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Vaga de Sales Snr Manager
Oracle em Porto Alegre - RS

Descrição da Vaga

Sales Snr Manager

Detailed Description and Job Requirements

Overall responsibility for the regions sales, third party alliances, and
customer satisfaction. Develops and implements a comprehensive strategy that
maximizes Oracle*s opportunities across all products and product lines.

Manages and develops a team of sales representatives including recruiting,
hiring, and training new reps on the Oracle sales process. Sells and promotes
the sales of Oracle products to customers including negotiating price, other
concessions and terms and conditions of the sale. Participates in strategic
and tactical planning for the division. Builds working relationships with
license, consulting and education field managers in the respective territory
to develop joint account plans. Develops and execute a territory plan to
maximize revenue. Generates and achieves monthly territory forecasts, and
accurately predicts revenue on a monthly basis. Manages escalation. Conducts
weekly progress meetings with sales team.

Manages and controls activities in multi-functional areas or sections. Ensures
appropriate operational planning is effectively executed to meet Corporate
specifications. Minimum five or more years sales or sales management
experience within technology industry. Ability to hire and train new sales
representatives. Ability to resolve customer satisfaction issues. Demonstrated
leadership skills. Effective written and verbal communication skills, ability
to present to large and small audiences. Ability to negotiate price, other
concessions and terms and conditions. Strong quantitative, analytical and
conflict resolution abilities.
Organization: Regular Employee Hire
Travel: Sales

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Avaliações da Oracle


Satisfação geral dos funcionários

3.82
  • Remuneração e benefícios
    4.24
  • Oportunidade de carreira
    3.38
  • Cultura da empresa
    3.08
  • Qualidade de vida
    3.28

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 17 dias

    Em transformação, mas questionável

    System Solution Architect Senior

    São Paulo, SP


    Prós: Salário fixo competitivo, produto de boa aceitação no mercado, plano de saúde e odontológico excelentes e bastante conteúdo disponível para aprendizagem online.

    Contras: Turnover alto devido à mudança no plano de compensation non-sales, deixando a empresa pouco competitiva. Não há foco no cliente de verdade, há quase nenhuma automatização de relatórios (há 95% de dependência em Excel), zero cultura de trabalho Home Office para colegas de presales, sales e operations. Perguntar sobre ponte de feriado pode ser danoso para sua imagem, independente do quão focado você e seu resultado demonstrem.

    Conselhos para presidência: RH mais presente e uma boa política de acompanhamento de BP, com o uso de uma simples ferramenta de feedback 360 pode ajudar na contrução de uma cultura melhor

    Recomenda a empresa: Não

  • Há 25 dias

    Empresa ápice de carreira.

    Gerente

    São Paulo, SP


    Prós: Pacote de salário e benefícios acima do mercado com certeza chamam a atenção. A Oracle também tem ótimos profissionais dispostos a ajudar com tudo, há um sentimeto de conquista conjunta, a conpetição interna é saudável.

    Contras: Postura self-service. Não é bem um ponto negativo, mas complica um pouco os primeiros meses de trabalho. Há muito o que aprender sobre a empresa e muitos sistemas diferentes a serem acessados - só para comunicação são três aplicativos diferentes.

    Conselhos para presidência: Continuar com o ótimo trabalho desenvolvido no último anos: transparência e oportunidades.

    Recomenda a empresa: Sim