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Vaga de Named Account Managers (NAM)
IBM em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Named Account Managers (NAM)

A role for an experienced SaaS seller with strong industry and domain skills in the given solution segment.
Manages a set of large IBM SaaS clients with full accountability for protecting the SaaS recurring revenue,
reducing churn and expanding revenue.

Measurements:
Measurements are net recurring revenue growth, and heavy focus on Expansion Bookings (growth).

Responsibilities:
* Exceed target goals by protecting revenue, improving extension rates, reducing churn and expanding revenues.
* Own and maintain the Executive client relationship, acting as an advocate and trusted advisor, proactively mobilizing IBM resources (Services, Support, Sales, Product Mgmt. etc.. ) on behalf of the client; creating a streamlined IBM client experience
* Ensure clients have access to the right success Activities; onboarding programs, training, CSMs, services, support etc..
* Hold regular and effective communication with the client (QBRs, email, social media), maintain client reference-ability and high participation in IBM events (client councils, industry events etc..)
* Pro-actively engage clients, identify any factors that impede customer satisfaction and work to remove roadblocks.
* Minimize customer churn by understanding the customer’s business, their challenges and their goals and appropriately introduce IBM solutions.
* Effectively and independently deliver the IBM vision & value proposition for the given solution, demonstrating a keen understanding of market conditions, competitive landscape, industry dynamics and clients’ business goals and pressures
* Defend the account from competition, demonstrate effective use of heat maps, sales plays etc.
* Foster collaboration and work closely with the extended IBM Sales team to maximize client coverage based on client needs.
* Maintain sales hygiene with accurate and timely forecasting for your book of business, leverage Exec sponsors etc…
* Handle the commercial aspects of the relationship such as contract negotiations with clients, working closely with the sales management ,finance and pricing where necessary.

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Avaliações da IBM


Satisfação geral dos funcionários

3.68
  • Remuneração e benefícios
    3.51
  • Oportunidade de carreira
    3.25
  • Cultura da empresa
    3.83
  • Qualidade de vida
    3.58

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 2 meses

    só saio daqui por muito dinheiro!

    Gerente de Projetos (GP)

    Hortolândia, SP


    Prós: flexibilidade e home office, nova ferramenta de avaliação, e-learning disponíveis, relação com gerentes e a previdencia privada e o VidaLink

    Contras: o critério para promoção é padrão para todas as áreas e alguns pontos não podem ser cumpridos a risca se a sua área não estiver alinhada com esses pontos.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há aproximadamente 2 anos

    Empresa extremamente burocrática e com poucos gerentes que se importam com as pessoas

    Desenvolvedor

    São Paulo, SP


    Prós: Muito material para estudos disponível. Se tiver sorte e cair em projetos de inovação, você vai respirar tecnologia de ponta, o tempo todo. Algumas pessoas também conseguem trabalhar em Home Office.

    Contras: A empresa luta com unhas e dentes para não repor a inflação que corrói o salário. Alta rotatividade. Pregam ser uma empresa enxuta mas é burocracia e mais burocracia. A flexibilidade também não é muito aplicada às unidades brasileiras. Apesar de existir todo um plano de carreira e material disponível, a empresa não disponbiliza um tempo para você estudar. Terá que fazê-lo a noite ou finais de semana. Cultura do "Up or Out".

    Conselhos para presidência: Executivos: enxerguem as pessoas como pessoas e não apenas como recursos de trabalho. Lutem contra toda essa burocracia e parem de perder grandes talentos. Não adianta ficar gritando "Agile" e "Lean" aos quatro ventos e, na hora de fazer a diferença, só vir com mais do mesmo retrabalho.

    Recomenda a empresa: Não