Vaga de Financial Analyst
Nubank em São Paulo - SP

Financial Analyst - FP&A / Core Financial Modeling

Description

Nubank is a leading Brazilian fintech which has experienced tremendous growth ever since its launch in 2014. In order to sustain this success, we are searching for outstanding individuals who are looking to apply their strategic and analytical skills to help us solve major company challenges.

Typical responsibilities assigned to you might include:
· Analyzing business drivers and financial results for management/investors discussions
· Forecasting future performance
· Building financial models/analysis to evaluate new product lines and new markets
· Driving and influencing business decisions based on financial analysis

You will fit in well if:
· You want to be an owner
· You thrive in dynamic, fast-paced, results-oriented teams
· You have a burning desire to use data and analytics to change the world
· You are hungry and enjoy being constantly challenged to learn and do more
· You embrace conflict of ideas and like to question the status quo

Requirements

· Experience with FP&A routines such as budgeting, closing, and actuals vs. projections, among others

· Proven financial modeling skills including experience building models from scratch in Excel
· Strong analytical skills required to manage and evaluate complex data
· Communicate effectively in English
· Bachelor's Degree in a quantitative field such as Business, Economics, Engineering, Math

· Ideally 1-6 years of work experience - we have multiple experience levels we can hire for

Benefits

· Competitive compensation package
· Benefits (meal allowance and medical + dental plan + insurance)
· Opportunity to earn equity ownership in Nubank
· Casual and international environment, cool office and great location

Avaliações da Nubank

Roxo

Supervisor/Coordenador

Prós: ambiente descontraído, cultura flat, um ambiente favorável à produtividade, à troca de conhecimento e experiências. Todos os dias saio melhor do que entrei

Contras: Pelo momento da empresa, às vezes, a falta de processos ou respostas pode ser um desafio a ser superado. Vejo que tem um cenário propício à iniciativa individual

Parece mas não é

Analista de Atendimento ao ClienteEx-funcionário, saiu em 2017

Prós: Você vê o Nubank nas redes sociais,nas propagandas de sites, no youtube,acha que é uma empresa incrível de se trabalhar mas ao entrar se depara com uma outra realidade: muita cobrança e pouco reconhecimento. Salario e beneficios mais ou menos. Bom pra passar uma chuva e se abrigar em outra empresa.

Contras: O salário dá até uma melhorada se você fizer constantemente Hora Extra ou o que eles chamam de "Plantões" nos dias que você estiver de folga ou finais de semana, em outras palavras-adeus vida pessoal- e se você não optar por fazer plantão fica queimado no "comitê". Férias é um lance complicado, corre o risco de você voltar e ser "remanejado" pra um setor (squad) que você não quer trabalhar, mesmo você deixando claro, já vi pelo o menos 4 casos disso. Reuniões no meio do expediente que mais atrapalham do que ajudam. Falta transparência nos feedbacks dos gestores, até hoje não sei porque fui desligado. Me deram feedbacks vagos do tipo fit de cultura,performance e foi um prazer trabalhar com você e fica por isso mesmo. Não é uma empresa que transmite segurança pra quem trabalha lá, rotatividade a níveis surreais. Plano de carreira inexistente. RH sem atuação nenhuma.

Conselhos para presidência: Há um culto exagerado e sem sentido pelos fundadores do Nubank,acho que chegou a hora de parar de agir como pseudo celebridades e ser mais atuante no dia a dia da empresa e ver como os Swats trabalham e tratam os xpeers e principalmente o RH.