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Vaga de Executive Assistant
McKinsey & Company em Salvador - BA

Descrição da Vaga

Executive Assistant

Who You'll Work With

You will be based in Salvador as part of our Brazil administrative team.

What You'll Do

You will organize and maintain calendars as well as manage all communications for the individuals you support.

In this role you will respond to correspondence and handle all telephone calls in a professional and efficient manner. You will also provide range of administrative support (e.g., travel scheduling, file organization, expense report submission, accounting administration) to effectively provide leverage to the firm. Frequently under tight time constraints, you will produce accurate, properly formatted documents and reports.

You will develop a strong ongoing rapport with assistants supporting client executives. Furthermore, when needed, you will support the planning and execution of major projects, conferences and other off-site meetings. You will work collaboratively with other executive assistants to ensure backup coverage.

Qualifications

  • Some college or secretarial school required; 4-year degree preferred
  • 3-5 years administrative assistant experience in a corporate or professional environment, working for senior-level management
  • Solid knowledge of Windows and Notes applications
  • Strong organizational, communication, and interpersonal skills
  • Proactive and strong attention to detail
  • Poise, presence, and professionalism

Functions

  • Operations
  • Organizational Structure
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Avaliações da McKinsey & Company


Satisfação geral dos funcionários

4.12
  • Remuneração e benefícios
    4.31
  • Oportunidade de carreira
    4.12
  • Cultura da empresa
    3.96
  • Qualidade de vida
    2.69

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há aproximadamente 1 mês

    Uma ótima empresa, porém divida entres: McKinsey consultoria / McKinsey ADM

    Analista de SuporteEx-funcionário, saiu em 2018

    São Paulo, SP


    Prós: Possibilidade de viagens internacionais, colaboradores são excelentes, a empresa dispõe de um excelente convênio médico para colaboradores e dependentes sem nenhuma cobrança por isso.

    Contras: para quem almeja o ramo de consultoria porém inicia sua carreira na área administrativa, é praticamente impossível existir uma migração, tendo em vista que a mão de obra interna é tratada como "não qualificada" para atendimento de clientes em projetos. Dentre a história da firma, existem pouquíssimos casos de migração.

    Conselhos para presidência: Olhar um pouco para o backoffice, existem excelentes profissionais qualificados que merecem a chance de se tornarem consultores. Abrir um programa de formação de consultores internos, ou ao menos incentivá-los a se candidatarem nos processos seletivos para consultoria.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há aproximadamente 1 mês

    Oportunidades

    Funcionário

    São Paulo, SP


    Prós: Boas oportunidades de aprendizado e possibilidade de trabalhar em diferentes industrias em diferentes tipos de contextos. Possibilidade de ser mais generalista ou mais focado em uma industria ou pratica.

    Contras: Muitas viagens e horas de trabalho. Imprevisibilidade na agenda. Se nao souber onde focar, pode-se ficar "perdido" fazendo projetos randomicos.

    Conselhos para presidência: Invista mais em mentorias para ajudar a guiar o caminho de cada profissional.

    Recomenda a empresa: Sim