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Vaga de Especialista de Operações e Redes
BT em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

Especialista de Operações e Redes

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ROLE: Especialista de Operações e Redes
KEY PURPOSE OF ROLE
- To manage and assure customer experience and service availability for
services offered on BT‘s Global network and BT’s domestic network by providing
technical expertise to identify and resolve complex problems to deliver high
quality service at minimum cost.
Services include:
- MPLS
- Satellite
- Internet
- Local Access for Global Services (DTF/DDI)
- BT Inbound Contact Global
- BT Cloud contact
- BT conferencing
- PSTN
- To support the team in delivering optimum service for the customer,
resolving and escalating issues they can't fix.
- You use standard Process Confirmation to ensure standard work is being
followed by your team and coach them to improve this.
- You are either contributing to a Target Condition implementation or
planning for the next target condition, and making this visible to your team.
- Carry out all managerial responsibilities for the Latam Service Operations
team (LATAM) in line with BT policies and regulations, specially for
Venezuela.
Purpose Of Role :
* Responsibility for monitoring network faults and ensuring that the network is operational at all times.
* May operate in PSTN/Voice or Broadband IP & Data or Satellite environments.
* Typically a first line manager role.

Key Responsibilities :
* To undertake, or manage a team of team members that undertakes, surveillance activity on a 24x7x365 basis, and respond rapidly and effectively to Network alarms, to ensure maximum continuity of service and minimal downtime.
* Responsibility for the commissioning and configuration of the Network to facilitate the effective delivery of service to Customers (Infrastructure build).
* May manage a team of engineers ~ and have responsibility for maximising team performance and monitoring.

Business Impact :
* Understands the role of the Network Control Centre in the business setting.

Authority/Decision Making :
* To undertake provision of service activity driven by customer orders.
Skills/Experience :

* In-depth knowledge of one or more platforms and/or systems and understands and is able to lead projects in the area of service development and upgrades.

BT is an equal opportunities employer. We welcome applications from all
sections of the community regardless of race or ethnic origin, gender, gender
identity, gender expression, religion/belief, disability, marital or civil
partnership status, age, sexual orientation or caring responsibilities.


A BT é uma empresa que prima pela igualdade de oportunidade. Aceitamos
candidaturas as nossas vagas independentemente de raça, etnia, sexo, opção
sexual, religião, deficiência, idade e/ou estado civil.

Job function: Network Management
Working pattern: Standard
Closing date: Ongoing

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Avaliações da BT


Satisfação geral dos funcionários

4.11
  • Remuneração e benefícios
    3.22
  • Oportunidade de carreira
    3.00
  • Cultura da empresa
    4.11
  • Qualidade de vida
    3.78

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há aproximadamente 1 ano

    Por mais dificil que seja ,temos que procurar recursos para melhor atender o cliente,

    Agente de Atendimento

    Campo Grande, MS


    Prós: Quando se bate as metas somos reconhecidos,e pagos por isso e premiados mensalmente se por 03 meses consecutivos bater as metas ficamos fidelizados onde o valor dobra.

    Contras: Falta de treinamentos mais profundo em determinados setor quando são implatados dentro da empresa nosso recurso no dia a dia e uns com os outros.

    Conselhos para presidência: estar sempre disposto á vencer qualquer desafios .

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há mais de 1 ano

    autonomia

    Funcionário

    São Paulo, SP


    Prós: Investe em melhoria, concede autonomia aos funcionários e em troca cobra responsabilidade, investe em negócios e clientes que permitam retorno para os dois lados.

    Contras: Os processos ainda precisam ser amadurecidos principalmente no Brasil; integração com os demais países do grupo precisa ser melhor alinhado.

    Conselhos para presidência: Investir em processos e ferramentas, porém sem esquecer que quem faz os processos e gerencia as ferramentas são as pessoas.

    Recomenda a empresa: Sim