• Vagas
  • Empresas
  • Salários
  • Entrevistas

Vaga de PFE
Microsoft em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

PFE

Job Description:

Microsoft Services is looking for a Premier Field Engineer (PFE) with hands-on, technical support experience with Microsoft Dynamics AX solutions. As Microsoft’s AX Premier Field Engineers, we play a vital role in supporting the operation and future customer plans for their AX environments. PFEs deliver a combination of Designated Support Engineers (DSE) and transactional services to enterprise clients and partners.

We are seeking for self-motivated individuals that have a real passion for technology and continued technical growth. Do you love the idea of providing industry leading, support services to clients in order to prevent problems and improve the overall health of their Dynamics AX environments? Are you motivated by being part of a collaborative, team environment that focuses on working in complex and technically challenging environments? If so, we are looking for you to join our AX PFE team.

Do you meet the following requirements?
* Expertise in Dynamics AX deployment, administration, integration and troubleshooting.
* Familiarity with tools and techniques related to development, maintenance and upgrades for Dynamics AX.
* Knowledge of Sharepoint, IIS, DNS, Exchange Server and Active Directory as it relates to implementations of Dynamics AX.
* Experience in SQL Server database, SSRS and SSAS administration and security. • Experience with monitoring tools such as Trace Parser, Performance Monitor and Query Profiler.
* Five years plus of experience on:
* Systems development, network operations and software support.
* Infrastructure sizing, upgrades and maintenance.
* I.T. consulting services.
* Industry experience with Microsoft products.

A 4-year technical degree or equivalent work experience, plus 5-8 years of experience in technical support in an enterprise environment are required. You will also need strong technical writing and analytical skills; and the ability to effectively communicate with IT executives and internal Microsoft Teams to resolve critical issues.

Microsoft is an equal opportunity employer. You will receive consideration for employment without regard to race, color, sex, sexual orientation, gender identity or expression, religion, national origin or ancestry, age, disability, marital status, pregnancy, protected veteran status, protected genetic information, political affiliation, or any other characteristics protected by local laws, regulations, or ordinances.

Leia mais

Avaliações da Microsoft


Satisfação geral dos funcionários

4.02
  • Remuneração e benefícios
    3.93
  • Oportunidade de carreira
    3.35
  • Cultura da empresa
    4.23
  • Qualidade de vida
    4.10

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há aproximadamente 1 ano

    Microsoft no Brasil

    Funcionário

    São Paulo, SP


    Prós: Pacote salarial e benefícios competitivos. Flexibilidade de horário, home office, cobrança por resultados - ao invés da cobrança de presença no escritório. Discurso de inclusão presente a todo momento. Empresa de escala global, que traz a possibilidade de realmente realizar um grande impacto na vida das pessoas.

    Contras: Grande desalinhamento entre estratégia global e execução local: na subsidiária Brasileira, há muito mais guerra política (cada um defendendo o seu posto) do que execução da estratégia global. Falta agilidade e pragmatismo. Com isso, perde-se tempo, energia e recursos em inúmeras reuniões para alinhar, amarrar pontas e até convencer stakeholders e sobra muito pouco para a execução em si - que invariavelmente deve ser realizada dentro de um curtíssimo espaço de tempo. Em paralelo, a cobrança pelo resultado da execução continua - com poucas pessoas assumindo o accountability pelo não atingimento das metas. Em resumo, o problema não é a pressão por resultados, mas a falta de um environment (teamwork, recursos, sistema) que permita que você atinja seus objetivos.

    Conselhos para presidência: Tentar tornar a MS Brasil mais ágil, com mais execução e menos politicagem interna. Pessoas que estão na empresa há 15, 20 anos já demonstram claramente estar "de saco cheio" e são reativas a qualquer crítica ou sugestão. A estratégia global é clara, não precisamos reinventar a roda - é só executá-la no nível local.

    Recomenda a empresa: Não

  • Há 5 meses

    Uma das melhores empresas para se trabalhar

    Account ExecutiveEx-funcionário, saiu em 2017

    São Paulo, SP


    Prós: Empresa que tem uma preocupação em ouvir o funcionario. Seus gerentes sao avaliados tb de acordo com a satisfação dos diretos. Suas avaliacões de performance sao sempre justas. As metas sao sempre bem discutidas.

    Contras: Como toda empresa grande a burocracia faz parte do trabalho ser chato. O ambiente precisa melhorar muito para voltar a ser uma empresa moderna.

    Recomenda a empresa: Sim