Love Mondays


Vaga de E-commerce Digital Marketing Manager
HP (Hewlett Packard) em Barueri - SP

Descrição da Vaga

E-commerce Digital Marketing Manager

Deliverables for the role include
* Promotional Calendar strategy and development in order to achieve substantial uplifts in site conversion and average order size
* Deep analysis and inputs on all online media levers (SEM, Price Comparison, Retargeting etc), 100% focused on performance
* Purchase Order execution for marketing agencies
* Marketing budget management and control
* Highly customer focused, understanding consumer needs and emerging trends
* Analytical with an understanding of internet marketing KPI’s and concepts, strong intellect
* Creative in thinking, while metrics driven and structured in execution, excited about continuous improvements
* Good communicator and liaison with other stakeholders in HP, natural team player
* Intrinsically motivated and eager to be a part of the turn-around of an iconic US technology company.

Qualifications & Experience
* 4 years’ experience in a fast-paced technology/e-Commerce environment, of which a minimum of 2 years in Marketing management for a top-tier retailer
* Previous experience with on line Marketing and the ability to provide both strategic and tactical direction and hands-on execution of on line Marketing
* Knowledgeable about the PC and Printing market and the relevant competition
* Demonstrated understanding of consumer needs and emerging trends; highly consumer focused
* Successful track record of developing reliable e-Commerce Marketing goals; strong business acumen and the ability to contribute to the organization’s future growth.
* Experience with the buying/selling of fast-moving consumer goods in an online retail environment.
* Exceptional results-orientation with excellent Marketing management skills. Works well under pressure and delivers on commitments with little direction.
* Strong intellect and marketing skills
* Strong collaborative management and leadership capabilities with the ability to build and influence a high performing team.
* Excellent communication skills with the presence to communicate to the broader business stakeholders.
* Intrinsically motivated and eager to be part of the turnaround of an iconic US technology company.

Education
* Business education, MBA a plus
* Min 6-8 years in fast-pace internet/e-Commerce environment
* Experience in onsite marketing and content leadership
* Familiarity with internet marketing’s programs and latest trends
* Fluent in English and Spanish

Leia mais

Avaliações da HP (Hewlett Packard)


Satisfação geral dos funcionários

3.57
  • Remuneração e benefícios
    3.45
  • Oportunidade de carreira
    2.97
  • Cultura da empresa
    3.71
  • Qualidade de vida
    3.69

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há 6 dias

    Boa empresa, só precisa estar mais alinhada com o mindset da matriz

    Analista

    Barueri, SP


    Prós: Cultura muito relevante para o momento conturbado atual das comunidades globais. Ambiente prazeroso e interessante. Flexibilidade horária. Liberdade de pensamento preservada assim como diversas ações de diversidade e inclusão. Fornece bons mecanismos para desenvolvimento de carreira e aquisição de novas habilidades para seus funcionários. Oportunidades de carreira internacional.

    Contras: Liderança local muito senior e despreparada para lidar com millennials. Políticas de portas abertas colocada na cultura da empresa não é levada muito a sério pela liderança local. Excesso de processos burocráticos e trabalho operacional. Fraca sensibilidade em gerir e reter talentos, a começar por seus estagiários.

    Conselhos para presidência: Implementar políticas de valorização de todas as áreas, assim como os profissionais de diversos nivy. O setor de vendas é importante mas não é capaz de fazer com que a empresa funcione e sobreviva sozinha.

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há 9 dias

    Grande escola de estratégia, vendas, análise e jogo corporativo.

    Arquiteto de SoluçõesEx-funcionário, saiu em 2015

    São Paulo, SP


    Prós: Boa remuneração e benefícios. Sua multinacionalidade permite contato com soluções implantadas no mundo todo de forma que é possível contar com diferentes casos e experiências em busca de uma melhor solução para seu cliente.

    Contras: Cultura de vendas muito forte, ao ponto de sacrificar a qualidade da entrega dos projetos e, consequentemente, a qualidade de vida dos funcionários.

    Recomenda a empresa: Sim