• Empresas
  • Salários
  • Entrevistas
  • Vagas

Vaga de Principal Software Engineer
Dell em Eldorado do Sul - RS

Descrição da Vaga

Principal Software Engineer

Technical skill set** **

  • Required
  • Oracle and SQL Server databases knowledge (scripts analysis)
  • PL/SQL development skill set
  • Linux
  • Windows Servers
  • MQ knowledge
  • Monitoring tools
  • Scripting skills
  • Good to have:
  • ITIL Foundation
  • Knowledge of Dell applications
  • Oracle Weblogic
  • For non-prod:
  • System Testing concepts
  • Knowledge of Software Development Life Cycle (SDLC) best practices
  • Experience with IT projects

Expected:
* Good organization, ability to prioritize tasks according to business needs
* Ability to work under pressure
* Works well in a collaborative environment, teamwork
* Ability to expose and negotiate solutions with different teams
* Ability to interact with stakeholders and team mates in a Global scenario
* Demonstrate command skills
* Strategic focus on incident and problem reduction within environment
* Proactive mindset
* Leadership and ownership mindset
* Communication skills (written and verbal) in English
* Proven problem solving skills
* Analytical capabilities
* Ability to "think out of the box"
* Proactive mindset
* Strong Infrastructure knowledge (networking, hardware, etc.)

Technicalskillset
* Required
* Oracle and SQL Server databases knowledge (scripts analysis)
* PL/SQL development skill set
* Linux
* Windows Servers
* MQ knowledge
* Monitoring tools
* Scripting skills
* Good to have:
* ITIL Foundation
* Knowledge of Dell applications
* Oracle Weblogic
* For non-prod:
* System Testing concepts
* Knowledge of Software Development Life Cycle (SDLC) best practices
* Experience with IT projects
*Expected:
* Good organization, ability to prioritize tasks according to business needs
* Ability to work under pressure
* Works well in a collaborative environment, teamwork
* Ability to expose and negotiate solutions with different teams
* Ability to interact with stakeholders and team mates in a Global scenario
* Demonstrate command skills
* Strategic focus on incident and problem reduction within environment
* Proactive mindset
* Leadership and ownership mindset
* Communication skills (written and verbal) in English
* Proven problem solving skills
* Analytical capabilities
* Ability to "think out of the box"
* Proactive mindset
* Strong Infrastructure knowledge (networking, hardware, etc.)

Leia mais

Avaliações da Dell


Satisfação geral dos funcionários

4.16
  • Remuneração e benefícios
    3.98
  • Oportunidade de carreira
    3.69
  • Cultura da empresa
    4.27
  • Qualidade de vida
    3.75

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há mais de 1 ano

    Great place to work

    Estagiário

    Porto Alegre, RS


    Prós: Cultura da empresa, motivação pra trabalhar e continuar crescendo. Quem é efetivado tem muitos benefícios que fazem os que trabalham estarem motivados

    Contras: Pouca inovação, algumas ferramentas muito antigas ainda. Necessita estar mais alinhada as iniciativas globais de infraestrutura e desenvolvimento de software

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há mais de 1 ano

    justa

    Analista de Suporte Técnico Pleno

    Curitiba, PR


    Prós: na conta Dell as amizades o aprendizado são bons, conhecimento técnico, cursos internos e alguns sorteios de produtos, além de algumas formas de subir de cargo.

    Contras: as cobranças, métricas para suporte técnico acho injusto pelo fato do atendimento ser demorado com tantos procedimentos e okb's para seguir, além de burocrático demais para envio de peças ou aprovação de chamados mutias vezes orientando o cliente a abrir equipamentos durante atendimento., salário não compatível com o alto grau de stress por conta das métricas, muito apadrinhado conseguindo cargo e sem entender o básico de suporte técnico ou operação da conta.

    Conselhos para presidência: Melhorar o suporte técnico, tornar mais abrangente, melhorar os treinamentos e aumentar o salário.

    Recomenda a empresa: Sim