• Empresas
  • Salários
  • Entrevistas
  • Vagas

Vaga de Internal Sales and Customer Service Supervisor
Eaton em Porto Feliz - SP

Descrição da Vaga

Internal Sales and Customer Service Supervisor

We are looking for an Internal Sales and Customer Service Supervisor in Porto
Feliz – SP.

She/He will be responsible for:
* Manage all the internal team to serve the customers of Brazil and manage the volume of incoming calls in the department;
* Responsible for technical team to support the customers and also to support external sales team;
* Develop the internal sales team to sell all the Eaton’s product;
* Provides performance updates to the team regularly & Supports team growth & development, reviewing individual workloads & distributes accounts accordingly;
* Monitors employees’ daily schedule, approves proposals below the stipulated minimum value and ensures appropriate backup coverage;
* Identifies action plans for continued team success;
* Provides reports to ensure timely & accurate order processing;
* Supports External Sales team as needed with various customer reports;
* Works with IT to develop, test, and implement new system enhancements and also works with Financial team as needed for process improvements;
* Attends SIOP meetings and communicates product backlogs to Customer Service team & Customer Service Manager;
* Respond to requests from Auditing teams to validate procedures.

Qualifications

Education / Experience required to meet position qualifications:
* Bachelor’s degree in Electrical Engineering or similar;
* English level: Advanced/Fluent;
* Strong experience in managing internal sales team;
* Experience with Customer Service.

Education / Experience preferred to meet position qualifications:
* Post-Degree;
* Experience with Supply Chain.

We make what matters work. Everywhere you look—from the technology and
machinery that surrounds us, to the critical services and infrastructure that
we depend on every day—you’ll find one thing in common. It all relies on
power. That’s why Eaton is dedicated to improving people’s lives and the
environment with power management technologies that are more reliable,
efficient, safe and sustainable. Because this is what matters.

We are confident we can deliver on this promise because of the attributes that
our employees embody. We’re ethical, passionate, accountable, efficient,
transparent and we’re committed to learning. These values enable us to tackle
some of the toughest challenges on the planet, never losing sight of what
matters.

Job: Sales

Region: Latin America

Organization: EPG LAC PD Power Distribution

Job Level: Individual Contributor

Schedule: Full-time

Is remote work (i.e. working from home or another Eaton facility) allowed for
this position?: No

Does this position offer relocation?: No

Travel: No

Eaton is an Equal Opportunity and Affirmative Action Employer. Eaton is
committed to ensuring equal employment opportunities for all job applicants
and employees. Employment decisions are based upon job-related reasons
regardless of an applicant's race, color, religion, sex, sexual orientation,
gender identity, age, national origin, disability, marital status, genetic
information, protected veteran status, or any other status protected by law.

Leia mais

Avaliações da Eaton


Satisfação geral dos funcionários

3.98
  • Remuneração e benefícios
    4.07
  • Oportunidade de carreira
    2.93
  • Cultura da empresa
    3.83
  • Qualidade de vida
    3.74

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 27 dias

    Muito boa empresa, porém engessada

    EstagiárioEx-funcionário, saiu em 2018

    Valinhos, SP


    Prós: Há uma certa tentativa de ambientar o estagiário ao ambiente profissional. Alguns gerentes são qualificados para o cargo que ocupam. Remuneração muito boa e refeições melhoraram ao longo do ano.

    Contras: Alguns gerentes, entretanto, são péssimos. Os processos da empresa são extremamente engessados, o que impede a aplicação dos projetos de Yellow Belt (que a própria empresa apresenta como um diferencial para a carreira do estagiário, mas que não se esforçam minimamente para transformá-lo como parte do processo padrão). Isso, infelizmente, é desestimulante para o estagiário, afinal é o único momento em que se faz algo que não seja extremamente operacional (a maioria dos estagiários desempenha o mesmo trabalho dos analistas, porém a parte menos desafiadora).

    Conselhos para presidência: Falta um pouco de academia dentro da Eaton. Infelizmente apresentar argumentos não é o suficiente para mudar processos ineficientes caso os gerentes não queiram. Se o tratamento fosse um pouco mais neutro, em que se estimulasse mudanças positivas nos processos, o ambiente seria mais estimulante a todos. Vários projetos de Yellow Belt que geravam 50, 100, 200 mil reais ao ano foram abandonados por uma mudança simples de processo, sem ferir qualquer objetivo da empresa, denotando o descompromisso de alguns gerentes. Além disso, não há qualquer intimidade de gerentes e analistas com o que se passa no mundo acadêmico, então há vários (muitos mesmo) problemas fáceis de serem solucionados com poucas contas. Mas, infelizmente, não é de interesse de uma boa parcela daqueles que ocupam os cargos de maior nível.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há 24 dias

    Para ganhar um pouco a mais tem que ter um bom tempo de casa.

    Operador de ProduçãoEx-funcionário, saiu em 2016

    Valinhos, SP


    Prós: Benefícios.

    Contras: Não tem plano de carreira

    Recomenda a empresa: Sim