Love Mondays


Vaga de Site Reliability Engineer (SRE)
Loggi em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Site Reliability Engineer (SRE)

Loggi is building an entire new class of logistics: a last-mile solution that's powering same day delivery and blurring the line between online and off-line for retail.

Loggi is working hard to leapfrog hundreds of years of poor infrastructure investment. We are positive that our effort is a net gain for the world and that it is, and will keep making a large impact in emerging markets. Our work is original, hence our challenges are unique. Your work is reflected daily in the thousands of drivers whose life Loggi is changing, as well as in the many customers who are surprised to receive timely, predictable and pleasant service.

Our product has incredible complexity as it weaves online and offline elements, software and physical services, and interfaces with both business and end consumers. It is the focal point for an operational, sales and engineering heavy company.

We're looking for our first infrastructure engineer to help us keep up with breakneck speed growth. We consider Ops to be a core competency, a critical piece of our success. As our infrastructure lead you'll design, implement and monitor the infrastructure that powers our platform.

You

  • Can think systems at their edges, failure modes, recovery
  • Have a deep understanding of Unix systems: filesystems, security, process management and networking
  • Can debug complex problems across the whole stack
  • Understand that observability is core
  • Have pride in your work, i.e. are psyched to create state-of-the-art tooling for the engineering team
  • Hold yourself and others to a high bar
  • Are an automation freak: everything has to be repeatable and configurable
  • Are security oriented: from OS level to social-engineering, you see security as a core aspect of everything you do

You will

  • Design, build, and maintain the core infrastructure used by all of Loggi’s engineering teams
  • Debug production issues across services and levels of the stack
  • Plan for the growth of Loggi's infrastructure
  • Design and build internal tooling such as deployment pipelines, cross-services testing and more
  • "Move fast with stable infrastructure"

We will eat our hearts out if you have

  • Experience with containers orchestration : Mesos, Kubernetes, Swarm
  • Experience with Ansible
  • Worked on products (as opposed to services) used daily by a large number of people
  • Have written and deployed software written in Go

We provide

  • Freedom to think and explore
  • Fun, laid-back environment in a fast paced Startup
  • Feedback and brainstorming directly with the founders. No bureaucracy, no bull****
  • Competitive compensation based on your experience
  • Choice of tools
  • Score 10.5 out of 12 on Joel’s test
  • We will gift to you a technical updating conference of your choosing, after completing one year as a Logger

Our Current Stack

  • Mixed fleet of AWS and other dedicated server hosting providers
  • Ansible for provisioning and orchestration
  • Docker for distributing services
  • PostgreSQL for relational storage
  • Redis in a variety of roles
  • Statsd and Graphite for metrics
  • Jenkins as a CI server
  • Nginx + UWsgi serving main Python App
  • And a bunch of other stuff, let's not spoil the surprise
Leia mais

Avaliações da Loggi


Satisfação geral dos funcionários

3.50
  • Remuneração e benefícios
    4.29
  • Oportunidade de carreira
    3.42
  • Cultura da empresa
    3.83
  • Qualidade de vida
    3.63

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 6 meses

    Para quem Busca uma empresa Cool: Loggi Tecnologia

    Estagiário de Vendas

    São Paulo, SP


    Prós: Empresa que surgiu de uma startup e hoje é uma das gigantes em tecnologia. Ambiente cool, colaboradores jovem, liderança jovem e ambiciosa , uma empresa realmente no qual você entra e o mais é importante é cumprir seu dever em ajudar no crescimento da empresa , sem mimimi. A Loggi oferece de tudo , ótima remuneração, benefícios e tudo mais, realmente mesmo hoje se tornando uma empresa faz questão de demonstrar aos colaboradores que não quer perder a cultura de startup e de ser um ótimo ambiente de trabalho.

    Contras: São as mudanças relativamente rápidas que ocorrem de um mês para outro, e isso inclui corte de colaboradores gerando rotatividade em departamentos como o comercial, CX. Alguns departamentos são mais fechados então caso busque uma mudança de área, estas oportunidades não são divulgadas internamente o que gera ter um bom network individual (o que é triste). E a parte de desenvolvimento de estagiários, ainda sim está fraca porém é algo que começaram a pouco tempo e prometeram melhorar.

    Conselhos para presidência: Focar na área comercial, entender as dores deste time e procurar verificar qual a melhor estratégia de manter os talentos, pois a rotatividade e insatisfação destes na empresa está muito alta neste ultimo semestre depois de todas as mudanças.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há aproximadamente 2 meses

    Um ótimo ambiente porém com muito a melhorar

    Business Intelligence Intern

    São Paulo, SP


    Prós: A empresa tem uma cultura fantástica e cheia de pessoas extremamente inteligentes. Estrutura mais ou menos horizontal. Oportunidade de se trabalhar com novas tecnologias e soluções de grande escala. Os líderes da empresa gostam e incentivam que todos façam questionamentos inteligentes. Existe bastante autonomia de forma geral

    Contras: A empresa não possui plano de carreira formado. A maioria dos funcionários trabalha além da carga horária prevista, inclusive trabalhando em finais de semana. A comunicação entre os setores da empresa é muito fraca e, apesar de ser uma empresa pequena, frequentemente setores diferentes estão seguindo em direções diferentes pois não se conversam

    Conselhos para presidência: Dedicar mais esforços para entender como os empregados estão se sentindo. A empresa possui um ótimo ambiente com pessoas super inteligentes que por diversas razões vão perdendo a motivação de trabalhar ao longo do tempo

    Recomenda a empresa: Sim


    People Innovation Team da Loggi respondeu:

    Olá! Que bom que mesmo com os pontos a melhorar que você destacou, você tem tido boas experiências aqui na Loggi. Muitas vezes não conseguimos acompanhar de pertinho como gostaríamos todos os problemas, mas estamos sempre buscando aprimorar a gestão de pessoas e a qualidade de vida dos Loggers. Essa falha de comunicação entre os setores deverá diminuir gradualmente, uma vez que criamos um time de comunicação interna focado em justamente alinhar as demandas e orientar os caminhos a serem seguidos aqui dentro. Obrigada pelo seu feedforward que nos ajuda a melhorar cada vez mais!