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Vaga de Performance Product Expert
Google em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Performance Product Expert

Businesses that partner with Google come in all shapes, sizes and market caps, and no one Google advertising solution works for all. Your knowledge of online media combined with your communication skills and analytical abilities shapes how new and existing business grow. Using your influencing and relationship-building skills, you provide Google-caliber client service, research and market analysis. You anticipate how decisions are made, persistently explore and uncover the business needs of Google's key clients and understand how our range of product offerings can grow their business. Working with them, you set the vision and the strategy for how their advertising can reach thousands of users.

As a Performance Product Expert you'll have a strong business acumen and have worked within the media space. You excel at engaging with and influencing the various roles/functions within agencies/advertisers from Strategy, Planning, and Buying to the Executive, Digital and Analytical groups.

You anticipate how decisions are made, understand business issues for both the agency and their clients, and persistently explore fast, effective solutions. You're a persuasive, proactive, natural leader, a strong communicator and skilled at explaining complex issues.

You are highly organized and are comfortable with C-level executives, and have the ability to work closely and constructively with all areas of the business. You're also particularly adept at developing close relationships internally and externally.

New Product Solutions is the link between Google’s Product and Sales organizations. We turn product innovations into client solutions that enable our customers to get the most out of Google’s advertising products and the web. We partner with Sales team members in building the strongest commercial strategy, and we equip customer-facing Googlers with essential product expertise. We are fascinated by all things digital and passionate about shaping the quickly evolving world of online advertising.

Responsibilities

  • Manage commercialization strategies and roll-out of performance products solutions to help secure new customers and expand our business with existing customers (including solutions, opportunity sizing, activation).
  • Maintain accountability to strategic business goals, product adoption and partnership targets.
  • Partner with Global Product Teams in order to leverage best practices.
  • Connect new products/features with appropriate sales teams and customers and ensure customer feedback is appropriately incorporated.
  • Plan and implement all initiatives and programs for maximum impact with minimal disruption to the sales team, working with marketing, regional teams, and product management.

Qualifications

Minimum qualifications:
* BA/BS degree or equivalent practical experience.
* 5 years of experience in digital advertising sales, product marketing or product management.
* Experience in client-facing roles.
* Project management experience.

Preferred qualifications:
* 4 years of experience with digital media.
* Strong knowledge of Google’s product offerings and market positioning.

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Avaliações da Google


Satisfação geral dos funcionários

4.32
  • Remuneração e benefícios
    4.36
  • Oportunidade de carreira
    4.00
  • Cultura da empresa
    4.36
  • Qualidade de vida
    4.41

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 14 dias

    experiência sensacional

    Programador SêniorEx-funcionário, saiu em 2017

    São Paulo, SP


    Prós: O escritório é muito bom, as pessoas são altamente qualificadas, os projetos são muito interessantes e tem um impacto grande, além de ter contato com pessoas de todos os escritórios do mundo

    Contras: a necessidade de ser político é bem grande, por ser uma empresa gigante existem muitos processos, as vezes parece que está trabalhando para mostrar que está trabalhando

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há aproximadamente 1 mês

    Nosso marketing é ótimo mas sabemos que nem tudo é como parece... ainda assim, não deixa de ser bom.

    Account Strategist

    São Paulo, SP


    Prós: O escritório é desenhado para estimular a criatividade e o bem estar. A marca é muito forte e nos da muito orgulho de fazer parte da empresa. Temos alimentação, entretenimento e outras atividades aqui dentro, somos expostos a muita informação e aprendizado. Os estagiarios tem tarefas realmente importantes e desafiadoras e são tratados como efetivos, e os efetivos podem além do core, desenvolver diversos projetos com o mundo todo. A empresa faz muitos eventos e existem grupos de interesse para que voce defenda e discuta causas que goste, com suporte financeiro do Google. Quem é efetivado pode viajar para a Sede e isso é muito legal, sem contar a remuneração que é altissima e a exposição para o mercado que garante vagas em qualquer lugar, realmente as pessoas que estão aqui são muito boas e parece que 3 meses de Google equivalem a 1 ano de outras.

    Contras: A diversidade da empresa é péssima, ainda mais pela forma de contratação, você percebe que grande parte do escritório (apesar de muito competente) só entrou na empresa por ter sido indicado, logo, se você não faz parte do (clube), se não tiver estudado em escola particular, feito high school fora, vir de uma universidade cara e de uma familia rica, dificilmente consegue entrar e se enturmar de verdade, quanto mais crescer e permanecer na empresa. Como é um escritório de vendas, as pessoas que mais se dão bem são aquelas com menos aderencia aos valores da empresa, entre entregar resultados é menos importante do que aparecer no holofote. As metas vem de fora e as vezes não tem relação com a realidade, então todos devem fingir que aceitam o desafio, dizer xau para a qualidade de vida e esperar o proximo quarter.

    Conselhos para presidência: Parece que a única ação que fortalece a diversidade e cultura da empresa é a chegada dos estagiários, então invistam nesse pessoal que traz vida para o escritório e entrega tão bem quanto os efetivos. Também e importante lembrar os funcionarios que apesar de sermos realmente muito bons, não somos melhores que ninguem, apenas temos muito investimento em desenvolvimento. Diminuam a pratica do referral e quando a vaga já é certa, parem de convocar pessoas para o processo pois isso é desrespeitoso com elas, não se pode brincar com a esperança de ninguem. Se imponham mais em relação as particularidades de nosso mercado, não podemos sempre nos submeter a matriz, isso atrasa nosso desenvolvimento como negócio na maioria das vezes. Tambem creio que poderiamos fazer menos reformas e usar os recursos com mais cuidado.

    Recomenda a empresa: Sim