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Vaga de Senior Institutional Relations Associate
99 em Brasília - DF

Descrição da Vaga

Senior Institutional Relations Associate - BSB

About the position

This is a key Institutional Relations position. You will be responsible to help driving the company through a complex and challenging regulatory environment. As 99’s Senior Institutional Relations Associate - Brasília, your role is to understand Federal´s and local`s regulatory landscape and assist the company and the government to create urban mobility solutions.

The ideal candidate will be passionate about 99 and the sharing economy, and have proven experience in managing regulatory issues. You must have the agility and the speed of a business unit combined with a technical background of political and law understanding and outstanding communication skills.

Your responsibilities:

Work closely with the Head of Institutional Relations to implement political and policy strategy for Federal and local levels;

Develop and support strategy and lead public policy Federal engagement for local product launch;

Guarantee that 99’s strategic projects are in the right path;

Take special attention and lead effort amongst Representatives to consolidate jurisdictions ensuring that different regulatory frameworks across the country support ridesharing apps like 99 (and other bills related to our business);

Participate in policy briefings, public meetings and advocacy efforts before the House of Representatives;

Coordinate with the 99’s leadership team and communications team on advocacy; communications including writing content for newsletters, blogs, websites, and other Foundation forums;

Conduct and oversee policy research and draft position statements, when appropriate;

Provide recommendations for Foundation’s policy engagement activities;

Assist in the development and management of effective working relationships with key public officials at Federal and local levels through education, participation, and involvement on 99’s initiatives.


What we are looking for:

Excellent academic background, preferably with a degree in Law, Political Science, Public Policy, International Relations or other related field;

Relevant experience in Government Relations;

Understanding of the political process at either a local, state or federal level;

Multi Tasking abilities;

Experience working in an analytical and quantitative research capacity in academia, think tanks, government or the private sector;

Someone who can get things done. No bullshit;

Excellent communication skills (written, verbal and presentation);

Ready for big challenges and calm under pressure;

Advanced English.

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Avaliações da 99


Satisfação geral dos funcionários

3.41
  • Remuneração e benefícios
    3.60
  • Oportunidade de carreira
    3.03
  • Cultura da empresa
    3.87
  • Qualidade de vida
    3.32

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 3 meses

    Um inferno!

    Analista de Atendimento

    São Paulo, SP


    Prós: Video game, puffs, bolo e 1 cerveja as sextas-feiras. Inegável que VR, VA, VT e plano de saúde são bons, mas nem isso mais tá valendo a pena.

    Contras: Empresa com nenhum processo definido, tudo muda de um dia pro outro e não há uma comunicação transparente e útil. As reuniões que os "chefões" fazem pra mostrar resultados, parece que estamos em outra empresa. Já que no UAU ( onde os peões ficam), parece um inferno na terra. Fora que quando vc é contratado, pintam como a melhor empresa pra se trabalhar, que escala de folga é 5X2, que você iria atender ticket, fazer projetos e afins. Bom, não é nada disso. BALELA! Assim que entra, faz um treinamento puramente institucional, falando maravilhas da empresa e o foco é passar o Uber a qualquer custo. Não há comunicação entre os setores, não há prazos pra nada e somos " Analistas" pra preencher 300 planilhas e 989 forms e não ter solução pra nada. Ouvir xingo de motorista todos os dias é o mais comum é você fica a mercê de humilhações, o que fez com que várias pessoas pedissem demissão. Há pessoas que estão faltando por problemas emocionais de trabalho. Fora a mudança de escala, que pode ser de um dia pro outro e não se importam se você tinha ou não compromisso.

    Conselhos para presidência: Parem de fazer reuniões semanais parecendo que tá tudo bem. Não está! Peguem esse tempo, vão lá atender as ligações dos motoristas xingando pra ver qual é a verdadeira realidade da empresa.

    Recomenda a empresa: Não

  • Há 3 meses

    Bom

    Analista de Unidade de Atendimento aos Usuários (UAU)Ex-funcionário, saiu em 2017

    São Paulo, SP


    Prós: Pessoas, clima da área e eventos. Há espaços e cursos interessantes para funcionários internos. A cultura e o espírito de quem está ha mais tempo na empresa embora seja de um ativismo cansado, ainda pode tocar e mobilizar você.

    Contras: Entre para um clubinho o mais rápido possivel. A empresa é cheia de clusters e pessoas que podem puxar o seu tapete. Esteja pronto para lidar com pessoas que não são aquilo que a empresa vende e aprenda a ser versátil para não se dar mal.

    Conselhos para presidência: Façam avaliações internas sérias. O Rh tem gente demais e poucas pessoas fazendo acontecer. Parem de perder grandes profissionais por motivos infundados

    Recomenda a empresa: Sim