• Vagas
  • Empresas
  • Salários
  • Entrevistas

Vaga de Marketing Manager
Uber em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Marketing Manager

About Uber

We're changing the way people think about transportation. Not that long ago we were just an app to request premium black cars in a few metropolitan areas. Now we're a part of the logistical fabric of more than 600 cities around the world. Whether it's a ride, a sandwich, or a package, we use technology to give people what they want, when they want it.

For the people who drive with Uber, our app represents a flexible new way to earn money. For cities, we help strengthen local economies, improve access to transportation, and make streets safer.

And that's just what we're doing today. We're thinking about the future, too. With teams working on autonomous trucking and self-driving cars, we're in for the long haul. We're reimagining how people and things move from one place to the next.

UberEats is looking to further build out it's performance marketing team with a digital media candidate who will join the LATAM Programmatic and Display team. The ideal person for this role is someone who loves data and getting into the nitty-gritty details of a media campaign, but also has the confidence to jump on a call with sales reps to help strategically grow our business with them .

What You'll Do

  • * Manage day-to-day campaign operations across multiple DSPs and other partners.
  • Contribute to and iterate on current programmatic process with key internal stakeholders.
  • Provide critical reporting to internal and external partners.
  • Identify, address and resolve ad operations issues that adversely affect campaigns in order to consistently increase our operational efficiency.
  • Consistent testing to optimize ROI, targeting, bid strategies, and creative.

What You'll Need

  • * A minimum of 2 years of experience in digital media is expected but we will consider candidate with less experience if they meet our other requirements
  • Experience with day to day programmatic management across multiple DSPs.
  • Negotiate and execute PMPs, trading desk experience, use of DMPs a plus.
  • Familiar with KPIs: CPA, CPC, CPM, Attribution and LTV.
  • Experience with Video and Native buying a plus.
  • Ability to set goals and execute under tight deadlines.
  • Excellent negotiation, quantitative and analytical skills.
  • Experience with web analytics such as MixPanel/Google Analytics a plus.
Leia mais

Avaliações da Uber


Satisfação geral dos funcionários

3.80
  • Remuneração e benefícios
    4.00
  • Oportunidade de carreira
    3.20
  • Cultura da empresa
    3.83
  • Qualidade de vida
    3.53

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 18 dias

    Melhoria constante.

    Team Leader

    São Paulo, SP


    Prós: Salários mais justos após ajuste, liderança parceira e engajada com resultados e o bem estar dos colaboradores. Gerência acessível e comunicação boa dentro dos times. Plano de carreira melhor desenvolvido e agora mais claro com reais oportunidades. Ambiente bom para trabalho, onde limites são respeitados e também sua saúde mental.

    Contras: A estrutura do atual prédio pode ser melhor, com mais benefícios para os funcionários para se igualar aos demais prédios que existem. Ha ainda problemas de comunicação que precisam de atenção. A gerência precisa melhorar os feedbacks, a liderança não tem visibilidade adequada do que está bom e de onde podemoa chegar. Aumento de VR e inclusão de VT

    Conselhos para presidência: Visar mais os funcionários internos que têm grande potencial e deixar mais claras as oportunidades que existem para eles, alemde feedbacks assertivos quanto à expectativas e boas condutas que são valorizadas.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há aproximadamente 1 mês

    Avaliação Uber Eats

    Assistente AdministrativoEx-funcionário, saiu em 2017

    São Paulo, SP


    Prós: A equipe com quem trabalhei, funcionário do mesmo nível que eu, era ótima e muito engajada. Apenas dois Chefes eram realmente responsáveis com a equipe e pessoas que nos colocavam pra cima.

    Contras: A maioria das pessoas em cargo de chefia deixava a desejar. Alguns coordenadores tinham atitudes infantis e tomavam elas movidos por motivos ou desafetos pessoais. O salário era um pouco baixo. E o plano de carreira era quase uma fantasia. Davam cargos mas não alteravam carteira ou salário. Trabalha-se muito (tempo e esforço) e o retorno não é à altura.

    Conselhos para presidência: Avalie não apenas as pessoas de cargos menores mas permita que estes façam a avaliação de pessoas com cargos superiores pois as vezes a coisa não anda devido a má gestão destes.

    Recomenda a empresa: Não