Vaga de Java Software Engineering Manager

Java Software Engineering Manager - Remote Work

1. Área e especialização profissional: Informática, TI, Telecomunicações - TI
  2. Nível hierárquico: Especialista
  3. Local de trabalho: Rio de Janeiro, RJ
  4. We're running an Online Hiring Tournament on June 16th to hire Java Software Engineering Managers.
  5. Candidate Requirements:
  6. Bachelor's Degree in Computer Science (MS or PhD preferred) is absolutely mandatory.
  7. 15+ years of engineering experience leading multiple teams across multiple products and technologies — this is a global leadership role for a seasoned software development leader, not a first executive role for a great software development manager
  8. Experience is Software Engineering focused instead of product management
  9. Proven experience in building high-performance teams and scalable best engineering practices
  10. Spent 5 years in hands-on Java or .NET architecture and programming in a hands-on, development-intensive individual contributor role
  11. Recent experience with DevOps and Cloud architecture. We live in the Cloud.
  12. Experience with high-end enterprise systems deployed in environments of Global 100 corporation complexity.

1. Escolaridade Mínima: Ensino Superior
  • Título da vaga Java Software Engineering Manager - Remote Work
  • Empresa CROSSOVER

* Salário A combinar
* Localidade Rio de Janeiro, RJ

Avaliações da Crossover

Grana por qualidade de vida.

Technical Project Manager

Prós: Mobilidade, trabalhar de qualquer lugar e possibilidade de fazer meus próprios horários. A remuneração é ótima, embora dependa muito do preço do dólar.

Contras: Não há férias ou feriados e a forma como é feita a medição das horas trabalhadas pode incomodar alguns. Eu já me acostumei, mas ter um software tirando fotos e prints a cada 10 minutos pode incomodar.

Recomendo por curto periodo

Arquiteto

Fortaleza, CE

Prós: Trabalho remoto, experiência de projetos internacionais, pessoas qualificadas, projetos diferentes e poder migrar eventualmente . Poder aplicar a outras posições.

Contras: Metricas aplicadas que muitas vezes nao medem seu esforço ou produtividade, pressão desnecessária no trabalho, medição de keystrokes e mouseclicks