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Vaga de Industry Analyst (Finance)
Google em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Industry Analyst (Finance)

Businesses that partner with Google come in all shapes, sizes and market caps, and no one Google advertising solution works for all. Your knowledge of online media combined with your communication skills and analytical abilities shapes how new and existing business grow. Using your influencing and relationship-building skills, you provide Google-caliber client service, research and market analysis. You anticipate how decisions are made, persistently explore and uncover the business needs of Google's key clients and understand how our range of product offerings can grow their business. Working with them, you set the vision and the strategy for how their advertising can reach thousands of users.

This is a research-oriented and creative position that requires a sharp, analytical mind and a team spirit. With your demonstrated knowledge of marketing trends and individual client needs, you will brainstorm, develop and refine compelling, customized marketing plans and then deliver them to the Sales team in advance of client-facing meetings.

As an Industry Analyst, you will analyze big data volumes and extract valuable industry insights. You will customize proposals, solutions and Google product features to meet client strategies, priorities, needs and situations. You will also contribute strategically to the growth and direction of Google products and services.

Our Large Customer Sales teams partner closely with many of the world’s biggest advertisers and agencies to develop digital solutions that build strong businesses and brands. We enjoy a bird’s eye view on the massive transformation occurring as advertising shifts to mobile and online platforms. We're uniquely situated to help shape how companies grow their businesses in the digital age. We advise clients on Google's broad range of products across search, video and mobile to help them connect instantly and seamlessly with their audiences.

Responsibilities

  • Collaborate and consult with the team members regarding the goal of customers' advertising expenditures and accelerate transformations on advertisers' digital spending.
  • Structure and create insights for industries.
  • Collaborate with team members to create solid strategic frameworks, and prepare strategic presentations for C-level audiences.

Qualifications

Minimum qualifications:
* BA/BS degree or equivalent practical experience.
* 2 years of experience at management consulting firm.
* Ability to speak and write English and Portuguese in fluently and idiomatically.

Preferred qualifications:
* Experience in working on complex projects involving marketing metrics, consulting or media.
* Ability to effectively operate with flexibility in a fast-paced, constantly evolving team environment, and ability to navigate through ambiguity, and work independently.
* Exceptional problem solving, analysis and data modeling skills that can be used to create compelling insights for an industry.

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Avaliações da Google


Satisfação geral dos funcionários

4.32
  • Remuneração e benefícios
    4.36
  • Oportunidade de carreira
    4.00
  • Cultura da empresa
    4.36
  • Qualidade de vida
    4.41

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 13 dias

    experiência sensacional

    Programador SêniorEx-funcionário, saiu em 2017

    São Paulo, SP


    Prós: O escritório é muito bom, as pessoas são altamente qualificadas, os projetos são muito interessantes e tem um impacto grande, além de ter contato com pessoas de todos os escritórios do mundo

    Contras: a necessidade de ser político é bem grande, por ser uma empresa gigante existem muitos processos, as vezes parece que está trabalhando para mostrar que está trabalhando

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há aproximadamente 1 mês

    Nosso marketing é ótimo mas sabemos que nem tudo é como parece... ainda assim, não deixa de ser bom.

    Account Strategist

    São Paulo, SP


    Prós: O escritório é desenhado para estimular a criatividade e o bem estar. A marca é muito forte e nos da muito orgulho de fazer parte da empresa. Temos alimentação, entretenimento e outras atividades aqui dentro, somos expostos a muita informação e aprendizado. Os estagiarios tem tarefas realmente importantes e desafiadoras e são tratados como efetivos, e os efetivos podem além do core, desenvolver diversos projetos com o mundo todo. A empresa faz muitos eventos e existem grupos de interesse para que voce defenda e discuta causas que goste, com suporte financeiro do Google. Quem é efetivado pode viajar para a Sede e isso é muito legal, sem contar a remuneração que é altissima e a exposição para o mercado que garante vagas em qualquer lugar, realmente as pessoas que estão aqui são muito boas e parece que 3 meses de Google equivalem a 1 ano de outras.

    Contras: A diversidade da empresa é péssima, ainda mais pela forma de contratação, você percebe que grande parte do escritório (apesar de muito competente) só entrou na empresa por ter sido indicado, logo, se você não faz parte do (clube), se não tiver estudado em escola particular, feito high school fora, vir de uma universidade cara e de uma familia rica, dificilmente consegue entrar e se enturmar de verdade, quanto mais crescer e permanecer na empresa. Como é um escritório de vendas, as pessoas que mais se dão bem são aquelas com menos aderencia aos valores da empresa, entre entregar resultados é menos importante do que aparecer no holofote. As metas vem de fora e as vezes não tem relação com a realidade, então todos devem fingir que aceitam o desafio, dizer xau para a qualidade de vida e esperar o proximo quarter.

    Conselhos para presidência: Parece que a única ação que fortalece a diversidade e cultura da empresa é a chegada dos estagiários, então invistam nesse pessoal que traz vida para o escritório e entrega tão bem quanto os efetivos. Também e importante lembrar os funcionarios que apesar de sermos realmente muito bons, não somos melhores que ninguem, apenas temos muito investimento em desenvolvimento. Diminuam a pratica do referral e quando a vaga já é certa, parem de convocar pessoas para o processo pois isso é desrespeitoso com elas, não se pode brincar com a esperança de ninguem. Se imponham mais em relação as particularidades de nosso mercado, não podemos sempre nos submeter a matriz, isso atrasa nosso desenvolvimento como negócio na maioria das vezes. Tambem creio que poderiamos fazer menos reformas e usar os recursos com mais cuidado.

    Recomenda a empresa: Sim