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Vaga de Regional I&A Program Manager
Microsoft em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Regional I&A Program Manager

Microsoft Cloud Infrastructure and Operations (MCIO) is the engine that powers Microsoft´s cloud services. The team is responsible for designing, building and operating our unified global datacenters; managing the demand planning and capacity utilization of our unified infrastructure; and responsible for all of the operations needed to run the physical infrastructure (including supply chain, hardware, power, security, and workflow teams).

We focus on smart growth with an emphasis on automation, data driven engineering, cost-effectiveness and environmental sustainability. We deliver the core infrastructure and foundational technologies for Microsoft´s over 200 online businesses including Bing, MSN, Office 365, Xbox Live, Skype, OneDrive and the Microsoft Azure platform. Our infrastructure is comprised of a large global portfolio of more than 100 datacenters and 1 million servers.

Our portfolio is built and managed by a team of subject matter experts working 24x7x365 to support services for more than 1 billion customers and 20 million businesses in over 90 countries worldwide. At the forefront of the action in MCIO is our Datacenter Operations Group! In the Regional Inventory & Asset (I&A) Program Manager role, you will have an opportunity to work alongside a dynamic team of professionals across the Information Technology (IT) and Critical Environment (CE) spectrum to support 24x7x365 on-site DC operations and physical infrastructures. This role will be working to standardize oversight of inventory, spares, asset management, logistics technologies, supply chain, shipping/receiving activities, and related processes/procedures, (factoring other inputs such as safety and security.)

You will be driving quality and consistency in alignment with other regions and global programs to support many DCs across your geographical region. Your broad range of skills will ultimately support deployments of Microsoft´s online services in your datacenter(s).

Excellent customer service, interpersonal awareness, and communication skills will be pivotal in bringing your technical and logistical abilities to life, while supporting Microsoft?s future success!

REQUIRED - Skills, Qualifications, and Experience:

5+ Years combined of warehouse, supply chain, inventory control, and/or logistics experience

Current certification with the use, management, and/or maintenance of material handling equipment Valid license to drive standard street-legal automatic transmission vehicles within your regional jurisdictions

Ability to physically move 25+ kg. (60+ lbs.)

Preferred - Skills, Qualifications, and Experience:

Basic knowledge of physical IT infrastructures & equipment (e.g. Servers, SANs, Networking, etc.)

Basic knowledge of physical CE infrastructures & equipment (e.g. UPS, Generator, AHU, etc.)

Capability and experience in broad strategic planning and execution

Ability to effectively prioritize and execute tasks in a dynamic and high-pressure environment Experience in a production, mission-critical, 24x7x365 operations environment BS/BA with a Supply Chain Management major or equivalent ancillary experience

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Avaliações da Microsoft


Satisfação geral dos funcionários

4.02
  • Remuneração e benefícios
    3.93
  • Oportunidade de carreira
    3.35
  • Cultura da empresa
    4.23
  • Qualidade de vida
    4.10

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há aproximadamente 1 ano

    Microsoft no Brasil

    Funcionário

    São Paulo, SP


    Prós: Pacote salarial e benefícios competitivos. Flexibilidade de horário, home office, cobrança por resultados - ao invés da cobrança de presença no escritório. Discurso de inclusão presente a todo momento. Empresa de escala global, que traz a possibilidade de realmente realizar um grande impacto na vida das pessoas.

    Contras: Grande desalinhamento entre estratégia global e execução local: na subsidiária Brasileira, há muito mais guerra política (cada um defendendo o seu posto) do que execução da estratégia global. Falta agilidade e pragmatismo. Com isso, perde-se tempo, energia e recursos em inúmeras reuniões para alinhar, amarrar pontas e até convencer stakeholders e sobra muito pouco para a execução em si - que invariavelmente deve ser realizada dentro de um curtíssimo espaço de tempo. Em paralelo, a cobrança pelo resultado da execução continua - com poucas pessoas assumindo o accountability pelo não atingimento das metas. Em resumo, o problema não é a pressão por resultados, mas a falta de um environment (teamwork, recursos, sistema) que permita que você atinja seus objetivos.

    Conselhos para presidência: Tentar tornar a MS Brasil mais ágil, com mais execução e menos politicagem interna. Pessoas que estão na empresa há 15, 20 anos já demonstram claramente estar "de saco cheio" e são reativas a qualquer crítica ou sugestão. A estratégia global é clara, não precisamos reinventar a roda - é só executá-la no nível local.

    Recomenda a empresa: Não

  • Há 5 meses

    Uma das melhores empresas para se trabalhar

    Account ExecutiveEx-funcionário, saiu em 2017

    São Paulo, SP


    Prós: Empresa que tem uma preocupação em ouvir o funcionario. Seus gerentes sao avaliados tb de acordo com a satisfação dos diretos. Suas avaliacões de performance sao sempre justas. As metas sao sempre bem discutidas.

    Contras: Como toda empresa grande a burocracia faz parte do trabalho ser chato. O ambiente precisa melhorar muito para voltar a ser uma empresa moderna.

    Recomenda a empresa: Sim