• Empresas
  • Salários
  • Entrevistas
  • Vagas

Vaga de E-Commerce Specialist
Lenovo em São Paulo - SP

Descrição da Vaga

E-Commerce Specialist

Position Title: E-Commerce Specialist

Location: BRA-Sao Paulo
Functional Area: Sales Support
Facility: Regional Office
Relocation Provided: No
Education Required: Bachelors Degree
Experience Required: 3 - 5 Years
Travel Percent: 0

***Position Description* **

Company Description:
Motorola Mobility (a Lenovo Company) is one of the world’s fastest growing
smartphone providers, creating groundbreaking, affordable, high-quality
products designed and built with the global customer in mind. And it’s our
people who make this all happen. We are thinkers, risk-takers and problem
solvers, working together to constantly challenge the status quo. If you share
our commitment to ingenuity, creativity and innovation, we want you to help us
define our world of tomorrow. Explore the opportunities and apply today.

Scope of Responsibilities:
* Responsible for technical and operation vision for support e-commerce and
LOM strategy.
* Support in technical assessments.
* Be interface between squad team to understand priorities and technical
impacts.
* Create technical requirements to TI and developer teams.
* Monitor projects and schedules.
* Supervise and monitor technical activities during deployments, integrations
and launches to prevent impacts.
* Be interface between technical partners to evaluate technical solutions and
improve results.
* Make information analysis to evaluate results and commercial actions.
* Understand the strategy and suggest changes.
* Good level of e-commerce operation (pricing, catalog, marketplace, OMS,
conversion rate, logistics, process)

***Position Requirements* **

Position Requirements :
* Processual vision
* Project management expert
* Operation experience in e-commerce environment
* Advanced English skills
* Advanced negotiation skill

Leia mais

Avaliações da Lenovo


Satisfação geral dos funcionários

3.37
  • Remuneração e benefícios
    3.57
  • Oportunidade de carreira
    2.86
  • Cultura da empresa
    3.46
  • Qualidade de vida
    3.07

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há aproximadamente 1 mês

    Péssima empresa!

    Vendas

    São Paulo, SP


    Prós: Horário flexível, acho que é o único ponto positivo. O salário é compatível com o mercado, benefícios, mas acredite, descontam quase 120, 00 reais na folha de pagamento.

    Contras: Home Office? Não é bem visto. Pessoas mal educadas, gritam com você, denunciamos ao RH e nada acontece, funcionários desmotivados, fazem de tudo para derrubar um o outro, não existe procedimento, pessoas perdidas, o SAP é horrível. Não trabalhe nessa empresa. Por isso há tanta rotatividade.

    Conselhos para presidência: Nem conheci o presidente!

    Recomenda a empresa: Não

  • Há aproximadamente 2 meses

    LENOVO é um ótimo lugar para se trabalhar

    Gerente de Vendas EspecializadasEx-funcionário, saiu em 2018

    São Paulo, SP


    Prós: ambiente bacana, boa estrutura e benefícios, clientes de grande porte trazem peso a mais para o currículo, oportunidade de exposição a todo tempo com clientes internos e externos

    Contras: metas as vezes ambiciosas demais, seguindo o direcionamento estratégico da empresa que as vezes vem de fora e desconsidera especificidades e limitações do mercado nacional

    Recomenda a empresa: Sim