Love Mondays


Vaga de Manager, Public Policy
Uber em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Manager, Public Policy

About Uber

We're changing the way people think about transportation. Not that long ago we were just an app to request premium black cars in a few metropolitan areas. Now we're a part of the logistical fabric of more than 600 cities around the world. Whether it's a ride, a sandwich, or a package, we use technology to give people what they want, when they want it.

For the people who drive with Uber, our app represents a flexible new way to earn money. For cities, we help strengthen local economies, improve access to transportation, and make streets safer.

And that's just what we're doing today. We're thinking about the future, too. With teams working on autonomous trucking and self-driving cars, we're in for the long haul. We're reimagining how people and things move from one place to the next.

About the Role

  • Advancing Uber's public policy/government affairs agenda in Brazil
  • Leading a team of highly skilled public policy professionals
  • Establishing Uber's brand and profile with policy makers—including federal and local governments, third parties and academics
  • Working to ensure that a regulatory framework is adopted which supports ridesharing apps like Uber

What you'll do

  • Self-starter & someone who can master a Policy strategy with autonomy;
  • Great advocate & someone who knows and understand sSão Paulo's political environment from inside out.
  • Strong campaigner & someone capable of mastering our narrative and translating it to policy-makers understanding
  • Team-player, as the Policy team is becoming robust and the work done in SP will have repercussions elsewhere in BR.
  • Cross-team player, as the more complex we get as a company, the more we need to work in close cooperation with other team, breaking silos and being transparent.
  • Available & willing to work hard and in unpredictable circumstances
Leia mais

Avaliações da Uber


Satisfação geral dos funcionários

3.73
  • Remuneração e benefícios
    3.88
  • Oportunidade de carreira
    3.00
  • Cultura da empresa
    3.60
  • Qualidade de vida
    3.35

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 8 dias

    Avaliação Uber Eats

    Assistente AdministrativoEx-funcionário, saiu em 2017

    São Paulo, SP


    Prós: A equipe com quem trabalhei, funcionário do mesmo nível que eu, era ótima e muito engajada. Apenas dois Chefes eram realmente responsáveis com a equipe e pessoas que nos colocavam pra cima.

    Contras: A maioria das pessoas em cargo de chefia deixava a desejar. Alguns coordenadores tinham atitudes infantis e tomavam elas movidos por motivos ou desafetos pessoais. O salário era um pouco baixo. E o plano de carreira era quase uma fantasia. Davam cargos mas não alteravam carteira ou salário. Trabalha-se muito (tempo e esforço) e o retorno não é à altura.

    Conselhos para presidência: Avalie não apenas as pessoas de cargos menores mas permita que estes façam a avaliação de pessoas com cargos superiores pois as vezes a coisa não anda devido a má gestão destes.

    Recomenda a empresa: Não

  • Há 12 dias

    Trabalhei e gostaria de voltar a trabalhar, um dos melhores lugares para trabalhar

    Customer Service Representative (CSR)Ex-funcionário, saiu em 2017

    São Paulo, SP


    Prós: A cultura da empresa de horizontalidade funciona muito bem, você consegue trabalhar muito bem em conjunto com outras áreas. Os incentivos de qualidade de vida na empresa são ótimos. Funcionários muito prestativos.

    Contras: Novos supervisores tendem a se sentirem pressionados e acabam sendo mais rígidos do que o necessário, assim prejudicando os seus colaboradores, por terem ainda essa cultura de empresas antigas. As oportunidades de crescimento são muitas, mas não são diversificadas, acaba que algumas pessoas ficam estagnadas.

    Conselhos para presidência: Melhorar a questão de escolha de supervisores, além de maior diversidade de ofertas para crescimento e recontratar funcionários antigos

    Recomenda a empresa: Sim