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Vaga de Regional Operations Manager
Microsoft em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Regional Operations Manager

Microsoft Cloud Infrastructure and Operations (MCIO) is the engine that powers Microsoft´s cloud services. The team is responsible for designing, building and operating our unified global datacenters; managing the demand planning and capacity utilization of our unified infrastructure; and responsible for all of the operations needed to run the physical infrastructure (including supply chain, hardware, power, security, and workflow teams).

We focus on smart growth with an emphasis on automation, data driven engineering, cost-effectiveness and environmental sustainability.

We deliver the core infrastructure and foundational technologies for Microsoft´s over 200 online businesses including Bing, MSN, Office 365, Xbox Live, Skype, OneDrive and the Microsoft Azure platform.

Our infrastructure is comprised of a large global portfolio of more than 100 datacenters and 1 million servers. Our portfolio is built and managed by a team of subject matter experts working 24x7x365 to support services for more than 1 billion customers and 20 million businesses in over 90 countries worldwide.

At the forefront of the action in MCIO is our Datacenter (DC) Operations Group!

In the Regional Operations Manager role, you will have an opportunity to lead a dynamic team of professionals across the Information Technology (IT) and Critical Environments (CE) spectrum to support 24x7x365 DC operations across an entire region. From managing regional staff, coordinating with other regions, and engaging Microsoft service groups mentioned above -- your broad range of skills will drive strategic direction and build consistency in delivering the breadth of Microsoft´s online services across DCs in your region, for all disciplines operating the facilities and infrastructure supporting them. Excellent customer service, interpersonal awareness, personnel management, and communication skills will be pivotal in bringing your technical and leadership abilities to life, supporting Microsoft´s future success!

REQUIRED - Skills, Qualifications, and Experience:

4+ Years management experience in a production, mission-critical, 24x7x365 operations environment

3+ Years’ experience managing large-scale and complex projects or programs.

Working knowledge of physical IT and CE infrastructures. (Enterprise or larger business context.)

Excellent business acumen and financial management experience.

Willingness to work flexible hours, non-business hours, or other scenarios required by the flow of operations

Preferred - Skills, Qualifications, and Experience:

BS/BA in Electrical/Mechanical Engineering, Computer Science, Math, Telecommunications, or equivalent experience

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Avaliações da Microsoft


Satisfação geral dos funcionários

4.08
  • Remuneração e benefícios
    3.97
  • Oportunidade de carreira
    3.37
  • Cultura da empresa
    4.21
  • Qualidade de vida
    4.13

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há aproximadamente 1 ano

    Microsoft no Brasil

    Funcionário

    São Paulo, SP


    Prós: Pacote salarial e benefícios competitivos. Flexibilidade de horário, home office, cobrança por resultados - ao invés da cobrança de presença no escritório. Discurso de inclusão presente a todo momento. Empresa de escala global, que traz a possibilidade de realmente realizar um grande impacto na vida das pessoas.

    Contras: Grande desalinhamento entre estratégia global e execução local: na subsidiária Brasileira, há muito mais guerra política (cada um defendendo o seu posto) do que execução da estratégia global. Falta agilidade e pragmatismo. Com isso, perde-se tempo, energia e recursos em inúmeras reuniões para alinhar, amarrar pontas e até convencer stakeholders e sobra muito pouco para a execução em si - que invariavelmente deve ser realizada dentro de um curtíssimo espaço de tempo. Em paralelo, a cobrança pelo resultado da execução continua - com poucas pessoas assumindo o accountability pelo não atingimento das metas. Em resumo, o problema não é a pressão por resultados, mas a falta de um environment (teamwork, recursos, sistema) que permita que você atinja seus objetivos.

    Conselhos para presidência: Tentar tornar a MS Brasil mais ágil, com mais execução e menos politicagem interna. Pessoas que estão na empresa há 15, 20 anos já demonstram claramente estar "de saco cheio" e são reativas a qualquer crítica ou sugestão. A estratégia global é clara, não precisamos reinventar a roda - é só executá-la no nível local.

    Recomenda a empresa: Não

  • Há 6 meses

    Uma das melhores empresas para se trabalhar

    Account ExecutiveEx-funcionário, saiu em 2017

    São Paulo, SP


    Prós: Empresa que tem uma preocupação em ouvir o funcionario. Seus gerentes sao avaliados tb de acordo com a satisfação dos diretos. Suas avaliacões de performance sao sempre justas. As metas sao sempre bem discutidas.

    Contras: Como toda empresa grande a burocracia faz parte do trabalho ser chato. O ambiente precisa melhorar muito para voltar a ser uma empresa moderna.

    Recomenda a empresa: Sim