Love Mondays


Vaga de Desenvolvedor de Sistemas Junior
DXC em Rio de Janeiro - RJ

Descrição da Vaga

Desenvolvedor de Sistemas Junior

Description:

Essential Job Functions
* Performs maintenance and enhancement of existing application software modules to ensure smooth functioning of these modules.
* Assists in providing problem solutions or software enhancements to improve product quality.
* Establishes technical efficiency in design, implementation and unit testing to meet application demands.
* Assists in coding, testing and debugging new software or making enhancements to existing software to enhance product efficiency.
* Assists in the development of user manuals, as necessary, to ensure documentation enables more efficient use of product.

Qualifications

Basic Qualifications
* High school diploma or G.E.D.
* Four or more years of product design and support or systems development experience
* Experience working with software design, development methodologies and implementation
* Experience working with appropriate programming languages, operating systems, hardware and software
* Experience working with the development process, including specification, documentation and quality assurance

Other Qualifications
* Analytical and design skills at single product/single environment level
* Communication skills to communicate with customers, support personnel and management and for providing documentation to support personnel, customers and managers
* Basic data analysis and software testing skills to test modifications and enhancements
* Ability to handle multiple tasks simultaneously and switch between tasks quickly
* Ability to work in a team environment

Leia mais

Avaliações da DXC


Satisfação geral dos funcionários

4.00
  • Remuneração e benefícios
    3.50
  • Oportunidade de carreira
    2.75
  • Cultura da empresa
    3.63
  • Qualidade de vida
    4.00

Recomendam a empresa a um amigo



  • Há aproximadamente 1 mês

    Boa empresa, falta mais objetividade e lado comercial

    Consultor de Sistemas

    São Bernardo do Campo, SP


    Prós: Localização com ônibus fretado, liberdade de contato, bom ambiente, ótima infraestrutura, possibilidade de home-office, salário compatível mercado

    Contras: Falta de documentação sobre os sistemas implantados, localização longe de tudo (apesar do fretado para o metrô), contratos com prazo curto, falta treinamento.

    Conselhos para presidência: Mais atenção à parte comercial da empresa e possiblidade de carreira para colaboradores

    Recomenda a empresa: Sim

  • Há 19 dias

    Verdadeira e sincera.

    Técnico de Suporte I

    São Bernardo do Campo, SP


    Prós: Empresa com grandes oportunidades para funcionários capacitados. Flexibilidade, trabalho em casa(alguns casos), ótimos profissionais atuando.

    Contras: Poucas vagas, para outras oportunidades que não estejam próximas a atividades de call center. Cobrança de conhecimento e certificações alta para cargos com baixa remuneração, tendo em vista o tamanho da empresa, e seu papel no cenário internacional.

    Conselhos para presidência: Transparência em processos seletivos, renovação de funcionários em cargos de gestão.

    Recomenda a empresa: Sim