de avaliação para um modelo sigiloso de feedback e no formato 360. Rever as promoções e preparar melhor os colaboradores para as posições de liderança com uma grande maioria ocupando cargo de estão sem qualquer noção de liderança e desenvolvimento de pessoas. TurnOver muito alto por colaboradores que optam por deixarem seus líderes e, infelizmente, abrem mão da empresa. Prestar atenção na política demasiada por alguns menos competentes que acabam sendo “reconhecido” erroneamente ocasionando a perda talentos que produzem e entregam por desmotivação.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há 3 meses

    Mediana

    Analista Pleno

    São Paulo, SP


    Prós: Pacote de benefícios muito bom, grande chance de mudança de área, plano de carreira robusto, há sempre reconhecimento por projetos realizados.

    Contras: PLR baixo, refeitório deixa a desejar (comida fraquíssima), algumas área fazem muitas horas extras durante o mês todo, força de vendas despreparada.

    Conselhos para presidência: Prezar mais pela qualidade de vida do funcionário, implementar home office (repassando a informação a todos os coordenadores pois algum não permitem que o faça), gestores fracos ema lgumas áreas, principalmente na Força de Vendas.

    Recomenda a empresa: Sim