• Empresas
  • Salários
  • Entrevistas
  • Vagas

Vaga de NIKE DIRECT ANALYST
Nike em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

NIKE DIRECT ANALYST

Become a Part of the NIKE, Inc. Team

NIKE, Inc. does more than outfit the world's best athletes. It is a place to explore potential, obliterate boundaries and push out the edges of what can be. The company looks for people who can grow, think, dream and create. Its culture thrives by embracing diversity and rewarding imagination. The brand seeks achievers, leaders and visionaries. At Nike, it’s about each person bringing skills and passion to a challenging and constantly evolving game.

Nike, Inc.'s storytellers, Marketing and Communication sets the brand tone. A creative force of specialists tell Nike’s stories of innovation and sport through advertising, brand strategy, digital engagement and product presentation. Using channels ranging from retail stores to social media, Marketing & Communication teams connect the science and art of Nike innovations to the hearts and minds of athletes around the world.

Description

Responsibilities:
* Lead, guarantee and maintain the 365 seasonal and brand voice communication in Nike Stores/ NFS Store and high touch spaces in key malls in SP, Rio and the ROB;
* Plan and execute 365 Retail Brand communication for NSP per season;
* Improve and organize the process for product communication delivery to minimize loses;
* Support the planning, development, and execution of NFS initiatives following the concept map;
* Manage the budget for NSP Maintenance and for NFS DC in an efficient way to use the resources in a proper manner and maximizing the profit;
* Deal and negotiate with the agency and vendors;
* Keep and help to improve and control the existing monthly finance process;
* Create authentic and disruptive consumer experiences by delivering seasonal initiatives on time and in a premium away;
* Assure integrated Retail Brand, Visual Presentation, Ekin seasonal execution in key doors;
* Constant follow-up

Requirements:
* Experience in marketing area and on sports segment;
* Graduation (studying / concluded);
* English Advanced;
* Domain in the office package (PPT and Excel);
* Organization skill;
* Ability to lead multi task;
* Great communication;
* Positive attitude to manage conflicts;
* Team player;
* Travel mobility

NIKE, Inc. is a growth company that looks for team members to grow with it. Nike offers a generous total rewards package, casual work environment, a diverse and inclusive culture, and an electric atmosphere for professional development. No matter the location, or the role, every Nike employee shares one galvanizing mission: To bring inspiration and innovation to every athlete* in the world.

NIKE, Inc. is committed to employing a diverse workforce. Qualified applicants will receive consideration without regard to race, color, religion, sex, national origin, age, sexual orientation, gender identity, gender expression, veteran status, or disability.

Job ID 8051

Leia mais

Avaliações da Nike


Satisfação geral dos funcionários

3.76
  • Remuneração e benefícios
    3.71
  • Oportunidade de carreira
    2.86
  • Cultura da empresa
    4.26
  • Qualidade de vida
    3.26

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há quase 2 anos

    Todo colaboradir ama trabalhar na Nike, a desmotia ao vem com a gestão

    Supervisor de Loja

    Vila Velha, ES


    Prós: O conceito da Nike é muito bom pois a empresa se preocupa com o bem estar dos funcionários procurando sempre motivar. A energia que a loja tenta passar para seus colaboradores e sensacional pena que nem sempre é aplicada devido a má gestão. Alguns gerentes realmente não sabem o que é gestão não sei nem pq estão ocupando o carGO. E digo não estou falando do meu gestir mas sim pelo que vejo de alguns outros em outras lojas e por experiência com alguns deles que vivi.

    Contras: Falta de comunicação entre DM' S e colaboradores abaixo do gerente. Pois quando eles chegam na loja o pessoal tem medo de se comunicar com ele. Mas isso é culpa da má gestão que não deixa os colaboradores a vontadé para isso é o s DM'S não fazer questão para não ter que ouvir qualquer tipo de problemas.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há mais de 1 ano

    Muito decepcionada com a empresa.

    Líder de VendasEx-funcionário, saiu em 2017

    Rio de Janeiro, RJ


    Prós: É uma empresa boa de se trabalhar, fazem treinamento para os funcionários ter conhecimento nos produtos que estão na loja pra vender os cosumidores.

    Contras: Não sabe reconhecer os funcionários, que estão trabalhando,prefere desliga-lo, sem realmente saber o que o funcionário quer dentro da empresa. Preferem da oportunidade as pessoas que eles conhecem e descartam as quem realmente sangrou laranja dentro da empresa.

    Conselhos para presidência: Deveriam averiguar os atletas que realmente quer trabalhar na empresa e está todos os dias sangrando laranja, que gosta do que faz e está pronto pra tudo. Perguntar quem realmente trabalhar todos os dias e estão juntas 8 horas por dia. Quem realmente gosta do que faz, trabalha mais de 8 hr e nem está aí se vai dá o intervalo de 11 horas, chega antes da sua hora de descanso , só pra está ali firme e forte com um sorriso no rosto. E como uma empresa tão grande coloca uma pessoa no cargo sem que nem tem o ensino superior e nem sabe nem se expressar para a equipe, isso que deveriam ver, e como uma pessoa desssa pode avaliar um atleta se nem se quer ele está junto da equipe, está na sala trancado, só fica sabendo do que está acontecendo quando chegamos e falamos do assusto. Ê dessa forma que preferem perder um atleta que gosta do que faz e que está pronto pra vestir a camisa a qual quer hora, briga com a família porque coloca a empresa em 1 lugar, é dessa forma que vocês trabalham desligam o atleta, se nem se quer saber o que o atleta fez na empresa.

    Recomenda a empresa: Não