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Vaga de Siebel Onsite analyst for Telecom customers Technical Analyst 4-Support
Oracle em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Siebel Onsite analyst for Telecom customers Technical Analyst 4-Support

Preferred Qualifications

Oracle Advanced Customer Services / Oracle Functional services has been at the
helm in Development and Support projects since its inception. It has pioneered
the suppleness of 24X7 production support and solution development processes
and has stood as a testimony for others to follow the trail of success. This
division manages several Cloud technologies, ebusiness and Siebel applications

Job Description:
Fluency in Portuguese and English language

Excellent customer handling and interpersonal skills
Modules:

· Siebel CRM Base/Industry

· Siebel Service & Contact Center

· Siebel Customer Order Management

· Siebel Sales::Data Quality,Opportunities and Contracts, Territory
Management, Advanced Contracts,

· Siebel CTI

· SmartScript,

· Siebel CRM Core,

· Campaigns,

· Target Account Selling (TAS)

· Call Reports,

· Siebel Customer Order Management Administration Server,

· Interfaces

· eSales
Techno Functional experience in Telecom domain for SIEBEL/App Version - Source
8.1.1.5

Detailed Description and Job Requirements

As a member of the Support organization, your focus is to deliver post-sales
support and solutions to the Oracle customer base while serving as an advocate
for customer needs. This involves resolving post-sales non-technical customer
inquiries via phone and electronic means, as well as, technical questions
regarding the use of and troubleshooting for our Electronic Support Services.
A primary point of contact for customers, you are responsible for facilitating
customer relationships with Support and providing advice and assistance to
internal Oracle employees on diverse customer situations and escalated issues.

As a Principal Support Engineer, you will offer strategic technical support to
assure the highest level of customer satisfaction. A primary focus is to
create/utilize automated technology and instrumentation to diagnose, document,
and resolve/avoid customer issues. You are expected to be an expert member of
the technical problem solving/problem avoidance team, routinely sought after
to address extremely complex, critical customer issues. Services may be
frequently provided by on-site customer visits.

Leading contributor individually and as a team member, providing direction and
mentoring to others. Work is non-routine and very complex, involving the
application of advanced technical/business skills in area of specialization. 7
years experience with Core products or eight years experience with
Applications products, BS Computer Science/Management Information
Systems/Science/ Engineering/Math/Physics/Chemistry with 3.0 GPA OR (for
Applications) proven professional/ technical experience, i.e., demonstrating
an understanding of Applications at a functional and technical level
(preferably Oracle).
Organization: Regular Employee Hire
Travel: Support

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Avaliações da Oracle


Satisfação geral dos funcionários

4.11
  • Remuneração e benefícios
    4.40
  • Oportunidade de carreira
    3.62
  • Cultura da empresa
    3.62
  • Qualidade de vida
    3.53

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há aproximadamente 2 meses

    No caminho certo

    Sênior

    São Paulo, SP


    Prós: A empresa investe bastante na educação dos funcionários, sempre ocorrem oficinas dentro da empresa, está num processo de transformação apoiando muito uma gestão mais aberta, com reconhecimento e respeito entre as pessoas.

    Contras: Apesar do movimento de transformação, ainda há muitas áreas, gestores, que não se adaptaram ao novo estilo da empresa, tornando o clima de trabalho pesado e pouco reconhecido.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há aproximadamente 1 mês

    Boa empresa, e tem tudo pra evoluir no quesito diversidade.

    Business DevelopmentEx-funcionário, saiu em 2018

    São Paulo, SP


    Prós: Empresa gigante e com boa cultura para aprendizado. Aprende-se muito com todos. Extremamente self-service, o que é difícil no começo, mas qdo se acostuma, traz grandes vantagens, é muito bom ser independente e desenvolver seu trabalho a sua maneira.

    Contras: Muita pressão e competição entre os próprios vendedores. O que torna as pessoas muitas vezes mais focadas em seu próprio resultado, do que nos objetivos da empresa

    Conselhos para presidência: Investir mais na Diversidade. Porque a questão étnico-racial não é investida, a equidade de gênero na Liderança não é investida. Também seria mais interessante ver pessoas de renda e contextos sociais diferentes. Existe uma bolha, que precisa ser rompida. A única meta atingida é de PCD, que é um ponto muito positivo, mas precisa ser expandido.

    Recomenda a empresa: Sim