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Vaga de Sales Snr Manager
Oracle em Porto Alegre - RS

Descrição da Vaga

Sales Snr Manager

Detailed Description and Job Requirements

Overall responsibility for the regions sales, third party alliances, and
customer satisfaction. Develops and implements a comprehensive strategy that
maximizes Oracle*s opportunities across all products and product lines.

Manages and develops a team of sales representatives including recruiting,
hiring, and training new reps on the Oracle sales process. Sells and promotes
the sales of Oracle products to customers including negotiating price, other
concessions and terms and conditions of the sale. Participates in strategic
and tactical planning for the division. Builds working relationships with
license, consulting and education field managers in the respective territory
to develop joint account plans. Develops and execute a territory plan to
maximize revenue. Generates and achieves monthly territory forecasts, and
accurately predicts revenue on a monthly basis. Manages escalation. Conducts
weekly progress meetings with sales team.

Manages and controls activities in multi-functional areas or sections. Ensures
appropriate operational planning is effectively executed to meet Corporate
specifications. Minimum five or more years sales or sales management
experience within technology industry. Ability to hire and train new sales
representatives. Ability to resolve customer satisfaction issues. Demonstrated
leadership skills. Effective written and verbal communication skills, ability
to present to large and small audiences. Ability to negotiate price, other
concessions and terms and conditions. Strong quantitative, analytical and
conflict resolution abilities.
Organization: Regular Employee Hire
Travel: Sales

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Avaliações da Oracle


Satisfação geral dos funcionários

3.72
  • Remuneração e benefícios
    4.35
  • Oportunidade de carreira
    3.41
  • Cultura da empresa
    3.03
  • Qualidade de vida
    3.24

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 11 dias

    Carência de lideres

    Sales RepresentativeEx-funcionário, saiu em 2016

    São Paulo, SP


    Prós: A companhia possui muitas linhas de produto e uma grande marca que nos dá muita abertura e receptividade por parte das áreas de Tecnologia das empresas

    Contras: A rotatividade da liderança é muito alta, o que, associado a uma cultura de execução fraca, gera grande perda de tração a cada troca. O líderes também vêm , em grande parte, de fora da companhia.

    Conselhos para presidência: Formar mais líderes dentro de casa

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há 12 dias

    Desafiadora

    Trainee

    São Paulo, SP


    Prós: Aprendizagem, cultura, contato com outras culturas, suporte ao funcionário. A Oracle possui uma cultura desafiadora e energizante. Aconselhável para quem não gosta de rotina.

    Contras: Necessidade de líderes ao invés de chefes, empatia e organização na estrutura. Infelizmente, a falta de organização e estrutura, faz com que façamos trabalhos repetitivos.

    Recomenda a empresa: Sim