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Vaga de Field Marketing Specialist 3/ Product Marketing
Oracle em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Field Marketing Specialist 3/ Product Marketing

Detailed Description and Job Requirements

Plans, executes, and measures demand generation marketing programs to grow
sales pipeline and revenue for Field Sales organization.

Meets with Sales leaders to create strategic marketing plan in support of
Sales pipeline and revenue objectives. Participant in regular pipeline and
forecast review meetings. Develops and implements tactical marketing programs
in conjunction with Sales, Channels, Product Marketing, Product Management,
Oracle Direct (Telesales), and external influencers such as user groups and
industry trade associations. Provides onsite execution support for marketing
programs. Tracks lead flow to ensure the appropriate Sales channels are
following up with event attendees and campaign responders in a timely manner.
Creates and manages program budget, measures ROI through metrics analysis and
reporting.

Proven track record executing multi-faceted event programs. Excellent
interpersonal skills. Able to engage customers in dialogue about their
business needs and IT solutions. Excellent written and verbal skills, and
ability to work on far-flung virtual teams. Understands principles of Sales
business/revenue/pipeline management. Moderate technical and strategic
understanding of Technology, Applications, and Industry solutions being
marketed. Attention to detail and discipline to follow established policies
and processes from event design to execution to lead flow.
Organization: Regular Employee Hire
Travel: Marketing

Leia mais

Avaliações da Oracle


Satisfação geral dos funcionários

3.78
  • Remuneração e benefícios
    4.23
  • Oportunidade de carreira
    3.37
  • Cultura da empresa
    3.07
  • Qualidade de vida
    3.29

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 19 dias

    Trabalhar na Oracle tem sido muito bom pela força da empresa e soluções.

    Gerente de Contas

    Salvador, BA


    Prós: Pacote de benefícios muito bom(salário, comissão, plano médico e odontológico e carro)e superior ao Mercado. Ambiente de trabalho muito cooperativo e alegre. Liberdade para trabalhar Home Office.

    Contras: As metas de vendas são muito agressivas e as revisões anuais não refletem a evolução do Mercado. A política de comissões não é muito clara. A integração entre as Diretorias deveria ser maior.

    Conselhos para presidência: Comunicação mais clara e integração entre as unidades de produtos e soluções

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há 23 dias

    Péssima energia

    GerenteEx-funcionário, saiu em 2017

    São Paulo, SP


    Prós: Empresa é ótima. Lá fora. Produtos são bons e reconhecidos no mercado. Portfólio é grande. Marca forte. Salários competitivos. Bons benefícios.

    Contras: Na America Latina se esforça para parecer moderninha mas é careta, machista, sem flexibilidade de horário, zero foco no cliente, preza a (fake) meritocracia. Zero qualidade de vida. Promove muita gente despreparada.

    Conselhos para presidência: Trocar a alta gerência da região.

    Recomenda a empresa: Não