Love Mondays


Vaga de Sales Development Analyst
SumUp em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Sales Development Analyst - Sales Representatives Brazil

SumUpers are inspired by a dream: payments must be so easy, intuitive and cheap that transaction happens and people don't even realize it. Our intuitive, inclusive and innovative payment solutions are the first step towards this world. We are proud of our amazing and challenging working environment.

Excited about building striking payments to empower the world? Join the team!

The Job

As a Sales Development Analyst at our Sales Representative Team you will be leading Brazil's next largest sales force in the fin-tech industry.

You are going to be the key driver and main point of contact for our third-party field sales team that is growing to more than 1000 active salesmen/woman. You will be: engaging with our Sales Force on a daily basis to achieve results no one has ever reached in the industry; developing new sales strategies; and, coaching our representatives to work as Consultants and empower small business to grow and thrive by accepting card payments.

While in this role, your main responsibilities will be:

  • Lead a team between 50-100 Sales Representatives spread across Brazil, by engaging daily over the phone with them and developing a strong communication channel;
  • Solve ongoing challenges and conflicts with our Sales Representatives, and identify growth opportunities;
  • Push for sales, create urgency, and establish individual sales targets;
  • Develop trainings, coaching and mentoring programs for our Sales Force;
  • Analyse sales teams performance and monitor sales KPIs;
  • Identify and support the development of marketing materials and strategies for sales;

Requirements

You'll fit perfectly to our team if you:

  • Have excellent verbal and written communication skills in both Portuguese and English. Be comfortable to speak with a large audience by phone and make live conferences;
  • Have analytical abilities with a pragmatic and strong "nose for value" & business judgement: we believe in managing sales teams with numbers ⇒ sales are made of analytics and process - not just talk. ;)
  • Have a minimum 1-2 years of relevant work experience in sales such as: account managing, sales development, and inside/field B2C or B2B sales are desired;
  • Are proactive and energetic - daily pushing sales and interacting with more than 100 Sales Representatives;
  • Are able to effectively manage conflicts - this will be part of your day-to-day life when interacting with a large sales force.

Benefits

Why SumUp:

  • Empowerment to do great things and the opportunity to leave your mark in a high-growth organization;
  • An amazing team and work environment, that works with passion and purpose to achieve incredible results;
  • Nice and flexible working times;
  • Additional health insurance.
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Avaliações da SumUp


Satisfação geral dos funcionários

3.73
  • Remuneração e benefícios
    3.43
  • Oportunidade de carreira
    3.47
  • Cultura da empresa
    4.16
  • Qualidade de vida
    3.45

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 12 meses

    Pura perda de tempo, apenas esperando o resultado de outros processos para sair daqui.

    Suporte Técnico

    São Paulo, SP


    Prós: A estrutura predial é incrível. As pessoas vão perdendo a essência aos poucos, no ambiente não tão sensacional assim quanto dizem. O produto não é dos piores.

    Contras: A empresa é como as outras. O problema é quando você entra e te vendem um mundo incrível -que não existe. São pouco burocráticos, o que seria bom se isso não afetasse seu salário, benefícios, seu contrato... Alem disso, quando você precisa se esforçar mais para fazer parte das panelinhas do que com a qualidade do seu trabalho (que não vai valer de nada se você não agradar seu chefe) alguma coisa está errada, não é? Hora ou outra eles irão parar de recomendar esse site aos novos funcionários, um sistema como o deles acaba se tornando insustentável conforme um maior número de pessoas percebe as mentiras típicas de contratação.

    Conselhos para presidência: Sejam sinceros.

    Recomenda a empresa: Não

  • Há 9 meses

    Empresa mentirosa, exploradora e desleal

    AnalistaEx-funcionário, saiu em 2017

    São Paulo, SP


    Prós: Verdade nua e crua: . Você tem frutinhas for free; . Wi-Fi livre . Bebida alcoólica 1 vez ao mês; . No dress code; . Você tem voz (para melhorar o produto, mas não para apontar a verdade)

    Contras: Novamente, verdade nua e crua: 1- Regras não são claras, você pode ser punido (o que pode incluir demissão) de surpresa; 2- Liderança fraquíssima, alguns líderes falam com você como se fosse um lixo - já atendi cliente com gestor gritado (p****, a fila está grande. Difícil trabalhar?); 3- Quando a coisa aperta, a gestão joga na cara todos os benefícios e diz que o mercado está aí... 4 - É bom você fazer amizade com a liderança, você pode sim ser tratado diferente por isso! 5- Problemas de RH como perda de CTPS, recusa por parte da empresa para dar o contrato de trabalho e etc 6- Tem algumas pessoas na liderança que você pensa assim: "Eu como jovem aprendiz poderia fazer melhor" 7- Eles dizem quando você entra que você tem uma segunda chance, não é bem assim; 8 - Dizem que você é remunerado de forma excepcional dependendo do seu trabalho, também não é assim; 9- Panelinha entre a própria gestão para prejudicar outras pessoas; 10- Para finalizar, se vendem como uma empresa humana, jovem e diferente. Caso você não queira ter surpresa, comporte-se como se você trabalhasse em uma empresa grande e quadradona!

    Conselhos para presidência: CUMPRAR O QUE DIZEM! Ótimo conselho inicial!

    Recomenda a empresa: Não