Vaga de Desenvolvedor Backend
99 em São Paulo - SP

Desenvolvedor Backend - Payments

Sobre a 99

About this position

You will part of a small cross functional team to achieve the company's goals, through implementation on your own, guidance to the team and correct scheduling and tracking.

This position requires both strong technical and communication skills

Some of your responsibilities will include

Ensure data driven approaches to make decisions;

Develop and maintain systems using Java and Scala;

Build solid solutions using cutting edge technologies;

Collaborate with enterprise architecture, solutions architecture;

Implement challenging parts of the 99's ecosystem.

You will deal with

150+ servers in AWS cloud;

500k+ requests per minute;

Many distributed and complex systems;

Real impact in thousands of lives.

What we're looking for

4+ years of software development experience with solid knowledge of large ­scale systems using Java/Scala/Rails;

Experience building complex high-performance, high-transaction applications;

Must have excellent technical understanding of client­ server fundamentals and enterprise architecture patterns, not only REST;

Must have technical understanding of different databases and its uses (MySQL, Postgres, Elasticsearch, Cassandra);

Strong knowledge in cloud native solutions - AWS (ex: EC2, Beanstalk, SQS, SNS, Load Balancer, RDS, Dynamo);

Solid Java or Scala or Rails programming skills;Solid test oriented approaches to solve business problems.

Additional Eligibility Qualifications

Bachelor's Degree in Information Systems (IS), Information Technology (IT), Computer Science or Engineering from an accredited college or university;

Have been used different databases to solve problems;Have been tested other protocols than HTTP - Thrift, MQTT …;

Our stack

Languages: Scala, Java (legacy), Javascript, Kotlin (Android), Objective­C and Swift (iOS);Frameworks: Play, Akka, Slick;

Databases: MySQL, Postgres, Redis, ElasticSearch, DynamoDB, Redshift;

Cloud: AWS, Docker, Elastic Beanstalk, S3, SQS, SNS, Lambda;

Tools: Splunk, NewRelic, Fabric, Tableau.

Benefícios e Vantagens

• Pacote de remuneração competitivo
  • Ambiente divertido e descontraído (com bolo e cerveja toda sexta-feira)
  • Seguros médico, odontológico e de vida
  • Vale-refeição
  • GymPass
  • Desconto para usar o melhor app de mobilidade do Brasil!

Avaliações da 99

Uma família em construção

Analista Jr

Prós: Empresa legal e bem divertida para trabalhos em equipe, ambiente maravilhoso para pessoas que gostam de trabalhar com diversão, pessoas maravilhosas

Contras: O fato de estar em desenvolvimento vc precisa ter muito cuidado com as horas trabalhadas e muitas posições são feitas por um famoso "chapéu" e não promoção.

Interessante

Prós: Profissionais ótimos e dispostos a ensinar. Ambiente descontraído e flexível, possibilitando um grande potencial de crescimento pessoal e profissional

Contras: Instabilidade dentro da empresa, uma certa confusão devido aos sistemas legados e falta de padronização no desenvolvimento. Dificuldade para trabalhar com chineses

Conselhos para presidência: Olhem mais para os seus profissionais