• Empresas
  • Salários
  • Entrevistas
  • Vagas

Vaga de Pricing Senior Advisor (CONSULTOR DE MARKETING E PRECIFICACAO II)
Dell em Eldorado do Sul - RS

Descrição da Vaga

Pricing Senior Advisor (CONSULTOR DE MARKETING E PRECIFICACAO II) - Eldorado do Sul/RS

Dell is looking for a Pricing Sr. Advisor supporting Consumer Pricing for Brazil. The Advisor in the role will join the Consumer Product and Pricing team of the Client Solutions group. The successful candidate will:

Lead the monthly Cost Call the Ball meetings (CCTB), inform teams about impacts and signalize further cost changes based on product / commodities cost forecast.
* Inform cost movements month over month
* Size business impact based on cost changes
* Signalize cost goodness / badness based on cost forecast and/or product transition

Be the owner of the weekly Price Competitive Analysis:
* Release a weekly report with MODAL, Average of Minimum and Minimum prices analysis
* Identify and classify competitors price movements
* Revamp and relaunch the PWAPP analysis

Support the Price Proposal discussion and articulate pricing strategy for the entire portfolio in Brazil
* Ensure pricing strategy is aligned with PWAPP
* Check competitors 'price movement and propose price movements
* Release "Pricer" tool to finance team based on volume & product mix aligned with Merchandising

Together with the Products team, support back-end activities and analysis of a new product launch
* Deep diving on product structure and build an estimative cost of the new products
* Work closely with Service & Logistic team for the right warranty and freight cost identification

Check with PG and Procurement teams on rebate / special cost opportunities Perform proactive quality audits on cost tools (LCP, DRM, etc) to ensure cost information match with product offers
* Co-work with Product & Merchandising teams to maintain track of general offer changes
* Report and become accountable of proper corrective actions are taken
* When needed, engage on the investigation and solving of any cost/pricing issue

Leia mais

Avaliações da Dell


Satisfação geral dos funcionários

4.15
  • Remuneração e benefícios
    3.98
  • Oportunidade de carreira
    3.68
  • Cultura da empresa
    4.27
  • Qualidade de vida
    3.73

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há mais de 1 ano

    Great place to work

    Estagiário

    Porto Alegre, RS


    Prós: Cultura da empresa, motivação pra trabalhar e continuar crescendo. Quem é efetivado tem muitos benefícios que fazem os que trabalham estarem motivados

    Contras: Pouca inovação, algumas ferramentas muito antigas ainda. Necessita estar mais alinhada as iniciativas globais de infraestrutura e desenvolvimento de software

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há mais de 1 ano

    justa

    Analista de Suporte Técnico Pleno

    Curitiba, PR


    Prós: na conta Dell as amizades o aprendizado são bons, conhecimento técnico, cursos internos e alguns sorteios de produtos, além de algumas formas de subir de cargo.

    Contras: as cobranças, métricas para suporte técnico acho injusto pelo fato do atendimento ser demorado com tantos procedimentos e okb's para seguir, além de burocrático demais para envio de peças ou aprovação de chamados mutias vezes orientando o cliente a abrir equipamentos durante atendimento., salário não compatível com o alto grau de stress por conta das métricas, muito apadrinhado conseguindo cargo e sem entender o básico de suporte técnico ou operação da conta.

    Conselhos para presidência: Melhorar o suporte técnico, tornar mais abrangente, melhorar os treinamentos e aumentar o salário.

    Recomenda a empresa: Sim