Vaga de Expansion Trainee (Portugal and Spain)
Resultados Digitais em Florianópolis - SC

Expansion Trainee (Portugal and Spain)

We are looking for people from Spain and Portugal that are already living in Brazil to work with us in our international expansion.

Mission:

To conduct studies to validate a country in Discovery phase for international expansion.

To lead first actions to generate Leads/Sales in a specific country during this stage.

Activities

• Understand “ease of doing business” of a specific country (Spain or Portugal): incorporation issues, hiring and expatriation peculiarities, best currency and payment methods for the region, etc.
  • Understand the digital marketing scenario in a particular country (Spain or Portugal): main players, local digital maturity, their needs, competitive landscape, etc.
  • Study the “market potential” for RD: market size, SMB landscape, language, RD readiness index for the region, etc.
  • Map go-to-market strategies: top events, influencers and partners, etc.
  • Create content/actions/partnerships that can enable RD to generate first leads in a specific country.

What we're looking for

• Nationality: Spain or Portugal;
  • Organized and planned person;
  • Entrepreneurial experience living abroad;
  • At least 1-year work experience (besides internship and other trainee programs);
  • Graduation in Marketing, Business or Engineering;
  • Fluent English;
  • Recommended: have worked with new markets studies.

Avaliações da Resultados Digitais

Empresa em pleno crescimento e com ótimo ambiente

Customer Success Manager

Florianópolis, SC

Prós: Ambiente descontraído e cool, abertura e flexibilidade, empresa com elevado ritmo de crescimento. Tem um ambiente de competição em níveis saudáveis.

Contras: Acredito que pode ter melhores e mais bem definidos processos, tem pouca gestão da informação. Lideranças não são muito experientes e ainda estão sendo desenvolvidas, público muito jovem e pouco experiente. Perspectivas de crescimento ainda estao em fase de planejamento, são mais em um longo prazo.

Aprenda/contribua o máximo e vá crescer em outra empresa

Customer SuccessEx-funcionário, saiu em 2017

Florianópolis, SC

Prós: Equipe talentosa e colaborativa. Bom senso de time também. Meus gestores sempre me trataram com pessoas, não só funcionário. A empresa é referência em customer success e marketing digital, aprendi demais. Fiz uma excelente rede com empresas de diversos setores, vários clientes me ofereceram emprego assim que eu saí da RD. CEO incrível, exemplo de pessoa e profissional.

Contras: No processo de promoção, você vai trabalhar sem ter vida e não vai receber a mais por isso. Bem possível que acumule duas funções ao mesmo tempo na mudança de cargo. A RD contrata quem não está pronto, mas muitas vezes promove depois passado do momento para o novo cargo. Mudança rápida de planos na empresa e nem sempre os gestores sabem comunicar e guiar isso de maneira positiva. Avalie bem se Floripa combina com você antes de se mudar. O ambiente de vendas é extremamente agressivo. Time de produto costuma ser um espaço bem hostil para mulheres.