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Vaga de Principal Sales Consultant CRM
Oracle em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Principal Sales Consultant CRM

Detailed Description and Job Requirements

Provides direction and specialist knowledge in applying the
technology/application to client business. Facilitation of customer
product/application understanding through presentations demonstrations and
benchmarks; provision of support throughout the sell.

As a Principal Sales Consultant you will be responsible as the expert for
formulating and leading presales technical / functional support activity to
prospective clients and customers while ensuring customer satisfaction. Acts
as a technical resource and mentor for less experienced Sales Consultants.
Focuses on large or complex sales opportunities that need creative and complex
solutions. Develops productivity tools and training for other Sales
Consultants. Develops and delivers outstanding Oracle presentations and
demonstrations. Leads any and all aspects of the technical sales process.
Advises internal and external clients on overall architect solutions.

Leading contributor individually and as a team member, providing direction and
mentoring to others. Work is non-routine and very complex, involving the
application of advanced technical/business skills in area of specialization. 3
years vendor (sales and marketing) experience. 7 years business experience
with relevant computer applications or database/tools. Ability to implement
the most advanced product features. Thorough knowledge of system and
application design. In depth knowledge of competitors. Demonstrated project
management skills. Demonstrated excellent verbal and written communication
skills: needs analysis, positioning, business justification, closing
techniques. Ability to persuade others through presentations, demonstrations,
and written communication. Ability to travel as needed. A/BS degree or
equivalent, advanced degree highly desirable.
Organization: Regular Employee Hire
Travel: Pre Sales

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Avaliações da Oracle


Satisfação geral dos funcionários

3.72
  • Remuneração e benefícios
    4.35
  • Oportunidade de carreira
    3.41
  • Cultura da empresa
    3.03
  • Qualidade de vida
    3.24

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 10 dias

    Carência de lideres

    Sales RepresentativeEx-funcionário, saiu em 2016

    São Paulo, SP


    Prós: A companhia possui muitas linhas de produto e uma grande marca que nos dá muita abertura e receptividade por parte das áreas de Tecnologia das empresas

    Contras: A rotatividade da liderança é muito alta, o que, associado a uma cultura de execução fraca, gera grande perda de tração a cada troca. O líderes também vêm , em grande parte, de fora da companhia.

    Conselhos para presidência: Formar mais líderes dentro de casa

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há 12 dias

    Desafiadora

    Trainee

    São Paulo, SP


    Prós: Aprendizagem, cultura, contato com outras culturas, suporte ao funcionário. A Oracle possui uma cultura desafiadora e energizante. Aconselhável para quem não gosta de rotina.

    Contras: Necessidade de líderes ao invés de chefes, empatia e organização na estrutura. Infelizmente, a falta de organização e estrutura, faz com que façamos trabalhos repetitivos.

    Recomenda a empresa: Sim