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Vaga de Partner Technology Manager, Assistant (Multiple Languages)
Google em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Partner Technology Manager, Assistant (Multiple Languages)

As a Partner Technology Manager, you'll be responsible for the the end-to-end relationship with our partners from on-boarding to optimization, and be the "voice of the partner" in feature prioritization discussions.

You will work closely with internal teams to create and streamline business and operational processes, develop detailed documentation and process diagrams, assist partners with their questions and concerns, and increase the overall efficiency of how we implement our products.

You'll resolve challenges, using your analytical, operational and technical skills to the Google Partners team. You will also influence product strategy, develop scalable product tools, assist with on-boarding new partners, manage vendors and provide technical implementation services to key partners.

Google Technical Services is a global support and operations team, with a mission to delight our customers with care so good, it’s got to be Google. Our team is the face of Google to most of our customers, and we want their Google support experience to set new standards, just like Google’s products do. Our team cares for customers by solving problems and scaling solutions, incubating new Google products, and sharing user feedback with internal teams to influence product development. We support a wide variety of products, from Ads to Project Fi and just about everything in between, and our customers include advertisers, consumers, partners, publishers, retailers, and our own Sales Googlers.

Responsibilities

  • Support and understand our partners and how their data is structured. Consult with them on the best way to integrate with Google.
  • Provide technical support, troubleshoot, escalate, and respond to product support requests from Google partners and/or partnership teams.
  • Leverage internal tools, logs and data to identify/troubleshoot issues.
  • Act as liaison for our partners and internal Product/Engineering and Development teams by establishing operating processes, and providing ongoing communications. Suggest new products, usage, and features to Product and Engineering teams.
  • Learn and build expertise in new processes, operational tools and tracking applications. Compile, analyze, and report on relevant partner or support Key Performance Indicators (KPIs). Drive optimizations and seek improve tool/process improvements.

Qualifications

Minimum qualifications:
* BA/BS degree or equivalent practical experience.
* Experience working in a project management capacity, building relationships and working cross-functionally.
* Ability to speak and write in English and either Spanish, French or German fluently and idiomatically.

Preferred qualifications:
* Experience working with internet and database technologies.
* Knowledge of and/or experience with XML, HTML, JavaScript, Java, and/or Unix/Linux.
* Excellent data analysis skills with query languages (e.g. SQL).
* Effective analytical, troubleshooting and problem-solving skills.

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Avaliações da Google


Satisfação geral dos funcionários

4.00
  • Remuneração e benefícios
    4.28
  • Oportunidade de carreira
    3.50
  • Cultura da empresa
    4.06
  • Qualidade de vida
    4.22

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 26 dias

    Muito boa, mas não é a empresa dos sonhos

    Funcionário

    São Paulo de Olivença, AM


    Prós: Informalidade, bom salário, beneficios e possibilidade de ter uma boa qualidade de vida (com possibilidade de se fazer home office). Engrandecer o currículo.

    Contras: Pouca troca de informação e ensinamento, aprende-se sozinho, excesso de emails e pouco relacionamento interpessoal. Prazos pequenos e pouco planejamento

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há aproximadamente 4 anos

    É sim tudo o que falam - e mais

    Estagiário

    São Paulo, SP


    Prós: É uma empresa muito aberta, todo o mundo troca ideias o tempo todo e isso é super incentivado. Além disso, é muito legal você ter esse contato global, por que é um gigante da internet e você consegue se sentir perto de todo o mundo. É um lugar que se preocupa muito com o funcionário, e não só no sentido de dar comida aos montes, sala de rede pra descansar, e sim oferecendo cursos, workshops, possibilidades de trabalhar fora, job rotation, tudo pra te transformar cada vez mais num profissional valioso e mais preparado. A empresa realmente investe em você. Especialmente pra estagiários, os gerentes todos mostram muita preocupação em garantir que você tenha perspectiva, que seja acompanhado, tenha feedback, plano de carreira... É inclusiva, aberta a novas opiniões, e um lugar delicioso de trabalhar.

    Contras: Pode ser bem alarmante no começo, especialmente considerando a quantidade absurda de informações e a velocidade em que as coisas mudam. Existe bastante competitividade e as metas são bem agressivas, a cobrança não é brincadeira. Mesmo você batendo a meta, ainda tem a cobrança de bater em 120, 130, 140%... Além disso, existe uma desorganização institucionalizada, por causa da quantidade de informações.

    Recomenda a empresa: Sim