Vaga de Desenvolvedor Backend
99 em São Paulo - SP

Desenvolvedor Backend - Payments

Sobre a 99

About this position

You will part of a small cross functional team to achieve the company's goals, through implementation on your own, guidance to the team and correct scheduling and tracking.

This position requires both strong technical and communication skills

Some of your responsibilities will include

Ensure data driven approaches to make decisions;

Develop and maintain systems using Java and Scala;

Build solid solutions using cutting edge technologies;

Collaborate with enterprise architecture, solutions architecture;

Implement challenging parts of the 99's ecosystem.

You will deal with

150+ servers in AWS cloud;

500k+ requests per minute;

Many distributed and complex systems;

Real impact in thousands of lives.

What we're looking for

4+ years of software development experience with solid knowledge of large ­scale systems using Java/Scala/Rails;

Experience building complex high-performance, high-transaction applications;

Must have excellent technical understanding of client­ server fundamentals and enterprise architecture patterns, not only REST;

Must have technical understanding of different databases and its uses (MySQL, Postgres, Elasticsearch, Cassandra);

Strong knowledge in cloud native solutions - AWS (ex: EC2, Beanstalk, SQS, SNS, Load Balancer, RDS, Dynamo);

Solid Java or Scala or Rails programming skills;Solid test oriented approaches to solve business problems.

Additional Eligibility Qualifications

Bachelor's Degree in Information Systems (IS), Information Technology (IT), Computer Science or Engineering from an accredited college or university;

Have been used different databases to solve problems;Have been tested other protocols than HTTP - Thrift, MQTT …;

Our stack

Languages: Scala, Java (legacy), Javascript, Kotlin (Android), Objective­C and Swift (iOS);Frameworks: Play, Akka, Slick;

Databases: MySQL, Postgres, Redis, ElasticSearch, DynamoDB, Redshift;

Cloud: AWS, Docker, Elastic Beanstalk, S3, SQS, SNS, Lambda;

Tools: Splunk, NewRelic, Fabric, Tableau.

Benefícios e Vantagens

• Pacote de remuneração competitivo
  • Ambiente divertido e descontraído (com bolo e cerveja toda sexta-feira)
  • Seguros médico, odontológico e de vida
  • Vale-refeição
  • GymPass
  • Desconto para usar o melhor app de mobilidade do Brasil!

Avaliações da 99

The best place to work

Analista Júnior

Prós: Ambiente sensacional, cheio de oportunidades incríveis e pessoas inspiradoras, ser genuinamente preocupado com nossos clientes é um de nossos diferenciais, o reconhecimento que temos aqui é sensacional, em menos de um ano tive 2 oportunidades de desenvolver minha carreira e isso é muito motivador

Contras: Precisa melhorar a estrutura sistemica do aplicativo, a falta de integração entre as áreas é um ponto a ser melhorado, quando as áreas não se conversam fica dificil de fazermos algo que seja bom para um todo.

Conselhos para presidência: Dar mais atenção a estruturação de dados para que o trabalho seja mais leve e as decisões mais embasada em números

Muito bom!

Coordenador de Relacionamento

Prós: Clima, oportunidades de aplicar suas ideias, liberdade, confianca nas pessoas, nivel de profissionais. Resultados apresentados com transparencia.

Contras: Falta processos vem definidos e uma arra de BI que forneca dados concisos para tomada de decisao. Talvez a falta de numeros atrapalhe o crescimento da companhia.

Conselhos para presidência: Se envolver mais no dia a dia do time.