Vaga de Logistics Supervisor
Philips em Barueri - SP

Logistics Supervisor

Logistics supervisor

In this role, you have the opportunity to

Be part of the Supply Chain Logistics team for Personal Health in Brazil.

You are responsible for

• Managing all the operations regarding Warehouse
  • Budget management for operations, transport and warehouse cost management
  • Managing 3rd party logistics, including external warehousing and transportation based on SLA
  • Review Warehouse and Shipping performance with provider to make sure their performance is up to standard.
  • Accountable for inventory accuracy at external warehouse and review of any inventory issues (damage, loss, missing or excess inventory)
  • Managing the 3PL data
  • Responsible for managing the transport in over-all perspective
  • Leading a team of 3 members.

To succeed in this role, you should have the following skills and experience

• Bachelors degree in engineering or logistics or related field
  • An MBA in Supply Chain or related is a big plus
  • 7+ years of experience in Logistics
  • Experience leading a team
  • Excellent communication skills in English
  • Highly skilled in excel
  • Ability to manage different areas at the same time
  • Experience within a company that has e-commerce is a plus
  • Mobility: be able to travel to our plants in Varginha regularly

Why should you join Philips?

Working at Philips is more than a job. It’s a calling to create a healthier society through meaningful work, focused on improving 3 billion lives a year by delivering innovative solutions across the health continuum at http://www.philips.com/b-dam/corporate/corporateblog/2016/Philips Chronic Disease_5.jpg . Our people experience a variety of unexpected moments when their lives and careers come together in meaningful ways.

To find out more about what it’s like working for Philips at a personal level, visit the Working at Philips page at http://www.philips.com/a-w/careers/healthtech/working-at-philips/working-at-philips.html on our career website, where you can read stories from our employee blog at http://www.usa.philips.com/a-w/our-people/life-at-philips.html . Once there, you can also learn about our recruitment process at http://www.philips.com/a-w/careers/healthtech.html , or find answers to some of the frequently asked questions at http://www.philips.com/a-w/careers/healthtech/faq.html .

Avaliações da Philips

Ótima empresa para se trabalhar, com ótima remuneração e plano de carreira

Analista de Sistemas

Mauá, SP

Prós: Uma excelente empresa para se trabalhar, com salário e benefícios compatíveis com o mercado de trabalho, com oportunidades de crescimento profissional. No período que trabalhei lá, tive ótimos gestores, que me proporcionaram-me fazer muitos cursos e certificações. Só saí da empresa pois a unidade que atuávamos fechou e terceirizou tudo.

Contras: Não tenho pontos negativos a pontuar, voltaria a trabalhar lá com certeza. O único ponto negativo (se é que posso falar assim) é a baixa oportunidade de vagas para o Brasil e o processo seletivo muito concorrido, mas eu voltaria a trabalhar com certeza, se tivesse nova oportunidade.

Conselhos para presidência: Abrir mais oportunidades de vagas para o Brasil

Se você puder escolher, escolha um ambiente mais saudável para trabalhar e crescer.

Gerente de Projetos (GP)

Blumenau, SC

Prós: Infelizmente não vejo pontos positivos relevantes. O único ponto positivo é o peso que este nome dá no seu curriculum (para quem não conhece a realidade).

Contras: Relacionamento interpessoal é péssimo. As pessoas passam mais tempo provocando intrigas. As promessas que são feitas pelo RH na contratação não são realidade após a contratação. Mostra-se um cenário que na verdade não existe (indicadores, entregas de projetos)

Conselhos para presidência: Deixar de fazer tanto teatro e trabalhar de forma mais justa. Diretoria parar de agir com paternalismo, protegendo apenas os mais politicos.