• Empresas
  • Salários
  • Entrevistas
  • Vagas

Vaga de Import Operations Analyst
AMARO em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Import Operations Analyst

AMARO is a digitally native fashion brand that sells the latest trends at disruptive prices. AMARO sells omnichannel on amaro.com and in digitally immersive brick-and-mortar Guide Shops.

AMARO is looking for an Import Analyst to help the Products Department to achieve its challenging objectives involving imported products. You will be in touch with all players in the process in the origin and destination. You are independent and enjoy dealing with people and participating in action plans to reach the timelines.

Make sure to check out https://next.amaro.com/ to get a sense of what we are building at AMARO.

RESPONSIBILITIES

  • Ensure all documents and preparations (import licenses; weight check; ncm check, etc.) are donewithin deadlines
  • Follow-up with suppliers and international forwarder for loading and reservations requests
  • Input all information and process steps in ERP
  • Coordinate all process with logistic partners
  • Responsible for internal reports and KPIs

QUALIFICATIONS

  • Experience: 2+ years of experience with imports (documentation; follow up)
  • Systems/ERP: Excel
  • Level of English: Fluent
  • Endurance in dealing with large amounts of data

PERSONALITY

  • Extremely organized
  • Communicative
  • Prepared to overcome problems with creative action plans
  • Attention to details

At AMARO we believe creativity and technology are limitless, allowing us to innovate beyond linearity. We seek fearless entrepreneurs who are hungry to change the status quo. We are not fixers but enjoy to collaboratively build from the ground up. We only engage where we foresee long-term scalability. We like to take smart risks and always opt foraction over 100% certainty. There has never been a more exciting time and are enthusiastic about the future we are creating.

Leia mais

Avaliações da AMARO


Satisfação geral dos funcionários

4.75
  • Remuneração e benefícios
    3.75
  • Oportunidade de carreira
    4.00
  • Cultura da empresa
    4.69
  • Qualidade de vida
    4.38

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 4 meses

    Amazing place to work for young people who are fast and disruptive

    Funcionário

    São Paulo, SP


    Prós: technology, culture, smart people, drive, start-up environment, location, physical environment, growth opportunities, very structured, founders are very available.

    Contras: férias coletivas is the worst, feels like slavery. Overall - benefits are not that good, sometimes unfair salaries, no flexible hours, no home office, some processes are still unstructured

    Conselhos para presidência: Exclude férias coletivas, adjust the benefits to what the market offers for similar roles. Trust in people and promote the start up culture by allowing more flexible hours and home office.

    Recomenda a empresa: Sim


    Team da AMARO respondeu:

    Olá! Ficamos felizes de ver que há diversos pontos que você considera positivos aqui na AMARO. Em relação às férias coletivas e horários flexíveis, o RH está estudando como melhor estruturar essas práticas considerando o que faz sentido para o momento de forte expansão e crescimento da companhia. Agradecemos seu comentário!

  • Há 26 dias

    ótima empresa

    Supervisor de Atendimento

    São Paulo, SP


    Prós: incentivo ao desenvolvimento profissional, cultura inovadora e aberta, parceria e engajamento para novas idéias e desenvolvimento de projetos, ótimos beneficios

    Contras: Plano de carreira precisa ser mais estruturados e acompanhamento dos diferenciasis das areas, precisa de entrosamento em as áreas em cargos junior e envolvimento com a cia

    Recomenda a empresa: Sim


    Team da AMARO respondeu:

    Olá, muito obrigada pela sua avaliação! Levamos muito em consideração a experiência de nossos colaboradores aqui dentro da AMARO. Ficamos felizes em saber que a cultura inovadora e aberta e o incentivo ao desenvolvimento profissional o motivam. Como startup ainda estamos estruturando os melhores processos e contamos muito com você para nos ajudar a melhorá-los. O time de RH está à disposição para o que precisar!