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Vaga de Partner Technology Manager, Assistant (Multiple Languages)
Google em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Partner Technology Manager, Assistant (Multiple Languages)

As a Partner Technology Manager, you'll be responsible for the the end-to-end relationship with our partners from on-boarding to optimization, and be the "voice of the partner" in feature prioritization discussions.

You will work closely with internal teams to create and streamline business and operational processes, develop detailed documentation and process diagrams, assist partners with their questions and concerns, and increase the overall efficiency of how we implement our products.

You'll resolve challenges, using your analytical, operational and technical skills to the Google Partners team. You will also influence product strategy, develop scalable product tools, assist with on-boarding new partners, manage vendors and provide technical implementation services to key partners.

Google Technical Services is a global support and operations team, with a mission to delight our customers with care so good, it’s got to be Google. Our team is the face of Google to most of our customers, and we want their Google support experience to set new standards, just like Google’s products do. Our team cares for customers by solving problems and scaling solutions, incubating new Google products, and sharing user feedback with internal teams to influence product development. We support a wide variety of products, from Ads to Project Fi and just about everything in between, and our customers include advertisers, consumers, partners, publishers, retailers, and our own Sales Googlers.

Responsibilities

  • Support and understand our partners and how their data is structured. Consult with them on the best way to integrate with Google.
  • Provide technical support, troubleshoot, escalate, and respond to product support requests from Google partners and/or partnership teams.
  • Leverage internal tools, logs and data to identify/troubleshoot issues.
  • Act as liaison for our partners and internal Product/Engineering and Development teams by establishing operating processes, and providing ongoing communications. Suggest new products, usage, and features to Product and Engineering teams.
  • Learn and build expertise in new processes, operational tools and tracking applications. Compile, analyze, and report on relevant partner or support Key Performance Indicators (KPIs). Drive optimizations and seek improve tool/process improvements.

Qualifications

Minimum qualifications:
* BA/BS degree or equivalent practical experience.
* Experience working in a project management capacity, building relationships and working cross-functionally.
* Ability to speak and write in English and either Spanish, French or German fluently and idiomatically.

Preferred qualifications:
* Experience working with internet and database technologies.
* Knowledge of and/or experience with XML, HTML, JavaScript, Java, and/or Unix/Linux.
* Excellent data analysis skills with query languages (e.g. SQL).
* Effective analytical, troubleshooting and problem-solving skills.

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Avaliações da Google


Satisfação geral dos funcionários

4.19
  • Remuneração e benefícios
    4.40
  • Oportunidade de carreira
    3.76
  • Cultura da empresa
    4.32
  • Qualidade de vida
    4.44

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 9 meses

    Nosso marketing é ótimo mas sabemos que nem tudo é como parece... ainda assim, não deixa de ser bom.

    Account Strategist

    São Paulo, SP


    Prós: O escritório é desenhado para estimular a criatividade e o bem estar. A marca é muito forte e nos da muito orgulho de fazer parte da empresa. Temos alimentação, entretenimento e outras atividades aqui dentro, somos expostos a muita informação e aprendizado. Os estagiarios tem tarefas realmente importantes e desafiadoras e são tratados como efetivos, e os efetivos podem além do core, desenvolver diversos projetos com o mundo todo. A empresa faz muitos eventos e existem grupos de interesse para que voce defenda e discuta causas que goste, com suporte financeiro do Google. Quem é efetivado pode viajar para a Sede e isso é muito legal, sem contar a remuneração que é altissima e a exposição para o mercado que garante vagas em qualquer lugar, realmente as pessoas que estão aqui são muito boas e parece que 3 meses de Google equivalem a 1 ano de outras.

    Contras: A diversidade da empresa é péssima, ainda mais pela forma de contratação, você percebe que grande parte do escritório (apesar de muito competente) só entrou na empresa por ter sido indicado, logo, se você não faz parte do (clube), se não tiver estudado em escola particular, feito high school fora, vir de uma universidade cara e de uma familia rica, dificilmente consegue entrar e se enturmar de verdade, quanto mais crescer e permanecer na empresa. Como é um escritório de vendas, as pessoas que mais se dão bem são aquelas com menos aderencia aos valores da empresa, entre entregar resultados é menos importante do que aparecer no holofote. As metas vem de fora e as vezes não tem relação com a realidade, então todos devem fingir que aceitam o desafio, dizer xau para a qualidade de vida e esperar o proximo quarter.

    Conselhos para presidência: Parece que a única ação que fortalece a diversidade e cultura da empresa é a chegada dos estagiários, então invistam nesse pessoal que traz vida para o escritório e entrega tão bem quanto os efetivos. Também e importante lembrar os funcionarios que apesar de sermos realmente muito bons, não somos melhores que ninguem, apenas temos muito investimento em desenvolvimento. Diminuam a pratica do referral e quando a vaga já é certa, parem de convocar pessoas para o processo pois isso é desrespeitoso com elas, não se pode brincar com a esperança de ninguem. Se imponham mais em relação as particularidades de nosso mercado, não podemos sempre nos submeter a matriz, isso atrasa nosso desenvolvimento como negócio na maioria das vezes. Tambem creio que poderiamos fazer menos reformas e usar os recursos com mais cuidado.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há 12 dias

    Um sonho não tão claro quanto deveria ser.

    Ex-funcionário, saiu em 2017

    Belo Horizonte, MG


    Prós: Ambiente Fantástico, bem inovador. Um exemplo para as novas startups e empresas que estão surgindo no mercado em qualquer área! Recepção aos convidados é fantástica.

    Contras: Não há um padrão de visita, e os planos de carreira e oportunidades na empresa não são tão abertos ao público em geral. Poderia ser um pouco melhor.

    Recomenda a empresa: Sim