• Empresas
  • Salários
  • Entrevistas
  • Vagas

Vaga de Senior Advisor, Database Administrator
Dell em Eldorado do Sul - RS

Descrição da Vaga

Senior Advisor, Database Administrator - Consultor de Administração de Banco de Dados II - Eldorado do Sul/RS

Why Work at Dell?

Endless challenges and rewards. Opportunities on six continents. A team of colleagues fueled by collaboration. All this, and a company deeply committed to integrity and responsibility.

The team supports databases for critical global systems. Team members are responsible for databases that support key Dell applications 24X7. This person will play a key role in ensuring the SQL Server environment is operating to meet business and IT demands for availability, performance and manageability. The DBA will be responsible for production databases in support of IT applications.
* Provides expert-level support for SQL Server database systems with advanced technical complexity;
* Provides support for high availability and disaster recovery of for critical database systems;
* Implements standards relative to all aspects of SQL Server database management;
* Provides solutions mapped to business/user and application development needs;
* Develops technical and organizational specifications for systems;
* Supports production database activities;
* Contributes to the quick resolution of database performance issues;
* Contributes to the identification and resolution of root-cause analysis (RCA) of issues;
* Serves as consultant to the business on database programs and long-term systems strategies;
* Has ability to work with off-shore technical database resources in the implementation and management of SQL Server Database technologies.

Leia mais

Avaliações da Dell


Satisfação geral dos funcionários

4.12
  • Remuneração e benefícios
    3.93
  • Oportunidade de carreira
    3.66
  • Cultura da empresa
    4.28
  • Qualidade de vida
    3.72

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há mais de 1 ano

    Great place to work

    Estagiário

    Porto Alegre, RS


    Prós: Cultura da empresa, motivação pra trabalhar e continuar crescendo. Quem é efetivado tem muitos benefícios que fazem os que trabalham estarem motivados

    Contras: Pouca inovação, algumas ferramentas muito antigas ainda. Necessita estar mais alinhada as iniciativas globais de infraestrutura e desenvolvimento de software

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há quase 2 anos

    justa

    Analista de Suporte Técnico Pleno

    Curitiba, PR


    Prós: na conta Dell as amizades o aprendizado são bons, conhecimento técnico, cursos internos e alguns sorteios de produtos, além de algumas formas de subir de cargo.

    Contras: as cobranças, métricas para suporte técnico acho injusto pelo fato do atendimento ser demorado com tantos procedimentos e okb's para seguir, além de burocrático demais para envio de peças ou aprovação de chamados mutias vezes orientando o cliente a abrir equipamentos durante atendimento., salário não compatível com o alto grau de stress por conta das métricas, muito apadrinhado conseguindo cargo e sem entender o básico de suporte técnico ou operação da conta.

    Conselhos para presidência: Melhorar o suporte técnico, tornar mais abrangente, melhorar os treinamentos e aumentar o salário.

    Recomenda a empresa: Sim