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Vaga de Named Account Reps (NAR)
IBM em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Named Account Reps (NAR)

Job Description: Experienced ‘New Account’ seller with strong SaaS, industry and domain skills in
[the given solution segment.] In this job the seller would manage a ‘New Account’ territory that excludes
existing Installed accounts with SaaS deployments from the same offering family. Seller would have full
accountability for opportunity identification, progression, and closure of SaaS ‘New Logo’ clients. Seller
will also receive credit for any upsell these clients within the same Plan period.

Measures of success:
* Exceed New Logo Bookings (NLB) objectives by OI, Validating and driving SaaS New Logo’s pipeline to closure
* Client Satisfaction – onboarding plans are well conceived and well executed
*

Responsibilities include:
* Develop, Own and maintain the Executive client relationship, acting as an advocate and trusted resource, proactively mobilizing IBM resources (Services, Support, Sales, Product Mgmt. etc.. ) on behalf of the client; and creating a streamlined IBM client experience
* Effectively and independently deliver the IBM vision & value proposition for the given solution, demonstrating a keen understanding of market conditions, competitive landscape and clients’ business goals and pressures
* Demonstrate products, features and functions as a means to developing and progressing opportunities
* Drive focused education and activity for IBM SaaS offerings in competitive accounts with a focus on ‘winbacks’ or FIE wins.
* Handle the commercial aspects of the relationship such as contract negotiations with clients, working closely with the sales management, finance, and pricing where necessary
* Ensure clients have access to the right success Activities; onboarding programs, training, CSMs, services, support etc
* Anticipate factors that could impede customer satisfaction and work to remove roadblocks to client success
* Demonstrate effective use of heat maps, sales plays and unique offerings as a way to increase pipeline and drive new logo sales
* Maintain sales hygiene with accurate and timely forecasting for your book of business, leverage IBM Exec sponsors etc…

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Avaliações da IBM


Satisfação geral dos funcionários

3.68
  • Remuneração e benefícios
    3.52
  • Oportunidade de carreira
    3.24
  • Cultura da empresa
    3.83
  • Qualidade de vida
    3.58

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 2 meses

    só saio daqui por muito dinheiro!

    Gerente de Projetos (GP)

    Hortolândia, SP


    Prós: flexibilidade e home office, nova ferramenta de avaliação, e-learning disponíveis, relação com gerentes e a previdencia privada e o VidaLink

    Contras: o critério para promoção é padrão para todas as áreas e alguns pontos não podem ser cumpridos a risca se a sua área não estiver alinhada com esses pontos.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há aproximadamente 2 anos

    Empresa extremamente burocrática e com poucos gerentes que se importam com as pessoas

    Desenvolvedor

    São Paulo, SP


    Prós: Muito material para estudos disponível. Se tiver sorte e cair em projetos de inovação, você vai respirar tecnologia de ponta, o tempo todo. Algumas pessoas também conseguem trabalhar em Home Office.

    Contras: A empresa luta com unhas e dentes para não repor a inflação que corrói o salário. Alta rotatividade. Pregam ser uma empresa enxuta mas é burocracia e mais burocracia. A flexibilidade também não é muito aplicada às unidades brasileiras. Apesar de existir todo um plano de carreira e material disponível, a empresa não disponbiliza um tempo para você estudar. Terá que fazê-lo a noite ou finais de semana. Cultura do "Up or Out".

    Conselhos para presidência: Executivos: enxerguem as pessoas como pessoas e não apenas como recursos de trabalho. Lutem contra toda essa burocracia e parem de perder grandes talentos. Não adianta ficar gritando "Agile" e "Lean" aos quatro ventos e, na hora de fazer a diferença, só vir com mais do mesmo retrabalho.

    Recomenda a empresa: Não