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Vaga de Siebel Onsite analyst for Telecom customers Technical Analyst 4-Support
Oracle em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Siebel Onsite analyst for Telecom customers Technical Analyst 4-Support

Preferred Qualifications

Oracle Advanced Customer Services / Oracle Functional services has been at the
helm in Development and Support projects since its inception. It has pioneered
the suppleness of 24X7 production support and solution development processes
and has stood as a testimony for others to follow the trail of success. This
division manages several Cloud technologies, ebusiness and Siebel applications

Job Description:
Fluency in Portuguese and English language

Excellent customer handling and interpersonal skills
Modules:

· Siebel CRM Base/Industry

· Siebel Service & Contact Center

· Siebel Customer Order Management

· Siebel Sales::Data Quality,Opportunities and Contracts, Territory
Management, Advanced Contracts,

· Siebel CTI

· SmartScript,

· Siebel CRM Core,

· Campaigns,

· Target Account Selling (TAS)

· Call Reports,

· Siebel Customer Order Management Administration Server,

· Interfaces

· eSales
Techno Functional experience in Telecom domain for SIEBEL/App Version - Source
8.1.1.5

Detailed Description and Job Requirements

As a member of the Support organization, your focus is to deliver post-sales
support and solutions to the Oracle customer base while serving as an advocate
for customer needs. This involves resolving post-sales non-technical customer
inquiries via phone and electronic means, as well as, technical questions
regarding the use of and troubleshooting for our Electronic Support Services.
A primary point of contact for customers, you are responsible for facilitating
customer relationships with Support and providing advice and assistance to
internal Oracle employees on diverse customer situations and escalated issues.

As a Principal Support Engineer, you will offer strategic technical support to
assure the highest level of customer satisfaction. A primary focus is to
create/utilize automated technology and instrumentation to diagnose, document,
and resolve/avoid customer issues. You are expected to be an expert member of
the technical problem solving/problem avoidance team, routinely sought after
to address extremely complex, critical customer issues. Services may be
frequently provided by on-site customer visits.

Leading contributor individually and as a team member, providing direction and
mentoring to others. Work is non-routine and very complex, involving the
application of advanced technical/business skills in area of specialization. 7
years experience with Core products or eight years experience with
Applications products, BS Computer Science/Management Information
Systems/Science/ Engineering/Math/Physics/Chemistry with 3.0 GPA OR (for
Applications) proven professional/ technical experience, i.e., demonstrating
an understanding of Applications at a functional and technical level
(preferably Oracle).
Organization: Regular Employee Hire
Travel: Support

Leia mais

Avaliações da Oracle


Satisfação geral dos funcionários

4.09
  • Remuneração e benefícios
    4.31
  • Oportunidade de carreira
    3.60
  • Cultura da empresa
    3.52
  • Qualidade de vida
    3.52

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 13 dias

    Uma ótima escola de vendas.

    Business Development Consultant

    São Paulo, SP


    Prós: A empresa faz muito pelo funcionário, propõe um ambiente colaborativo e nos dá autonomia para propor novas ideias. Salário e benefícios são os melhores que já vi no mercado.

    Contras: Muita competição por se tratar de uma empresa de vendas. E boa parte dos gerentes tem skills de vendas e negociação , mas não de gestão. Mudanças são constantes e nem sempre muito bem planejadas.

    Conselhos para presidência: Planejar melhor antes de agir. Incentivar a competitividade mas com certo limite, pois isso muitas vezes atrapalha os resultados.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há 16 dias

    Ser justa na avaliação a partir do meu ponto de vista

    Analyst

    São Paulo, SP


    Prós: Flexibilidade de horário na minha área, home office, garagem para PNEs cadeirantes, acesso e exposição de ideias com meus diretos e aos líderes da empresa. A estrutura arquitetônica é boa bem como a localização. O plano médico é muito bom. Reconhecimento pela liderança do trabalho do colaborador sendo acima e além da expectativa com homenagem e determinado valor monetário.

    Contras: O piso do estacionamento para visitantes é péssimo para deambulação. É necessário treinamentos para não usar banheiros adaptados entre outros. Faixa salárial é ótima quando entra mas, ao solicitar promoção ou aumento salarial não é aceito e raramente acontece. Dessa maneira corre o risco de não reter talento no time e na empresa. Gera desmotivação nas pessoas. A única forma de ter aumento ou promoção é migrando para outra área ou empresa. Muitas vezes o sistema fica lento, como por exemplo internet.

    Conselhos para presidência: Sei que a demanda de procura para trabalhar na Oracle é muito grande, mas, reter talentos é uma arte e desafio. É uma empresa de vendas, mas, existe todo um time dedicado ao suporte da mesma que merece reconhecimento e atenção: backstage. Os colaboradores PNEs merecem ter esse tipo de cuidado também...

    Recomenda a empresa: Sim