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Vaga de PFE
Microsoft em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

PFE

Microsoft Services is looking for a Premier Field Engineer (PFE) with hands-on, technical supporting experience with Microsoft Dynamics Customer Relationship Management (CRM) solutions. As Microsoft's CRM Premier Field Engineers, we play a vital role in supporting the operation and future client plans for their CRM environments. PFEs deliver a combination of Designated Support Engineers (DSE) and transactional services to enterprise clients.

We are seeking self-motivated individuals that have a real passion for technology and continued technical growth. Do you love the idea of providing industry leading support services to clients to prevent problems and improve the overall health of their Dynamics CRM environments? Are you motivated by being part of a collaborative, team environment that focuses on working in complex and technically challenging scenarios? If so, we are looking for you to join our CRM PFE team.

Basic Requirements:
* 5+ years of experience in technical support in an enterprise environment
* 5+ years CRM experience with strong understanding of CRM customizations.
* Current and deep Windows Server and Active Directory experience.
* Demonstrated technical competence with Active Directory, Platform Technologies and infrastructure services
* Experience with client operating systems, through Windows 10.
* Strong technical writing skills and the ability to effectively communicate with customers (up through top executive levels) and internal Microsoft Teams on technical and mission critical issues.
* A 4-year technical degree or equivalent work experience

Desired Experience:
* Experience with SQL Server, SQL Server Management Studio and SQL Server Reporting Services a plus.
* Skills in any of the following: PowerShell, Exchange and Outlook, Web debugging tools, and Visual Studio
* Good working knowledge of Windows Server, Identity Management, Security, and Client Technologies
* Experience with CRM apps on Android and iOS

Microsoft is an equal opportunity employer. All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to age, ancestry, color, family or medical care leave, gender identity or expression, genetic information, marital status, medical condition, national origin, physical or mental disability, political affiliation, protected veteran status, race, religion, sex (including pregnancy), sexual orientation, or any other characteristic protected by applicable laws, regulations and ordinances. If you need assistance and/or a reasonable accommodation due to a disability during the application or the recruiting process, please send a request to askstaff@microsoft.com.

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Avaliações da Microsoft


Satisfação geral dos funcionários

4.02
  • Remuneração e benefícios
    3.93
  • Oportunidade de carreira
    3.35
  • Cultura da empresa
    4.23
  • Qualidade de vida
    4.10

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há aproximadamente 1 ano

    Microsoft no Brasil

    Funcionário

    São Paulo, SP


    Prós: Pacote salarial e benefícios competitivos. Flexibilidade de horário, home office, cobrança por resultados - ao invés da cobrança de presença no escritório. Discurso de inclusão presente a todo momento. Empresa de escala global, que traz a possibilidade de realmente realizar um grande impacto na vida das pessoas.

    Contras: Grande desalinhamento entre estratégia global e execução local: na subsidiária Brasileira, há muito mais guerra política (cada um defendendo o seu posto) do que execução da estratégia global. Falta agilidade e pragmatismo. Com isso, perde-se tempo, energia e recursos em inúmeras reuniões para alinhar, amarrar pontas e até convencer stakeholders e sobra muito pouco para a execução em si - que invariavelmente deve ser realizada dentro de um curtíssimo espaço de tempo. Em paralelo, a cobrança pelo resultado da execução continua - com poucas pessoas assumindo o accountability pelo não atingimento das metas. Em resumo, o problema não é a pressão por resultados, mas a falta de um environment (teamwork, recursos, sistema) que permita que você atinja seus objetivos.

    Conselhos para presidência: Tentar tornar a MS Brasil mais ágil, com mais execução e menos politicagem interna. Pessoas que estão na empresa há 15, 20 anos já demonstram claramente estar "de saco cheio" e são reativas a qualquer crítica ou sugestão. A estratégia global é clara, não precisamos reinventar a roda - é só executá-la no nível local.

    Recomenda a empresa: Não

  • Há 5 meses

    Uma das melhores empresas para se trabalhar

    Account ExecutiveEx-funcionário, saiu em 2017

    São Paulo, SP


    Prós: Empresa que tem uma preocupação em ouvir o funcionario. Seus gerentes sao avaliados tb de acordo com a satisfação dos diretos. Suas avaliacões de performance sao sempre justas. As metas sao sempre bem discutidas.

    Contras: Como toda empresa grande a burocracia faz parte do trabalho ser chato. O ambiente precisa melhorar muito para voltar a ser uma empresa moderna.

    Recomenda a empresa: Sim