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Vaga de Sales Ops & Planning Analyst
SumUp em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Sales Ops & Planning Analyst

SumUpers are inspired by a dream: payments must be so easy, intuitive and cheap that transaction happens and people don't even realize it. Our intuitive, inclusive and innovative payment solutions are the first step towards this world. We are proud of our amazing and challenging working environment.

Excited about building striking payments to empower the world? Join the team!

The Job

As an Analyst at our Sales Operations and Planning (SO&P;) you will be designing Brazil's next largest sales force in the fin-tech industry. You will develop sales & communication strategies; launch and manage new sales programs; and, implement new tools and reporting to 10X our sales representative business.

We are growing our Sales Representatives team to be more than 1000 salesmen/woman across Brazil.

This is a fast paced and ever changing environment where you will be challenged constantly.

Our Representatives work as Consultants to empower small business to grow and thrive by accepting card payments.

Whileinthisrole,yourmainresponsibilitieswillbe:
* Develop in depth analysis to access channel performance and identify growth opportunities;
* Engage and partner with our internal team of Account Manager to drive new sales programs;
* Map product requirements and act as a key stakeholder with our Product and Business Intelligence teams to deliver new solutions and products;
* Design trainings for our sales force;
* Develop and identify marketing strategies for sales;
* Implement sales tools to support our workforce and increase their performance;
* Map, design and implement operational processes to make our sales force thrive;

Requirements

You'll fit perfectly to our team if you:

  • Have amazing analytical abilities with pragmatic and above-the-average problem-solver with strong "nose for value" & business judgement. You will need to develop in depth analysis to identify strategies and prove performance. Advanced Excel knowledge is mandatory;
  • Are proactive and hand-on: takes over responsibility and works with minimal guidance.
  • Are able to effectively manage conflicts;
  • Have excellent verbal and written communication skills in both Portuguese and English.
  • Have graduated from a top school at Engineering, Business Administration, Management, Communications Math or related graduation course;

It will be considered a plus if you:

  • Have 1-2 years experience in retail or trade marketing.

Benefits

Why SumUp:

  • Empowerment to do great things and the opportunity to leave your mark in a high-growth organization;
  • An amazing team and work environment, that works with passion and purpose to achieve incredible results;
  • Nice and flexible working times;
  • Additional health insurance.
Leia mais

Avaliações da SumUp


Satisfação geral dos funcionários

3.59
  • Remuneração e benefícios
    3.31
  • Oportunidade de carreira
    3.29
  • Cultura da empresa
    4.06
  • Qualidade de vida
    3.31

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há aproximadamente 1 mês

    Decepcionante

    SuporteEx-funcionário, saiu em 2018

    São Paulo, SP


    Prós: A maioria das pessoas realmente querem fazer o bem e ajudar o máximo de pessoas que conseguir. O Vale refeição é bom. Não tenho muitas coisas boas a dizer.

    Contras: Há favoritismo para mudança de cargo, que não é uma promoção mas uma movimentação o que deixa o funcionário desmotivado. O salário do Suporte é muito abaixo do mercado se colocado em pauta, todas as funções que são exercidas. Pessoas saindo da empresa com problemas psicológicos seríssimos, e-mails sendo mandandos para todos demonstrando o que realmente acontece na operação e NADA é feito. O board simplesmente ignora o caos que está o lugar. A cultura não está se perdendo, porque ela na verdade só existe de fachada, eles falam que não te tratam como números, mas você só terá oportunidade e será visto, apenas se a sua performance for acima de todos os outros, o que significa não conseguir nem respirar no tempo que passa dentro da empresa. Os processos são ridículos, ou melhor, não existem. As áreas não de conversam, todo e qualquer problema o suporte é sempre o último a saber, e muita das vezes só quando tudo já está um caos. Todos que entram acham que estão num conto de fadas, mas a realidade é que não passa de uma máscara que quando abrimos o olho é tarde de mais. Se você tem problemas psicológicos (depressão/ansiedade) é um péssimo lugar para trabalhar, uma hora ou outra a sua mente vai cobrar tanto esforço em vão.

    Conselhos para presidência: Parem de fingir que se importam e comecem a se importar de verdade. São pessoas que trabalham aí, pessoas que tem familia, fazem faculdade e merecem condições melhores.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há aproximadamente 2 meses

    É cilada bino.

    SuporteEx-funcionário, saiu em 2018

    São Paulo, SP


    Prós: Empresa desprovida de preconceito com sua cor, opção sexual. Tem muitas pessoas com potenciais incríveis, não há mais pontos positivos, minha experiencia com SumUp foi uma das piores em termos de gestão de pessoas.

    Contras: 1- Panela dentro da companhia, pessoa promovida é sempre é o best friend do chefe. 2- Falta de reconhecimento de quem entrega resultado (reconhecimento não é só um slide no final do mês com seu nome); 3- Pessoas despreparadas ocupando cargos de liderança. 4- Empresa valoriza a faculdade que você estuda e o inglês que você fala e não os cases que você consegue resolver e deixar o cliente satisfeito; 5- Muitas reuniões que resolveriam com um e-mail, (Muita conversa e pouca execução); 6- Processo seletivo moroso (6 etapas no meu caso) 7- Apatia com seus clientes, (selo RA1000 mas as reclamações não param). 8- O feedback é sempre de seu líder para com você e nunca seu para com o seu líder; 9- Empresa está crescendo para ser mais uma e não para fazer a diferença.

    Conselhos para presidência: Há muitas pessoas despreparadas ocupando cargos de liderança, analise seus resultados e dê oportunidades a quem realmente merece.

    Recomenda a empresa: Não