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Vaga de Quality Analyst
Cognizant em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Quality Analyst

Requirement
* Call center customer care experience, preferably in a technical environment.
* Have knowledge of basic quality tools.
* Have excellent problem solving capabilities and lateral thinking skills.
* Have good knowledge of Audit and Evaluation function
* Excellent oral, written and interpersonal communication skills.
* Exceptional listening and analytical skills.
* Intermediate level of knowledge/expertise with PC hardware and software (Word and
Excel).
* Strong knowledge of customer care processes and techniques.
* Demonstrated ability to work well in a team environment.
* Dedication to providing exceptional customer service.
* Have an ability to conduct audits for trainees during training and OJT
* Be able to drive quality initiatives in the team
* Be responsible for Audit Accuracy & Quality Improvements.
* Have good time-management skills.
Preferred Skills and Experience:
* Experience/knowledge (with some case studies or with any project during degree program)
in creation / maintenance of websites with associated knowledge of HTML, JavaScript
* Experience/knowledge (with some case studies or with any project during degree program)
with one of the webservers like Apache / Nginx / IIS or similar web servers (at least 1 platform)
* Technologically capable to quickly learn customer service software applications and process
customer implementations that do not necessarily follow a standard template / process
* Fluent language skills in Spanish and Portuguese.
Responsibilities
* Conduct remote & live audits of Implementation/consulting solutions
* Evaluates the resolution provided by the agent basis the quality audit checklist that is part of qualitycheck
* Provides instant feedback for correction and maintain an online tracker for the feedbacks
* Assess the feedback for its suitability to be treated as an update
* Create team lead level dashboards on audit performance
* Identify knowledge gaps impacting performance per audited call
* Suggest plans for improvement of the agents in the floor and work with the Team Leader
in driving refresher trainings
* Evaluates the quality of documents prepared by the team
Education Requirements
* Bachelor's Degree or in progress in Science / Technology / Engineering / Mathematics /
Computer Science /Computer Applications / Information Technology
Entre em contato com o anunciante da vaga
Felipe Reis
Talent Acquisition at Cognizant
Localidade do anuncianteSão Paulo, São Paulo, Brasil
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Nível de experiência
Pleno-sênior
Setor
Tecnologia da informação e serviços
Internet
Tipo de emprego
Tempo integral
Funções de trabalho
Tecnologia da informação

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Avaliações da Cognizant


Satisfação geral dos funcionários

3.60
  • Remuneração e benefícios
    3.72
  • Oportunidade de carreira
    2.84
  • Cultura da empresa
    3.57
  • Qualidade de vida
    3.39

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há aproximadamente 1 mês

    Falta de reconhecimento e oportunidades de crescimento

    Analista

    São Paulo, SP


    Prós: Ambiente de trabalho descontraído e facilidade de conversar com seus superiores de uma forma mais acessível, assim, tornando uma empresa mais horizontal.

    Contras: Não há um plano de carreira definido, pois, se a pessoal do atendimento sobe para analista, meio que para no tempo. Forçam muito o analista a fazer Horas extras, porém, não há reconhecimento!

    Conselhos para presidência: Melhorar o plano de carreira para todos os colaboradores, assim, as pessoas já tem uma noção do que os esperam.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há aproximadamente 1 mês

    Mais uma empresa

    Agente de Atendimento

    São Paulo, SP


    Prós: Local de trabalho ótimo, descontraído. Com snacks a vontade. Possui Benefícios ótimos, salários em dia e até acima da média do mercado. Em resumo é isto.

    Contras: Trabalhando alocado no cliente (não sei outros projetos) existe um abismo entre RH e você. Vagas internas quase não são visíveis, não há uma intranet decente que una a empresa como uma. A gestão local é fraca, passiva, apenas falam a língua do cliente: metas. Algumas praticamente impossíveis de ser batidas. Falta de oportunidades, diálogo claro e objetivo.

    Recomenda a empresa: Sim